Jag körde upp i Tullinge!
Du skall som ovan sagt ha godkänd legitimation med dig!
Det var inga problem för mig iaf... dock klarade jag uppkörningen på första försöket
Jag fick den tjurigaste gubben man kan tänka sig, han heter "Allan" och har grå stor mustasch. När du pratar med honom efter och under uppkörningen så får du hela tiden aningar inom dig att du verkligen e kuggad, och "nu ere fan kört". Jag trodde flera gånger under uppkörningen att jag var helt tok-kuggad när jag vid ett tillfälle körde fel. Han stannade mig också en gång och fråga "vad fan jag tänker med när jag växlar". Körde upp med farsta trafikskola's Honda XT 125 4-takt. Hojen är inte den starkaste, så man kunde inte alltid ligga på 5-an där "Allan" tyckte att man skulle göra det. Inte nog med att han innan vi åkte iväg sade "Min radio är trasig, så det kan hända att det bara brusar och surrar när jag ger dig kommandon i radion". Tror du tame**n inte det började brusa direkt efter första svängen ut från området? Japp! Därefter fick jag se på hans blinkers var vi skulle svänga o.s.v. När vi kom tillbaka efter ca 15-20 minuters körning stod han och förklarade för mig hur man ska ta kurvor på ett motorcykelriktigt sätt och hur man ska växla vid olika körningsförhållanden. Ja nu stod man där totalt idiotförklarad av "Allan". Det enda jag kunde göra att svagt skydda mig, med logiska svar och hålla med honom till punkt och pricka. Min körskolelärare var helt på min sida hela tiden, och tyckte att "Allan" hade varit lite väl grinig, men det var inget att göra åt nu! Glädjen när han kryssade för "GODKÄND"-rutan var optimal!

Då var det bara hem och plocka fram hojen ur garaget, där den hade stått sedan den 7 Juli, och jag tog lappen 25 september

!
Det var tider det
Kan ju bara önska lycka till!