Upppkörning Kuggad!

Spansk

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2011
Ort
Sudnsvall
Hoj
02, Yamaha , R1
Hej, Kuggade min Första uppkörning igår.
Och Gubben Kuggade mig pågrund av att jag Låg bakom en Lastbil På motorvägen.
Och inte körde om.

Jag körde inte om pågrund av att lastbilen låg i 90.
Och ansåg det inte nödvändigt på en Uppkörning

någon som vet hur dom vill att man ska bettee sig? eller var det bara denna som hade sånna konstiga Regler.

Har hört att dom vill se att man kör motorcykel osv....



Tack för lite svar..:)
 
gubben kan ha haft en dålig dag..
men 110 på motorvägen tycker dom nog att man ska hålla, om man nu inte ska köra av på en avfart så de inte e lönt o köra om, men är de lönt att köra om så ska man nog göra de.

mitt stora problem när jag tog kort o gick på körskola va att hålla hastigheten. hade kört bil i 4 år när ja tog kortet och då hade man ju börjat ligga 10-20 km övewr gränsen nästan lite hela tiden, och då hålla hastigheten på mc va inte ett dugg lättare:p
 
min körskolelärare sa att du kör motorcykel när jag tvekade vid omkörningar,han menade att man ska köra om inte fisköra det ska vara tempo , likadant vid luckor när man väntade i korsningar ser du en lucka kör även om inte han skulle hinna med, gäller även vid uppkörning du ska köra som om han inte var bakom
 
Jaså, du har hört att dom vill se att man kör hoj på uppkörningen? :rolleyes:

Självklart ska man ha viss attityd i trafiken, vågar man inte hålla gällande hastigheter så är man inte en lämplig trafikant.

OT, men det är grymt störande med fOlk Som blAndAr sToRa och sMå boKstÄvEr :gnissla
 
Jaså, du har hört att dom vill se att man kör hoj på uppkörningen? :rolleyes:

Självklart ska man ha viss attityd i trafiken, vågar man inte hålla gällande hastigheter så är man inte en lämplig trafikant.

OT, men det är grymt störande med fOlk Som blAndAr sToRa och sMå boKstÄvEr :gnissla
 
Frugan kuggade häromdagen på första försöket.

För låg växel på högfarten. Rad 4a 600cc. Bottensvag.
JAG tycker att det är en hoj som behöver lite varv och har lärt att köra så. Jobbigt läge.

Det är ju ingen bottenstark 1000cc v-twin precis.
 
Man ska inte vara rädd för att ta för sig på motorcykel, du är en trafikant som alla andra på vägen. Däremot ska man inte hålla på sin rätt och där är skillnaden (köra som ett svin dvs.).

Att ligga bakom en lastbil och köra tycker jag är det värsta som finns. Hinner jag av någon anledning ikapp en lastbil så försöker jag passera så snabbt som möjligt. Dom blockerar inte bara synfältet kraftigt, utan det blir också turbulens bakom dom (ibland kraftig turbulens) och sen finns risken att lastbilen kör på något som kastas upp bakom släpet och träffar dig, en planka eller gren t.ex.

Kort sagt, det finns ingenting som talar för att ligga bakom en lastbil. Är det 110 väg så ska du snabbt och bestämt accelerera upp till den hastigheten och hålla den.

Utan att vara "en sån där" så tycker jag att han gjorde en korrekt bedömning.
 
Framgick det i ts inlägg att det var 110-väg? Kan väl lika gärna vara 90-väg?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Då hade jag tur, hände exakt samma sak för mig, men jag hade 125a. Han sa till mig att köra om :) så då gjorde jag det, Klarade mig finfint ;)
 
Om man inte kör lastbil då är det 90 som gäller :mattias

eller släp då är det 80 som gäller.

Eftersom TS inte körde lastbil med släp så är det bara o ta nya tag o beställa ny tid. Lycka till nästa gång sätter du det galant!
 
Ja förutsat att du kör motard eller dylikt, tex Z250
 
Visst, men nu blev han ju kuggad för att han låg i 90. Då var skyltningen >90

Det är ju självklart att det kan skyltas lägre hastighter på motorvägar genom städer eller dylikt som tex vid vägarbete.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top