Upplysningstråden

korvgubbe skrev:
2384495 Om du borstar tänderna på fyllan och tappar tandborsten är det bäst att låta den landa och DÄREFTER lungt plocka upp den! :mattias

Att försöka fånga tandborsten INNAN den når golvet kan medföra att dina grannar hittar dig medvetslös, med en stor bula i pannan, på golvet nedanför det spruckna handfatet. :näsblod

eller skit i och borsta om du är tillräckligt full... vet inte hur många gånger jag vaknat i duschen med draperiet över mig :tummenupp

En gång under min studietid var jag utan middag då kylskåpet var snudd på tomt liksom plånboken. Jag hade dock en gammal kålrot liggandes längst in i grönsaksfacket i kylen. Min tanke var att kanske kunde man "baka" till denna i micron, ty det går utmärkt att micra till bakpotatis. Sagt och gjort; jag drog igång micron på maxeffekt och lämnade korridorsköket. När jag kom tillbaka en kvart senare studsade kålroten omkring och fräste i micron som en skållad igelkott. Det hela smakade inte glass och kaka. Mer bränt gummi, om jag minns rätt.

Om du har keps på dig när du cyklar, se till att alltid hålla upp huvudet oredntligt, speciellt när du cyklar runt ett hörn. Skärmen blockerar nämligen sikten annars, och det är godare att ta ett bett ur ett äpple än ur en baklucka på en Volvo.

om du skall steka goa biffar sätt på plattan under stekpannan och inte plattan under förpackningen innehållande goa biffar

alternativt låt förpackningen med goa biffar stå kvar på diskbänken medan du sätter på fel platta

Banane skrev:
2388279 om du skall steka goa biffar sätt på plattan under stekpannan och inte plattan under förpackningen innehållande goa biffar

alternativt låt förpackningen med goa biffar stå kvar på diskbänken medan du sätter på fel platta

:D :D :D :D

Hahahaha, meeera meeera!!!:D:D:D:D

Försök inte komma in tokfull på en krog med högre åldergräns än vad du är gammal - med hjälp av ditt bankomatkort! (Hände faktiskt inte mig, men min klasskompis:D)

Om du har en tops i örat & mobilen ringer, lämna då inte kvar topsen i örat. Risken är överhängande att du tappar nåt på golvet, böjer dig snett framåt/nedåt & trycker in topsen med armen på något sätt & spräcker trumhinnan. Det blir blod:näsblod

Henken skrev:
2388554 Om du har en tops i örat & mobilen ringer, lämna då inte kvar topsen i örat. Risken är överhängande att du tappar nåt på golvet, böjer dig snett framåt/nedåt & trycker in topsen med armen på något sätt & spräcker trumhinnan. Det blir blod:näsblod

iiiih!

Det gör ont bara att tänka på!

Kolla noga så att du inte köper hem balar med hushållspapper istället för toapappar. Jag fick sitta med hushållspapper på toaletten i ett halvår efter att ha råkat köpa tre balar.

Mitra skrev:
2388964 Hacka inte chille före du ska sätta i linser. Tro inte heller att det är säkert att ta ut linser efter att du har hackat chilli. :brinnerup

Aj!

Bryt inte av visirlåsningen när du har pollenallergi = rejäla nysattacker och i panik försöker få upp visiret!
FyFAAN!!

Glöm inte att fälla ner stödet innan du kliver av hojen.

Har dock inte hänt mig, men däremot en polare gjorde det.

Skär inte färsk habanero utan handskar.. och gör du det låt bli att klia dig på pungen efter :huvet

ha badmintonracket i handen och inte munnen om du spelar på blött gräs :crash

Om två hundar av misstag har kommit lösa och inte slåss på liv och död för fösta gången på evigheter (två tikar) tro inte att allt är frid och fröjd och livet leker :rolleyes:

Det kan vara så att den ene kommer hem med en död angorakanin och telefonen samtidigt ringer och det är den nyinflyttade grannen som är vansinnig och undrar om det är vår hund som sitter fast i kaninburen :rodnar :brinnerup

:hihi det var inte det lättaste att få ut hunden ur buren (schäfer)

Mitra skrev:
2389367 Om två hundar av misstag har kommit lösa och inte slåss på liv och död för fösta gången på evigheter (två tikar) tro inte att allt är frid och fröjd och livet leker :rolleyes:

Det kan vara så att den ene kommer hem med en död angorakanin och telefonen samtidigt ringer och det är den nyinflyttade grannen som är vansinnig och undrar om det är vår hund som sitter fast i kaninburen :rodnar :brinnerup

:hihi det var inte det lättaste att få ut hunden ur buren (schäfer)

hahahahahahahahha!!!! :rofl :rofl :rofl :rofl

Glöm inte att ta av dig säkerhetsbältet efter du har kört till jobbet. Har dock inte hänt mig, men en polare kom in på sitt jobb (restaurang) med sin Nissan Micra som en ryggsäck. Alla skrattade rätt mycket när han upptäckte det.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg