Uppringd efter annons på blocket

Det behöver inte vara ett utländskt nummer, utan från företag också. Min farsa jobbar på Ericsson och ringer via sin växel vilket resulterar i att det syns ett 01xxxxxxxx-nummer på skärmen.

Det behöver inte vara ett utländskt nummer, utan från företag också. Min farsa jobbar på Ericsson och ringer via sin växel vilket resulterar i att det syns ett 01xxxxxxxx-nummer på skärmen.

apapapap.. 010 börjar dom på :hördu

Och 010 är inte ens utländska nummer. Förr var det väl reserverat för NMT, efter det tror jag det skulle reserverats för något speciellt, typ företag som fanns i hela landet eller så.

Och 010 är inte ens utländska nummer. Förr var det väl reserverat för NMT, efter det tror jag det skulle reserverats för något speciellt, typ företag som fanns i hela landet eller så.

Arbetsförmedlingen har 010 på sina mobiler

Vissa nummer ska man inte svara på när det ringer. Fanns ju nåt bluffnummer för ett tag sen som kostade en herrans massa pengar (typ 100 spänn i minuten) så fort man svarade eller ringde upp numret varpå pengarna trillade rakt in på skojarens konto. Blocket hade tydligen problem med att sagda nummer ringde runt systematiskt till deras annonsörer och snodde pengar på detta sätt.

Edit: Och varför blev det minus på det nu då?:va

Last edited:
Vissa nummer ska man inte svara på när det ringer. Fanns ju nåt bluffnummer för ett tag sen som kostade en herrans massa pengar (typ 100 spänn i minuten) så fort man svarade eller ringde upp numret varpå pengarna trillade rakt in på skojarens konto. Blocket hade tydligen problem med att sagda nummer ringde runt systematiskt till deras annonsörer och snodde pengar på detta sätt.

Det kostar aldrig att svara.

Däremot var det massa nötter som ringde upp missade samtal från afrikanska 071-nummer

Det kostar aldrig att svara.

Däremot var det massa nötter som ringde upp missade samtal från afrikanska 071-nummer

Jag är ganska säker på att det stod att både och kostade i artikeln jag läste, men jaja.

För att i Sverige kör vi med att den som ringer upp någon debiteras för det samtalet, om sedan den som blir uppringd har vidarekopplat till ett annat nummer så debiteras han för den biten!

edit!
Om du har köpt ett 020 eller 0200 abonnemang så får du ju betala även för inkommande samtal.

Last edited:

För att du har brillorna bak o fram?

Om man kollar blocket och provar att inte ringa på en annons efter spelet så kanske man får köpa det utan riska att bli lurad? :va

Ja, risken finns väl att du blir lurad i alla fall:D
Nu för tiden så är det ju oseriöst att maila samt ringa på annonserna.
Helst ska man väl kolla upp telefonnumren och åka direkt hem till försäljaren och knacka dörr:tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT