Uppkörnings papper

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Som ni ser på rubriken. Va ska man ha med sig för papper till uppkörningen? jag har uppkörning på tisdag. Också undrar jag ifall det är någon annan som kört upp i tullinge? Va det några problem? En polare sa att vv gubbarna där e helt dumma i huvudet, någon annan som har samma erfarenhet?
Kör lungt

Vad jag hört så ska du ha med dig registreringsbeviset, för att dom ska se att den är strypt till 11kw (inga problem att dom kollar själva cyklen dock, vad jag hört, dom är ju inte ute efter att sätta dit dig för det ,dom vill se hur du kör...)
Plus godkänd legitimation, typ ID-kort, pass eller så, har du inte det får man ta med någon person eller så... tror det ska funka med pass

jag måste firra nytt pass till mitt körkort.... de sa hon som satt inne på vägverket när jag hade blivit godkänd.. hon sa att jag kunde legitimera mig med maama eller papa igen, men sen när jag skulle lösa ut körkortet så var det hårdare !

Wärniss skrev:
Som ni ser på rubriken. Va ska man ha med sig för papper till uppkörningen? jag har uppkörning på tisdag. Också undrar jag ifall det är någon annan som kört upp i tullinge? Va det några problem? En polare sa att vv gubbarna där e helt dumma i huvudet, någon annan som har samma erfarenhet?
Kör lungt

Jag körde upp i Tullinge!
Du skall som ovan sagt ha godkänd legitimation med dig!
Det var inga problem för mig iaf... dock klarade jag uppkörningen på första försöket :tummenupp
Jag fick den tjurigaste gubben man kan tänka sig, han heter "Allan" och har grå stor mustasch. När du pratar med honom efter och under uppkörningen så får du hela tiden aningar inom dig att du verkligen e kuggad, och "nu ere fan kört". Jag trodde flera gånger under uppkörningen att jag var helt tok-kuggad när jag vid ett tillfälle körde fel. Han stannade mig också en gång och fråga "vad fan jag tänker med när jag växlar". Körde upp med farsta trafikskola's Honda XT 125 4-takt. Hojen är inte den starkaste, så man kunde inte alltid ligga på 5-an där "Allan" tyckte att man skulle göra det. Inte nog med att han innan vi åkte iväg sade "Min radio är trasig, så det kan hända att det bara brusar och surrar när jag ger dig kommandon i radion". Tror du tame**n inte det började brusa direkt efter första svängen ut från området? Japp! Därefter fick jag se på hans blinkers var vi skulle svänga o.s.v. När vi kom tillbaka efter ca 15-20 minuters körning stod han och förklarade för mig hur man ska ta kurvor på ett motorcykelriktigt sätt och hur man ska växla vid olika körningsförhållanden. Ja nu stod man där totalt idiotförklarad av "Allan". Det enda jag kunde göra att svagt skydda mig, med logiska svar och hålla med honom till punkt och pricka. Min körskolelärare var helt på min sida hela tiden, och tyckte att "Allan" hade varit lite väl grinig, men det var inget att göra åt nu! Glädjen när han kryssade för "GODKÄND"-rutan var optimal! :) :) Då var det bara hem och plocka fram hojen ur garaget, där den hade stått sedan den 7 Juli, och jag tog lappen 25 september :tomten !
Det var tider det :hihi :hihi :rofl
Kan ju bara önska lycka till! :tummenupp

