Uppsala minimoto

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Nåå! Är det bara jag som blev sugen när jag såg denna länk http://www.sporthoj.com/minimoto.php ?? Bushoj för 2000spänn, ingen topp kvalitet skulle jag tro men för de pengarna så...

Tänkte om fler från uppsala beställer så kanske frakten från skåne går att få till riktigt hyffsat!

/Henke
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Är flera som beställt redan, vi får väl se om det kommer nån liten moppe i vinter. :banana
 

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia SXV550
Ahhhh vill ha!

Vilka i uppsala är det som skall köpa en ??? Vi kan göra massa roliga mini träffar och race för den delen :D Vi kanske kan få en ny grupp på rörken :banana

Edit: Någon som vet vad frakten med bussgods kostar upp till uppsala ?

Jag gör en lista så får vi se...
1. RR_Jonas (nu när man har pengar så)
 
Last edited:

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
RR_Jonas skrev:
Ahhhh vill ha!

Vilka i uppsala är det som skall köpa en ??? Vi kan göra massa roliga mini träffar och race för den delen :D Vi kanske kan få en ny grupp på rörken :banana

Edit: Någon som vet vad frakten med bussgods kostar upp till uppsala ?)

Jag har redan beställt 1, å några polare har beställt varsina hojar. Lite körning under vintern tackar man ju inte nej till, går det att hyra go-cart banan vid lelles där för rimlig penning om man är flera?

W-motoracing har ett avtal med en frakt firma om 100kr/hoj för frakt över hela landet...

Jag gör en lista så får vi se...
1. RR_Jonas (nu när man har pengar så)
2. Henkka (Totalt såååld)
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Var det en hoj av samma märke som var på Lunda? Blå med Avon dekaler?
Racade mot nån 50cc cross. Den hojen kunde man ju springa ifatt.
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Ja.. å vi andra får ju satsa pengarna på en större hoj FÖRST innan man kan börja tänka på att skaffa en ÄNNU MINDRE än man hade från första början :hihi

Börjar man ana en ny grupp på Rörken måntro?
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
WestW skrev:
Var det en hoj av samma märke som var på Lunda? Blå med Avon dekaler?
Racade mot nån 50cc cross. Den hojen kunde man ju springa ifatt.
Jag tror att det är en sådan. En riktig trött maskin. :(

TT: Nej, det kommer inte bli någon minimotogrupp på måndagarna. Ibland finns det ju inte ens västar till alla som vill köra.
 

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
JoS skrev:
TT: Nej, det kommer inte bli någon minimotogrupp på måndagarna. Ibland finns det ju inte ens västar till alla som vill köra.

Dessutom klassas inte en såndäringa sak som minimoto. Det lär ställa till med problem vad gäller laglig körning (som jag förmodar innebär licenskrav) på Rörken med den
 

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia SXV550
Kryptonit skrev:
Dessutom klassas inte en såndäringa sak som minimoto. Det lär ställa till med problem vad gäller laglig körning (som jag förmodar innebär licenskrav) på Rörken med den

Krypto du som verkar veta: vad gör att dom inte klassas som minimoto och vad tycker du om hela grejen? Skräp eller kanske en rolig grej ? :confused:

Det står på sidan att se skall göra ca 50-60km/h är det bara BS eller?
 

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
RR_Jonas skrev:
Krypto du som verkar veta: vad gör att dom inte klassas som minimoto och vad tycker du om hela grejen? Skräp eller kanske en rolig grej ? :confused:

Det står på sidan att se skall göra ca 50-60km/h är det bara BS eller?

och mina kommentarer finns här :)
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=870223
Där finns även tekniska reglementet, mm.

Visst kan det vara en rolig grej, men det går ju inte att köra på något ställe. Att hitta någon öde raksträcka på industriområde/landet kan man ju göra, men man tröttnar fort när det inte svänger ordentligt.
Om de sedan verkligen gör 50-60 vet jag inte. Min gör 70-80 med nuvarande drevning och jag vill att den ska gå snabbare om jag inte kör den på en liten bana (mindre än Rörken)
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
RR_Jonas skrev:
Krypto du som verkar veta: vad gör att dom inte klassas som minimoto och vad tycker du om hela grejen? Skräp eller kanske en rolig grej ? :confused:

Det står på sidan att se skall göra ca 50-60km/h är det bara BS eller?

Jag skulle säga att man får vad man betalar för. Du lägger ut ca 2000kr och man ska förvänta sig kvalitet och prestanda därefter. Såg en film där en "riktig" minimoto raceade mot en billig hoj och det går inte att jämnföra dessa två. Vänta med att beställa och köp en på Blocket sen istället. Har en känsla av att efter några veckor kommer det finnas en del hojar till salu.
 

aprilia_driver

älskar allt med motor
Gick med
18 Jul 2004
Ort
uppsala
Hoj
Aprilia RS 125-01 (arrow effekt system! rörlig avgasport:) khan 36mm förgasare)
jag och brorsan har beställt varsin hoj... jag tyckte att det verkade roligt... det där med att hyra gokart banan vid lelles lät inte som nån dum idé! skulle ju va skitkul!! är det nån som vet hur många från uppsala som har beställt?


mvh
putte
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Oj vad folk var hårda på att påpeka att det inte är samma sak som de italienska varianterna, men det krävs år av blåögdhets träning för att lyckas missa det.

Skit samma om den går 10-20km/h segare, allt går att fixa med vilja, våld och vaselin. Det är ju bara en kul grej inför vintern, ja ja... Är man bara medveten av vad det är man har köpt såååå....

Kryptoniten: Den där bilden i tråden du länkade till, tycker jag känner igen platsen. Det råkar inte vara mittemellan Uppsala och Enköping om man åker små landsvägarna? Vet ej vad platsen heter men har förmodligen passerat där några gånger.. (om det är samma plats alltså)

TinaTjejen: Jasså... säger du det.. (Man kanske har en eller två jokrar i kavajärmen, vem vet...)

/Henrik 4+
 

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Henkka skrev:
Kryptoniten: Den där bilden i tråden du länkade till, tycker jag känner igen platsen. Det råkar inte vara mittemellan Uppsala och Enköping om man åker små landsvägarna? Vet ej vad platsen heter men har förmodligen passerat där några gånger.. (om det är samma plats alltså)

Det är Uppsala-näs-vägen.... Närmare bestämt vid Uppsala-näs kyrka.
Ligger några hundra meter från de små landsvägarna mellan Gottsunda och vägen till Enköping.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top