Uppringd av rädd och arg billist!

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date
Helt oavsett vad vi som kör hoj tycker så är det ju faktiskt trots allt mer eller mindre olagligt att köra bakhjul, så det är väl knappast något att bli förvånad över om en och annan icke-hojåkare provoceras av det. :tungan
Det är ungefär lika dumt att uppröras över att någon upprörs.
Att avsiktligt provocera bara för att man kan göra det är däremot om möjligt mer korkat, med tanke på samhällsdebatt etc.

skit i henne finns gott om gammla kärringar/gubbar,
höll på att smälla med en gammal gubbe körde på en huvudled, och det är bara 30 där, så kommer han ut ifråb min vänstra sida rakt ut framför mig, jag trodde att det var kört där. nitade bakhjulet och fick lite ställ.
han hade fönstret öppet så jag körde upp jämte han och skrek, vafan tänker du med.
så kör jag om han sen tutar han som fan och då fick han ett sånt här :finger

Finns många missnöjda personer där ute på vägarna.

Fick för 2 år sen ett brev i brevlådan:

"Fick du ditt körkort i corn-flakespaketet eller ditt slalomåkande jävla pucko"

Jag funderade över min färdväg och vad jag kunde minnas så hade jag inte kört speciellt farligt, möjligtvis kört om nån bil på insidan som inte flyttat på sig på nån av lederna runt stan men inget allvarligare än så.

Värt att nämna är att snubben (av handstilen att dömma) använde sig av ett kuvert med en fin Volvostämpel på. Detta bevisar ju att det var en surk*k till Svensson som antagligen rattade sin trötta Volvo på väg hem från sitt tråkiga jobb :hihi.

Skaffa en SH-tröja med nåt i stil med "vill du klaga på min körning ring mej och inte min sambo"

ja för fan otäckt när man inte vet vem eller var har hänt ett par gånger:yoparty

Helt oavsett vad vi som kör hoj tycker så är det ju faktiskt trots allt mer eller mindre olagligt att köra bakhjul, så det är väl knappast något att bli förvånad över om en och annan icke-hojåkare provoceras av det. :tungan
Det är ungefär lika dumt att uppröras över att någon upprörs.
Att avsiktligt provocera bara för att man kan göra det är däremot om möjligt mer korkat, med tanke på samhällsdebatt etc.

tvivlar på att det finns nån paragraf som ordagrant uttalar att bakhjulsåka är förbjudet men man kan ju åka dit för vårdslöshet i traffiken så... sen måste man övertyga nån domare om att man hade full kontroll så att de inte kan sätta dit en för det:D

När dom har skällt ut dig färdigt ska du fråga om dom kan sitta vackert när dom skäller så fint, och gärna ha tillgång till en sockerbit om det är öga mot öga. :)

tvivlar på att det finns nån paragraf som ordagrant uttalar att bakhjulsåka är förbjudet men man kan ju åka dit för vårdslöshet i traffiken så... sen måste man övertyga nån domare om att man hade full kontroll så att de inte kan sätta dit en för det:D

Jag fick lära mig att man från stillastående ska upp till gällande hastighet så fort som möjligt.
Med vissa hojar så händer det att framhjulet lättar då man utövar denna lära så jag hävdar att det är lagligt eftersom min körskolelärare sade så :D

Jag fick lära mig att man från stillastående ska upp till gällande hastighet så fort som möjligt.
Med vissa hojar så händer det att framhjulet lättar då man utövar denna lära så jag hävdar att det är lagligt eftersom min körskolelärare sade så :D

jamen det är ju helt rätt, så ska det vara:tummenupp

En kompis till mig blev kuggad häromdan på sin uppkörning för att
han accelerade för långsamt på motorvägspåfarten.
Han höll fullt...

Motorväg 90 km/h, lätt mc, toppfart 90 km/h...

Ändå kuggad, förstår inte varför. Fast han klarade kortet idag :)

Haha, undrar vad hon hoppades uppnå med samtalet, att du plötsligt skulle komma till insikt om vilken dålig människa du är och börja cykla och gå i kyrkan? :D

Jag blev uppringd av bostadsbolaget som en kompis bodde hos för ett antal år sedan, som förklarade att de fått uppgifter om att jag buskörde med bilen på hans innergård. Jag brukade iofs ofta köra in där om jag bara skulle hämta eller lämna något, men dels körde jag alltid väldigt lugnt och dels var det fullt tillåtet att köra in där.

Samtalet kom när jag precis höll att visas runt av chefen på arbetsplatsen första dagen på mitt nya jobb. Inte riktigt läge att ställa till en scen i telefonen med andra ord, så det blev ett ganska intressant samtal. Det är rätt effektivt att i helt neutral ton och utan att gå in på några detaljer om vad det handlar om förklara att det låter fullständigt orimligt, och att de verkar ha fått saken om bakfoten. Hon hade uppenbart föresatt sig att skälla ut mig, men hon fick inte alls den motreaktion hon hade laddat upp inför, så det rann ut i sanden, ungefär "jaha, nehe, ja adjö då". :D

Hon hoppades säkert att du skulle svara i luren efter din imponerande wheelie, men blev förbannad när hon hörde att du hade brud. Ist för att fråga dej "Ligga?" blev det utskällning av sambo som fick dagens melodi....

står hojen skriven på din sambo då elle??
Vilka jävla gnäll spikar det finns att bara lägga tid o energi påt.
tänk va många penisonärer man skaulle få ringa o skälla på i så fall !!

Vad har du då?
En bort-telefon då eller..?:confused:
:rofl

Av tråden att döma så ringde ju kärringen uppenbarligen till rätt person, för det tog ju skruv iaf :)

Slår vad om att kärringen läser tråden här och garvar sig fördärvad åt vad man kan åstadkomma med ett samtal till "rätt" person :D

Vad har du då?
En bort-telefon då eller..?:confused:

Jo, en del som bor tillsammans har telefoner kopplade till hemmet där de bor. Ibland händer det då när det ringer till den ena att den andra svarar. Vid händelse av mobiltelefon - alltså inte en telefon bunden till hemmet - så är det mindre vanligt att personen som det inte ringer till svarar.

Däremot har det blivit mer och mer vanligt att man väljer bort den här telefonen som är bunden till hemmet - den s.k. hemtelefonen - för man anser att det är en onödig kostnad, det är tillräckligt bra med bara mobiltelefon, framförallt hos unga.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard