Uppmaning till Miljösoppa i S-tälje hallen.

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
I går (söndag) så va det massor som körde i gokarthallen i södertälje, det vart otroligt tjockt med avgaser i hela hallen. Efter träningen hade jag både ont i huvet och vart senare illamående, nu har jag fortfarande ont i huvet.

Jag hade själv inte miljösoppa eftersom det sas att vi inte skulle behöva det så länge portarna kunde va öppna, men snälla!

Ni som inte har miljö soppa byt till nästa söndag, jag tror inte jag var den ända som tyckte det var jobbigt me så där mycket avgaser. Jag byter till nästa söndag, gör det ni också! :tummenupp

:tummenupp Håller fullständigt med!
Hade tok ont i huvudet i går kväll men även lite i morse.. JAg får skylla mig själv lie grann då jag själv hade vanlig soppa...men INTE nästa gång!
UTAN MILJÖ SOPPA: INGET KÖRA! Tycker jag...!

ses nästa söndag!

Håller helt med! Känns nästan som om man skulle varit på krogen igår... Jag är åxå skylldig till att ha kört med vanlig bensin, skulle ju som sagt vara ok om portarna var öppna men det kanske inte funkar om man är så många som igår. Nästa gång blir det miljö soppa, hoppas alla kör med det då.
Hur som helst, kul som f-n va det:tummenupp

Körde mycket inomhus när vi hade hallen i Lidköping. Även fast vi vädrade och hade portar öppna så gjorde det grym skillnad på miljöbränsle och vanligt bränsle. Det räckte med att en åkte med vanligt så stack det i ögon och läppar efteråt, man hade huvudvärk etc. etc. Kostar ju inte många kr mer med miljösoppa heller... Kör inte själv nu men jag vet hur det känns. Använd miljösoppa ;)

I går (söndag) så va det massor som körde i gokarthallen i södertälje, det vart otroligt tjockt med avgaser i hela hallen. Efter träningen hade jag både ont i huvet och vart senare illamående, nu har jag fortfarande ont i huvet.

Jag hade själv inte miljösoppa eftersom det sas att vi inte skulle behöva det så länge portarna kunde va öppna, men snälla!

Ni som inte har miljö soppa byt till nästa söndag, jag tror inte jag var den ända som tyckte det var jobbigt me så där mycket avgaser. Jag byter till nästa söndag, gör det ni också! :tummenupp

Hurrni grabbar, vilken soppa ska man ha i min hoj då? Satt och kollade på aspens hemsida och det fanns (vanlig) 4-t soppa och 4-t racing soppa med högre oktantal osv... vilken passar min ktm 660 motor som e orginal bäst?

Tacksam för hjälp!

Hurrni grabbar, vilken soppa ska man ha i min hoj då? Satt och kollade på aspens hemsida och det fanns (vanlig) 4-t soppa och 4-t racing soppa med högre oktantal osv... vilken passar min ktm 660 motor som e orginal bäst?

Tacksam för hjälp!

Va är det för oktan på den vanliga kontra racing soppan?
Om den vanliga inte är under 95 oktan ska det gå med den, fast det känns alltid bra med racing soppa :D :tummenupp

Det skulle ju göra sitt om fläktarna var på oxå. Dom har inte varit igång en enda söndag. Tror att man borde känna ett sug vid ventilations trummorna...

Last edited:
Om det finns nåt intresse så kan jag fixa 25 liters dunkar med aspen+. 98,7 oktan för 20 spänn litern. Minst 25 liter per person! Pm a mig eller ring
070-792 14 45

Om det finns nåt intresse så kan jag fixa 25 liters dunkar med aspen+. 98,7 oktan för 20 spänn litern. Minst 25 liter per person! Pm a mig eller ring
070-792 14 45

Strålande:tummenupp Men jag tror tyvärr inte jag hinner med å gasa upp 25 liter soppa i vinter så om nån är intresserad av att dela en dunk så pm:a mig

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman