Jag skulle behöva lite tips om råd om hur jag upprättar en lite enklare modell av arbetsmiljöplan.
Vid tidigare arbeten med krav på detta så har jag fått färdigt dokument av byggherren som jag sedan har fyllt i men det har då varit på en jävla massa sidor och massvis med fullständigt onödigt nonsens.
Nu ska jag utföra ett arbete där krav på en arbetsmiljöplan finns MEN det åligger på mig att upprätta denna från grunden och den ska egentligen fokusera på två punkter; Arbete på hög höjd samt hantering av eventuellt miljöfarligt avfall då Asbest kan förekomma.
Så, finns det någon med koll på läget som kan ge mig några tips? Jag känner att det bör räcka med att upprätta en egenutformad mall i tex Excel eller kanske tom word, där mina två punkter är de som avhandlas tillsammans med de mest grundläggande (att alla arbetare har rätt utbildning, utrustning, avtal etc).
Byråkrati, vem uppfann detta
Vid tidigare arbeten med krav på detta så har jag fått färdigt dokument av byggherren som jag sedan har fyllt i men det har då varit på en jävla massa sidor och massvis med fullständigt onödigt nonsens.
Nu ska jag utföra ett arbete där krav på en arbetsmiljöplan finns MEN det åligger på mig att upprätta denna från grunden och den ska egentligen fokusera på två punkter; Arbete på hög höjd samt hantering av eventuellt miljöfarligt avfall då Asbest kan förekomma.
Så, finns det någon med koll på läget som kan ge mig några tips? Jag känner att det bör räcka med att upprätta en egenutformad mall i tex Excel eller kanske tom word, där mina två punkter är de som avhandlas tillsammans med de mest grundläggande (att alla arbetare har rätt utbildning, utrustning, avtal etc).
Byråkrati, vem uppfann detta
