uppklassningar

Vet att det är ett visst poängsnitt som gäller, och jag har för mig att det var 8p. Nån som vet säkert får gärna rätta mig om jag har fel.. (händer ju titt som tätt...)

Sen kan man ju alltid ansöka om att bli uppklassad ändå, det finns det många som har gjort.
Och samma sak om man inte vill bli uppklassad så kan man alltså få DISPENS att köra ett år till som B-förare.

Nån som vet när SVEMOs officella "uppklasningslista" kommer?

Bj.O.rn skrev:
Egentligen är det så, ja det ska innebära uppklassning per automatik.. grr, jag har bättre snitt än den där svidifjanten :kryckor visste ni det :huvet ?

/B

Har Svidi alltså ansökt om upplassning? Eller?
Rätt logiskt iofs, är man så snabb bör man väl egentligen vara A-förare?

Trango_B skrev:
Är inte du uppklassad Nyteknik?
Du är ju perfekt och duktig och tillhör inte dom stora lägre stående massorna.

Det är riktigt. Problemet är att Svemo helst vill att jag ska ha en speciell licens som tydligt visar att jag inte tillhör pöbeln i svensk roadracing. De kan inte komma överens om vilken bottenfärg mina nummertavlor ska ha; silver eller guld. Jag hoppas dock att de kommer att enas om mitt eget förslag som jag kallar för patina och som skimmrar på ett pärlemoliknande sätt.

Nyteknik skrev:
Det är riktigt. Problemet är att Svemo helst vill att jag ska ha en speciell licens som tydligt visar att jag inte tillhör pöbeln i svensk roadracing. De kan inte komma överens om vilken bottenfärg mina nummertavlor ska ha; silver eller guld. Jag hoppas dock att de kommer att enas om mitt eget förslag som jag kallar för patina och som skimmrar på ett pärlemoliknande sätt.

Haha, lol.
Über-Nyteknik kör överklass nästa år.

precis som vissa kan uppklassa sig mitt i säsongen pga bra placeringar och tider, så kan man vid årets slut klassa upp sig Om svemo finner ens anledningar skäliga och i mitt fall höll de med mig och godkände att jag klassas upp till nästa år. Så det blir NSB för mig. :yoparty

Swedie skrev:
precis som vissa kan uppklassa sig mitt i säsongen pga bra placeringar och tider, så kan man vid årets slut klassa upp sig Om svemo finner ens anledningar skäliga och i mitt fall höll de med mig och godkände att jag klassas upp till nästa år. Så det blir NSB för mig. :yoparty

Har du verkligen åldern inne för gubbklassen? :hihi

Swedie skrev:

Helt rätt Swedie! :tummenupp
Lycka till i NSB, jag hejar på!!! :yoparty

tack! Jenny! ... jag vill försöka bli nått.. å det är värt o satsa hårdare då. Men idag fick jag reda av doktorn att mina fötter har fått ta stryk. De hittade flera stycken gamla frakturer :( ... så jag ska skaffa riktigt jäkla bra dojjor inför nästa säsong som skyddar bättre.

Macke! Jää! Jag ska satsa hårt! :rock

Swedie skrev:
tack! Jenny! ... jag vill försöka bli nått.. å det är värt o satsa hårdare då. Men idag fick jag reda av doktorn att mina fötter har fått ta stryk. De hittade flera stycken gamla frakturer :( ... så jag ska skaffa riktigt jäkla bra dojjor inför nästa säsong som skyddar bättre.

Macke! Jää! Jag ska satsa hårt! :rock

Fett!!

Då får du fan se till att va kry till nästa säsong...
Du har ju typ 6 månader på dig o vila :rolleyes:

Nyteknik skrev:

hehehe :D

haha, gamla gubbarna kommer dö av hjärtingfarkt när jag vrålar förbi dom på både innern o yttern.. :D jag kommer inte ligga sist iaf! mitten, i början av säsongen, sen masa sig uppåt är målet.

Swedie skrev:
haha, gamla gubbarna kommer dö av hjärtingfarkt när jag vrålar förbi dom på både innern o yttern.. :D jag kommer inte ligga sist iaf! mitten, i början av säsongen, sen masa sig uppåt är målet.
Fråga Xenosmurf hur enkelt det är...

Nr:18 skrev:
Fråga Xenosmurf hur enkelt det är...
nä, han är långsam. ;) (skämt...) Som sagt... det är målet (som jag skrev ovan). Skiter i om ni sätter en "misslycka-stämpel" på det. Jag kommer utvecklas och bli snabbare och snabbare, det är jag hundra på. Och om jag blir snabb nog för att verkligen fajta ... får vi se. Ska iaf satsa hårt fr.o.m. nästa år. Detta var bara ett testår med pengar ur egen ficka.

Strider skrev:
Självförtroendet är det inte fel i alla fall....

Xeno II Kanske?
Jag kan ju gå in o säga att "jag ska köra NSB o vi får se hur det går. ska bara leka" .. nej. jag har faktiskt mer intresse än så i RR-branchen.

jo, men skrev du "som kör så jävla illa" och refererade till mig som så vill jag veta exempel.

RR är ju något man aldrig blir fullärd i. Man lär sig något nytt nästan hela tiden. Man är ju inte king of the hill för att man blir uppklassad, utan det finns ju alltid folk som är snabbare, och inte ens när man är världsmästare är det inte säkert man är snabbast på alla banor överallt..
Swedie kör ju inte så illa alls, men precis som 100% av övriga rr-sverige har han saker att förbättra till nästa år..
Det är inte många från r1000 som lyckats slå sig in i toppen under sin första A-säsong, det är väl egentligen bara Lundberg som jag såg körde riktigt snyggt på sista SO't på karlskoga.

Strider skrev:
Det finns förare som kör mjukt och det ser inte ut att gå så fort med det gör det. Oxå finns det de som kör yxigt, kantigt, orytmiskt eller helt enkelt "som kör så jävla illa".

Du har en hel kanter att runda av i din körstil innan du kommer att nå toppen, men det finns inget som säger att du inte kan göra det.
okej. Bra att veta faktiskt, "tack?". Blev bara irriterad på ditt val av ord. Orkar inte tjafsa om det. Jag kommer finslipa på min stil för att göra den mjukare o snabbare. Det tillhör i sporten att bli bättre. Om jag kör mjukt eller spetsigt eller vad man nu ska benämna det vet jag inte, jag använder den stilen som gör mig snabbare.

Strider skrev:
Vadå, tjafsa? Vi diskuterar väl? Dvs vi utbyter åsikter mm men behöver väl inte vara överens för det. Konsensus är ett jävla skit. Man skall vara rädd om minoriteter och oliktänkade även i grupper om två.

Det är ganska plumpt att säga till någon man inte känner att han kör som en kratta. Speciellt om man inte har några egna resultat att glänsa med.

:7peta

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa