Uppsamling

Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
Håller på och funderar över hur jag ska lösa uppsamlingen snyggt, enkelt
och praktiskt på min 660.
Hade två fickpluntor från Biltema på förra hojen (CRF), en mellan ramrören
fram och en på svingen. Funkade klockrent, så var det bara skruva ur
korken och tömma dem. Men jag vette 17 hur
jag ska göra på min nya (ska både köra gata och bana med den).
Har nån några bra tips och ideer?
Kanske också bilder på hur ni gjort?

/Andreas
 
Fast på 04:an sitter det väl riktigt oljefilter fram under ramen ? Då blir det bökigare att få plats där framme. Undertill i ett tunnt kärl kan vara en variant eller bakåt ovanpå svingen. Man kan också klä in slangarna i en krympslang vid cylindern. Skyddar mot nötning (och värme).
 
Det är rätt gott om plats innanför ramen vid kicken hade en något tillplattad 5-56 burk där på min.
 
Clason skrev:
Det är rätt gott om plats innanför ramen vid kicken hade en något tillplattad 5-56 burk där på min.

Ja, det är det bästa utrymmet jag hittat hittills, skulle i så fall vilja ha nån
ihopsvetsad alulåda eller nåt som passar in där. En sån som satt på svingen
på den Husan som stod på mc-mässan skulle vara nice.....
Nån som enkelt kan svetsa ihop en sån?
 
1/2 l flaska från shell... tror det varit glykol eller nåt sånt i den. Passar i alla fall perfekt innanför kicken.

/HW
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top