Uppkörning!

  • Thread starter Thread starter waga95
  • Start date Start date
Okej :)
Låter bra men vet inte om jag har pengar för ett cylinderbyte.
Finns det nåt sätt man kan plugga den utan att få FP och slita som fan på motorn? :gnissla

Tänkte kanske 23 HK från början och sen jobba mig uppåt om jag vill.

Jag kan köra upp och få dig att konvertera till 2-takt?
Det är ofta man glömmer att det faktiskt är en sketen 125cc motor man har i ramen :yoparty
 
Okej :)
Låter bra men vet inte om jag har pengar för ett cylinderbyte.
Finns det nåt sätt man kan plugga den utan att få FP och slita som fan på motorn? :gnissla

Tänkte kanske 23 HK från början och sen jobba mig uppåt om jag vill.

slita som fan på motorn ? :va

Du kan köra 1000 mil utan problem, men ett kolvbyte vid 1000 mil är att rekomendera, och kolvringar vid 300-500 om du vill,

det är ingen 2-takts cross, dom håller länge

kör full power och växla vid 10 000 rpm annars om du nu vill
 
slita som fan på motorn ? :va

Du kan köra 1000 mil utan problem, men ett kolvbyte vid 1000 mil är att rekomendera, och kolvringar vid 300-500 om du vill,

det är ingen 2-takts cross, dom håller länge

kör full power och växla vid 10 000 rpm annars om du nu vill

Ja men det verkar ju okej :)
Är ganska händig och har inget emot att serva så det ska inte va några problem.
Kan säga här att jag nu också fått beskedd om att jag kom in på mitt förstaval på gymnasium :)
 
Ja men det verkar ju okej :)
Är ganska händig och har inget emot att serva så det ska inte va några problem.
Kan säga här att jag nu också fått beskedd om att jag kom in på mitt förstaval på gymnasium :)

fordon?

Går hotell och restaurang och att kunna laga varmkökets lärares dotters moped gav mig ett plus i kanten,

Lycka till iaf!
 
Cagiva det e fan kvalite.

men kan säga varjefall att min raptor (en naken mito) inte var nå vidare pålitlig när den var strypt.
Seg att starta då den väldigt lätt sura ner sig, kunde bara tvär dö ibland när man körde osv osv
Ja du kan ju tänka dig själv hur den går när den är nerstrypt till mer än halva effekten den är byggd för =) blir ju bara skit liksom.

Men nu går den hur fint som helst utan några som helst skavanker =)
tog kortet nu i april så man har vart lite kör kåt och puttrat 355 mil med den.
Och inte ett enda problem nu på dom milen inte!!

So go for it!!! :tummenupp
 
Cagiva det e fan kvalite.

men kan säga varjefall att min raptor (en naken mito) inte var nå vidare pålitlig när den var strypt.
Seg att starta då den väldigt lätt sura ner sig, kunde bara tvär dö ibland när man körde osv osv
Ja du kan ju tänka dig själv hur den går när den är nerstrypt till mer än halva effekten den är byggd för =) blir ju bara skit liksom.

Men nu går den hur fint som helst utan några som helst skavanker =)
tog kortet nu i april så man har vart lite kör kåt och puttrat 355 mil med den.
Och inte ett enda problem nu på dom milen inte!!

So go for it!!! :tummenupp

hur lyckas du få den att sura ner? ska inte va svårare för den e strypt,

av alla fordon ja ägt så har ett som är 5-8 år äldre startat direkt,

men som sagt, en mito eller raptor/planet är riktigt fina, raptorn är ju bra om du vill sitta i annan ställning men med samma effekt
 
hur lyckas du få den att sura ner? ska inte va svårare för den e strypt,


vet inte men så är det varjefal. det är en jävla skillnad på förr och nu, han går även rent nu också.

Jag har ju t.ex "Fp snorklarna" orginal på cykeln osv men vad vet jag..
En klar skillnad vilket fall!!
 
hur lyckas du få den att sura ner? ska inte va svårare för den e strypt,

av alla fordon ja ägt så har ett som är 5-8 år äldre startat direkt,

men som sagt, en mito eller raptor/planet är riktigt fina, raptorn är ju bra om du vill sitta i annan ställning men med samma effekt

eftersom motorn inte går på full effekt, så kan du riskera att sota igen motorn, och den blir sur, ja vet det.:)
 
eftersom motorn inte går på full effekt, så kan du riskera att sota igen motorn, och den blir sur, ja vet det.:)

tänk om gör rätt,

Om en motor sotar igen blir den inte sur, den startar inte direkt pågrund av soten och om man försöker om och om igen blir den sur för man gör den det själv, och att den skulle sota såpass så den blir svårstartad bara för den e strypt e skitsnack, såfall är den felbestyckad
 
Nyheter
ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

Back
Top