AddE <TM> skrev:
Det var inga problem för mig iaf... dock klarade jag uppkörningen på första försöket :tummenupp
Jag fick den tjurigaste gubben man kan tänka sig, han heter "Allan" och har grå stor mustasch. När du pratar med honom efter och under uppkörningen så får du hela tiden aningar inom dig att du verkligen e kuggad, och "nu ere fan kört". Jag trodde flera gånger under uppkörningen att jag var helt tok-kuggad när jag vid ett tillfälle körde fel. Han stannade mig också en gång och fråga "vad fan jag tänker med när jag växlar". Körde upp med farsta trafikskola's Honda XT 125 4-takt. Hojen är inte den starkaste, så man kunde inte alltid ligga på 5-an där "Allan" tyckte att man skulle göra det. Inte nog med att han innan vi åkte iväg sade "Min radio är trasig, så det kan hända att det bara brusar och surrar när jag ger dig kommandon i radion". Tror du tame**n inte det började brusa direkt efter första svängen ut från området? Japp! Därefter fick jag se på hans blinkers var vi skulle svänga o.s.v. När vi kom tillbaka efter ca 15-20 minuters körning stod han och förklarade för mig hur man ska ta kurvor på ett motorcykelriktigt sätt och hur man ska växla vid olika körningsförhållanden. Ja nu stod man där totalt idiotförklarad av "Allan". Det enda jag kunde göra att svagt skydda mig, med logiska svar och hålla med honom till punkt och pricka. Min körskolelärare var helt på min sida hela tiden, och tyckte att "Allan" hade varit lite väl grinig, men det var inget att göra åt nu! Glädjen när han kryssade för "GODKÄND"-rutan var optimal! :) :) Då var det bara hem och plocka fram hojen ur garaget, där den hade stått sedan den 7 Juli, och jag tog lappen 25 september :tomten !
Haha vilken jävla story. Sketna Allan kan dra. Han kan puttrar runt med sin fula gamla hoj och mustasch och lipa över småsaker. Det är hans enda glädje i vardagen.

AddE <TM> skrev:
Körde upp med farsta trafikskola's Honda XT 125 4-takt...

Tror nog du och jag körde samma hojj :yoparty Jag gick oxå på FarstaTrafikskola som jag är mycket nöjd med som jag varmt rekommenderar för dem som ska ta MCkörkort! :tummenupp :)

MaXiZZ skrev:
Tror nog du och jag körde samma hojj :yoparty Jag gick oxå på FarstaTrafikskola som jag är mycket nöjd med som jag varmt rekommenderar för dem som ska ta MCkörkort! :tummenupp :)

Klart man ska dit i sommar :yoparty

Tackar så hemst mycket för storry och allt :) Nu e jag lite nervös för morgon dagen. Men det ordnar sig hoppas jag. Jag ska köra upp på min NSR. Det är inte den bästa att köra garagevändning med, men det funkar. hoppas dom visar lite förståelse för min svängradie som är lika bra som en långtradare :S

Nu måsta jag sova och vila upp mig inför morogn dagen. 17.00 smäller det. eller rullar det iväg :P Ha en bra kväll!

\\Mvh Erik

Wärniss skrev:
Tackar så hemst mycket för storry och allt :) Nu e jag lite nervös för morgon dagen. Men det ordnar sig hoppas jag. Jag ska köra upp på min NSR. Det är inte den bästa att köra garagevändning med, men det funkar. hoppas dom visar lite förståelse för min svängradie som är lika bra som en långtradare :S

Nu måsta jag sova och vila upp mig inför morogn dagen. 17.00 smäller det. eller rullar det iväg :P Ha en bra kväll!

\\Mvh Erik
Varför skulle dom visa förståelse för att du har taskig svängradie? Ska det inte lika svårt för alla tycker du?

Jag körde upp på Tullinge för exakt ett år sedan , Jag fick också Allan men jag tyckte han var schysst, allt gick skitbra och redan på väg tillbaka till f-18 (där man utgår ifrån) så sa han att jag klarar mej om jag inte vurpar när jag ska ställa ifrån mej hojen på parkeringen :hihi

AddE <TM> skrev:

Biifer skrev:
Varför skulle dom visa förståelse för att du har taskig svängradie? Ska det inte lika svårt för alla tycker du?

det är ju omöjligt att göra garge vändningen på samma yta med min som med en Dt tex. Det va så jag menade.

Klarade dte inte :(:( Det va små saker. jag missade att jag åkte på en enkelriktad väg, så när jag skulle svänga till vänster så la jag mig i mitten istället för längs till vänster.. Sen skar jag lite fel på landsväg. det va det. inte stora saker, men så är det... Lycka till ni andra!

MaXiZZ skrev:

Japp! Att köra med Farsta trafikskola är hur bra som helst, men deras service på trafikskolan i receptionen är usel, banemej!

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back