Uppmaning till alla raceputtar

Ska du använda megasiffror?!

• Antal röstningar
    0
Siffror på sidorna syns ju hur bra som helst på dom gamla classicerna :tummenupp

Att jämföra med mina stora siffror som pga vinkeln inte syns alls.

Siffror på stället är rätt så dyrt och ibland vill föraren ha sitt namn på ryggen.

Bifogat

• wert.jpg
    wert.jpg
    24.6 KB · Visningar: 35
  • DE15^001.jpg
    DE15^001.jpg
    54.5 KB · Visningar: 41
  • normal_IMG_3311.jpg
    normal_IMG_3311.jpg
    39.4 KB · Visningar: 58
GSXR1100R skrev:
2641052

Siffror på stället är rätt så dyrt och ibland vill föraren ha sitt namn på ryggen.

Det behöver det väl inte alls bli, en hel del har ju sitt namn på ryggen, det är idag nästan omöjligt för en funkis att se nummret på den som körde om under tex gulflagg. Har du siffror på ryggen så kan funkisen titta på ryggen och se nummret. Idag har vi ju inga siffror bakåt av någon konstig andledning. Vidare vill jag en en gång säga att vi har ett jätte problem med vår publik. Dom vet inte vem som leder!!! Med siffror på ryggen blir det mycket lättare för tex speeker att kunna förmedla just detta.

björn

björn.e skrev:
2641261 Det behöver det väl inte alls bli, en hel del har ju sitt namn på ryggen, det är idag nästan omöjligt för en funkis att se nummret på den som körde om under tex gulflagg. Har du siffror på ryggen så kan funkisen titta på ryggen och se nummret. Idag har vi ju inga siffror bakåt av någon konstig andledning. Vidare vill jag en en gång säga att vi har ett jätte problem med vår publik. Dom vet inte vem som leder!!! Med siffror på ryggen blir det mycket lättare för tex speeker att kunna förmedla just detta.
Ligger mycket i det du säger men att sy fast tillräckligt stora siffror på stället för att någon ska kunna se dem kostar en hel del. Har ni kollat upp en mer exakt kostnad innan ni kom med förslaget?

björn.e skrev:
2641261 Det behöver det väl inte alls bli, en hel del har ju sitt namn på ryggen, det är idag nästan omöjligt för en funkis att se nummret på den som körde om under tex gulflagg. Har du siffror på ryggen så kan funkisen titta på ryggen och se nummret. Idag har vi ju inga siffror bakåt av någon konstig andledning. Vidare vill jag en en gång säga att vi har ett jätte problem med vår publik. Dom vet inte vem som leder!!! Med siffror på ryggen blir det mycket lättare för tex speeker att kunna förmedla just detta.

björn

Siffror på ryggen kanske är bra ur publiksynpunkt etc men totalt omöjligt praktiskt om vi inte ska börja köra med västar som i speedway.

Jag kör 2 olika klasser och har då 2 olika nummer, ska jag ha 2 skinnställ?
På ett flertal av tävlingarna kör jag dessutom en tredje klass...

Och något b-race i Sverige kan det bli, förutom 2 klasser i Classic i England och 2 klasser i modern racing i England.

Men man kanske får bra rabatt på tiopack skinnställ...

En vettig speaker bör kunna ha en gnutta koll på förarna i de olika klasserna och hålla koll på om någon passerar en annan, typ som engelska kommentatorerna på Eurosport.

Rolle Rotax skrev:
2641756 Siffror på ryggen kanske är bra ur publiksynpunkt etc men totalt omöjligt praktiskt om vi inte ska börja köra med västar som i speedway.

Jag kör 2 olika klasser och har då 2 olika nummer, ska jag ha 2 skinnställ?
På ett flertal av tävlingarna kör jag dessutom en tredje klass...

Och något b-race i Sverige kan det bli, förutom 2 klasser i Classic i England och 2 klasser i modern racing i England.

Men man kanske får bra rabatt på tiopack skinnställ...

En vettig speaker bör kunna ha en gnutta koll på förarna i de olika klasserna och hålla koll på om någon passerar en annan, typ som engelska kommentatorerna på Eurosport.

