MatteKholm skrev:
Hej. I år har polisen varit på hugget här i Sörmland, dom har lyckats pricka mig med lasern 2 ggr i år.. 1200 respektive 1600 i böter.
Någon som har erfarenhet av att åka dit 3 ggr, snor länsstyrelsen kortet direkt då, eller hur har det gått i DITT fall. Berätta gärna med lite detaljer.
Jag ska försöka ta det lugnt nu, men man blir ju helt nojjig nu när man vet att man inte får göra något fel på 2 år...
1: ca 110 på 90-väg i bil, (första dan på semestern). 1200 kr. Laser. Hade precis kört om en husbil.
2: Essingeleden i bil, 70-110, blev filmad på långt håll. Tänkte att lappen ryker. Med "´rabatt" så blev det 99 (+29). Godkände o fick böter.
Sen dimper ned en lapp från Polismyndigheten? att godkänner jag en varning så skrivs ärendet av, men skulle jag köra någon km/h för fort inom 2 år så skulle säkert lappen ryka. JOBBIGA 2 ÅR! Gick inte sakta efter ca 1 år i alla fall.
1 och 2 för ca 9 år sedan.
3-5?: De missade mig med mätning
6: Bil förra året, E4 avfarten mot Knivsta (N om Sthlm), ca 130 på 110-väg. Laser. Nekade p g a bilar runt omkring=risk för felskjutning. Ganska vagt, men man har hört att med krångel kan de p g a tidsbrist lägga ned ärendet. Fick brev från åklagaren var det väl. Skulle jag inte nu erkänna så går det till domstol. Tror att det möjligen kan bli nedlagt på vägen, men jag ville inte chansa o hade inte mkt alls att komma med. Riskerade inte heller lappen. Fick 1400 i böter. Tror det var mindre än från början och det har jag också hört att det kan bli så.
Som tur är har jag inte blivit stoppad på mc. Då skulle det nog inte gå lika bra.
Funderat på om det skulle vara värt att fly om man åkte hoj riktigt fort, men har inte bestämt mig än.
(Den nedrans cykeln verkar inte komma upp i 300 på mätaren).