Uppsägning

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
hmm... Ska skriva ett litet uppsägningspapper och skriva på till jobbet idag... Vet dock inte vad jag ska skriva :confused:

Typ: Jag säger upp mig.... _____________________ Namnförtydligande :D

Ne vad ska man skriva egentligen? Är ju mest så att de har nåt skriftligt på att jag har sagt upp mig...

ta med lite datum och "härmed säger jag NN upp mig idag den 27/6 från arbetsplats NN.

Sen är de kasnke bra om din chef skriver under?!

vet inte... hör med nån annan chef, dom borde ha koll på detta.

När jag sa upp mig så fixade chefen fram ett papper med dagens datum, våra underskrifter samt hur lång uppsägningstid jag hade.

Räcker med typ

jag blab la bla säger upp mig från och med 20061002

och en underskrift

sedan vet du själv hur lång uppsäögningstid du har..
om duj inte vet det kommer du få reda på det av chefen

du behöver itne beratta varför du säger upp dig till chefen..
frågar han och du vill beröätta så gör det om du inte vill berätta så hitta på något
du har blivit med barn eller skall flytta till sydpolen o studera pingviner

Lycka till

Linuus skrev:
2504699 hmm... Ska skriva ett litet uppsägningspapper och skriva på till jobbet idag... Vet dock inte vad jag ska skriva :confused:

Typ: Jag säger upp mig.... _____________________ Namnförtydligande :D

Ne vad ska man skriva egentligen? Är ju mest så att de har nåt skriftligt på att jag har sagt upp mig...

Glöm inte den obligatoriska klubban i chefens laptop :D

Sa upp mig i fredags. Skrev typ:

Datum....

Härmed säger jag upp min anställning som ...blablabla... vid ...blablabla...

Signerade skiten och gav till närmsta chef. Klart..

Idag fick jag 4(!) papper av en assistent som visst skulle fyllas i också för diverse avdelningar skulle ha osv.

Halogen skrev:
2504998 En riktig avskedsansökan innehåller alltid lite svordomar!

Räcker med typ:

jag blab la bla säger fean upp mig från och med detta jäffla datum: 20061002

och en underskrift

:pannkyss

Halogen skrev:
2504998 En riktig avskedsansökan innehåller alltid lite svordomar!
...plus stormar in till chefen och hamrar ner pappret i skrivbordet högröd i ansiktet...

Stilpoäng:tummenupp

...jag blab la bla säger upp mig från och med 20061002

och en underskrift

sedan vet du själv hur lång uppsäögningstid du har..
om duj inte vet det kommer du få reda på det av chefen

du behöver itne beratta varför du säger upp dig till chefen.....

Jag hade möte med chefen idag, skulle säga upp mig. Gick väl sådär. :3freak
Han började prata om semestern, jag hade lovat att jobba blablabla... han var tvungen att kolla upp blablabla... han tyckte jag kunde jobba en bit in i augusti med trots min uppsägningstid på 1 mån.

Efteråt ringde jag facket. Spelar ingen roll om jag så skrivit på ett papper "jag lovar att jobba vecka xx-xx", så gäller fortfarande uppsägningstiden som står på anställningskontraktet. Det känns tryggt!! :tummenupp

Vi ska ha nytt möte i morgon. Då kommer han få en skriftlig uppsägning av mig, det blir inget arbete i augusti. En månad från nu är 9:e juli. Inget annat.

Ps. Hittade en bra uppsägningsblankett, den tänker jag använda. Sidan 182 är det som gäller.

Last edited:
Vi ska ha nytt möte i morgon. Då kommer han få en skriftlig uppsägning av mig, det blir inget arbete i augusti. En månad från nu är 9:e juli. Inget annat.

Du har rätten på din sida, håll koll på att du får ut din berättigade lön och innestående semester/-ersättning mm.

Så här ser väl en riktig uppsägningshandling ut?
crap-thumb-640xauto-2314.jpg

Vad händer om man inte säger upp sig utan bara försvinner? Jag tror aldrig jag har sagt upp mig. En gång fick jag sparken (blev varslad p g a konkurs) och annars har jag mest försvunnit på ett eller annat sätt. Betyder det här att jag har typ fem anställningar eller? :brinnerup

Den gör sig bättre rakt på chefens skrivbord. Utan tallrik. Torka sig gör man med gardinen.
Är det verkligen det bästa alternativet? Eller uppskattas det mer av chefen om man skiten på hans laptop och sedan fäller ner skärmen? Som en lite överraskning alltså.

Är det verkligen det bästa alternativet? Eller uppskattas det mer av chefen om man skiten på hans laptop och sedan fäller ner skärmen? Som en lite överraskning alltså.

Sen säger man att man länkat ett skitroligt klipp från tuben till hans dator. :arsele

Vad händer om man inte säger upp sig utan bara försvinner? Jag tror aldrig jag har sagt upp mig. En gång fick jag sparken (blev varslad p g a konkurs) och annars har jag mest försvunnit på ett eller annat sätt. Betyder det här att jag har typ fem anställningar eller? :brinnerup

Då har du troligtvis fått olovligfrånvaro (heter IAF så på vårat jobb) och man har helt enkelt slutat betala ut lön för att se eftersom du inte kommer till jobbet avslutat din anställning.
Dom har aldrig försökt nå dig för att försöka förklara att man går till jobbet så länge man är anställd? Och vill man inte längre vara anställd så kan man säga upp sig.
Det går ju oftast att lösa tillsammans med arbetsgivaren, jag har gett folk lov att avsluta sin anställning samma dag som dom sagt till.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park