Jag kan lätt säga att det är värt det, egentligen oavsätt vilka kostnader det blir. Eller vill du fortfarande vara fly förbannad på TL då din protest mot gulflagg inte gick igenom för att det var omöjligt för funkisen att se??? Har vi inte haft nog tjafs om sånt som med ett relatift billigt och enkelt medel kan tas bort? Jag kan inte för min gud förstå varför det skulle vara så svårt? Men kom inte och klaga att någon gjort någe dumt i sommar och att funkisarna suger för att dom inte ser bara.

björn

Last edited:
Angående siffror, jag behöver lite tips angående:

1) Typsnitt som kan passa för siffror? Som även kan vara lämpliga för stort format enligt Swedies uppmaning?

2) Inköpsställen/webbutiker som säljer sifferkit, bakgrunder etc? Har sökt en del, men inte hittat speciellt mycket.

3) Maskinspecifika mallar man kan använda för att göra egna dekaler, t ex för att tillverka en sifferdekal fram till GSXR 1000 etc?

Tänkte i första hand tillverka egna, och om inspirationen sviker kanske köpa nåt kit eller låta tillverka. Alla uppslag mottages tacksamt. Om någon talang där ute kan fixa en snygg design, så hör av er.

ska fixa det på mitt andra kåpset men känns lite onödigt at göra om det set jag har idag efter som det är helt konstigt jag har ju kraschat hela säsongen verkar ju folk tro men samma kåpset är ännu helt va konstigt :va

Jag har fått egna siffror designade av företagets reklambyrå så nu ska de bara beställas dekaler i en bra storlek :)

Angående siffror, jag behöver lite tips angående:

1) Typsnitt som kan passa för siffror? Som även kan vara lämpliga för stort format enligt Swedies uppmaning?

2) Inköpsställen/webbutiker som säljer sifferkit, bakgrunder etc? Har sökt en del, men inte hittat speciellt mycket.

3) Maskinspecifika mallar man kan använda för att göra egna dekaler, t ex för att tillverka en sifferdekal fram till GSXR 1000 etc?

Tänkte i första hand tillverka egna, och om inspirationen sviker kanske köpa nåt kit eller låta tillverka. Alla uppslag mottages tacksamt. Om någon talang där ute kan fixa en snygg design, så hör av er.

1. Det finns hur mycket olika typsnitt som helst... Hitta nåt du gillar!
2. Jag kan hjälpa dig att få exakt dom siffror du önskar, skickar gärna på posten till vettiga pengar. Jag har egen dekalskärare :)
3. Kolla in http://brandsoftheworld.com/ där det finns mycket färdigt vad gäller logotyper.

/#23/

får jag ha det så här lite smak prov på nya lacken

Bifogat

• gottis 999.jpg
    gottis 999.jpg
    47.7 KB · Visningar: 141
Visst syns siffrorna men de hade synts ännu bättre utan texten runt omkring.
Ska man vara petig tror jag inte reglementet tillåter text i "nummerskylten".

en tolknings fråga sitter här med reglamentet och det står ingenstans och siffrona och botten är större än vad reglamentet tillåter även allså texten ligger utanför måtten

en tolknings fråga sitter här med reglamentet och det står ingenstans och siffrona och botten är större än vad reglamentet tillåter även allså texten ligger utanför måtten
Tolka det hur du vill, ett tips är dock att kolla upp det först så slipper du problem.

Siffrorna syns men jag tycker det blir otydligare med texten och när du är funkis och har sjutton andra saker att hålla reda på blir det inte tydligare när du kommer i 130 km/h i börjanra. ;)
Gottis kör sakta för att funkisarna ska hinna läsa siffrorna.

:tungan

Man kan väl ha olika färger på hojjarna och skinnställen.
typ kvalettan har vit hoj,ställ,hjälm,stövlar,handskar, kalsonger kvaltvåan rött, osv..
lär bli en större kostnad för alla men det kommer helt klart att synas.
eller skall jag sluta med morfinet ?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck