Uppkörning!

  • Thread starter Thread starter waga95
  • Start date Start date

waga95

Guest
Då har man uppkörning nu på onsdag då är fett stressad iaf..
Söker alltså tips till uppkörningen som att snacka lite med killen/tjejen för att helt enkelt hålla deras humör uppe.
Eller som att vrida runt på hjälmen för att dom ska kunna se att man tittar runt och sånt tjafs som kan få en kuggad :gnissla

Vore mycket tacksam för svar då nästa uppkörningstid är om ca 1 månad...

MvH// Waga
 
Som du redan vet.. titta mycket i backspegel, samt vrid huvudet pga döda-vinkeln när du byter körfält, vid skymd sikt, 2filig rondell etc. Vid skymd sikt, sakta ner och kolla noga. Om det är övergångsställe med skymd sikt måste man vara väldigt noga. Högerregel osv.. :)

Edit: Kom på att det är bra och ha foten på bakbromsen mycket, eller vara snabbt beredd med den, vid alla möjliga stopp. Inte bara frambromsen hela tiden dvs .. :)
 
Last edited:
tänk bara på allt du har lärt dig =)
Som sagt tidigare vrid överdrivet mycket på huvudet när du kollar.
Massa små grejer finns det t.ex som att peta lite på bakbromsen vid övergångsställe etc så han ser att du är beredd.
Dom ser dom flesta av dom där "smågrejerna".

Ett stort lycka till ska du ha!
 
Se till att vrida på huvudet när du kollar i backspeglarna, att enbart "vinkla" ögonen för att kolla kan få dig kuggad då killen du kör upp för inte kan se att du kollar i speglarna...
 
håll aldrig handen på framsbromsen såvida du inte behöver det vid bromsförberedskap, dom kollar jävligt noga på att du skiftar på handen när det krävs, samma med fotbromsen,

sen e de typ rövslicka osv
 
Var inte rädd i trafiken, kör kontrollerat, alla dina rörelser ska vara så trafiksäkra som möjligt och flyt med i trafiken så ska uppkörningen gå bra!

Lycka till! Detta grejar du :yoparty
 
Bara kör. Det är det det som gäller.

Jag var jättenervös innan jag satte mig på hojen och tänkte.

- Fan, jag har pröjsat massor för detta, så då kan jag ju ha kul med.

Så jag körde precis som jag gör i vanliga fall, fast inom hastighetsbegränsningen.

Det spelar inte så stor roll på vad du tänker på och är noga med.

Kan du köra, så är det inga problem :tummenupp
 
Fyfan vad najs grattis!!
btw såg att du hade hondan till salu vad siktar du på för hoj efter det? =)
 
Gratulerar!
Då har du varit ute och kört hela dagen? :banana

Haha såklart ;D

Fyfan vad najs grattis!!
btw såg att du hade hondan till salu vad siktar du på för hoj efter det? =)

Tack tack :)

Lite mer racing stuk och fart, yamaha yzf eller aprilia rs/mito lågmilare :)

Grattis!
Körde du upp genom trafikskola?

Jag körde 7 lektioner på trafikskola samt en del hemma och körde upp privat.
Dom verkar inte va speciellt mycket hårdare på privatister än dom som går körskola då jag satte ner foten på kryp banan typ 3 gånger ^^

Grattis!
Körde du upp genom trafikskola?

Jag körde 7 lektioner på trafikskola samt en del hemma och körde upp privat.
Dom verkar inte va speciellt mycket hårdare på privatister än dom som går körskola då jag satte ner foten på kryp banan typ 3 gånger ^^
Fast gick vidare då jag körde föör sakt enligt ledaren.

Told u so :D

Grattis

Hehe jepp, tack tack :)
 
Last edited:
Lite mer racing stuk och fart, yamaha yzf eller aprilia rs/mito lågmilare :)

amen herregud, har vi konverterat 4-taktar moppefuckot?

Skämtåsido, grattis! hoppas du hittar något fint

att hitta en cagiva mito som rullat under 1 500 är nog dock rätt omöjligt, men det är jävligt bra mil endån
 
amen herregud, har vi konverterat 4-taktar moppefuckot?

Skämtåsido, grattis! hoppas du hittar något fint

att hitta en cagiva mito som rullat under 1 500 är nog dock rätt omöjligt, men det är jävligt bra mil endån

HAHAHHAHAHA :D :D :D

Ja Mito är riktigt snygg speciellt den med ducati designen.
Vet dock inte om kvaliten på dom är så värst bra.
 
HAHAHHAHAHA :D :D :D

Ja Mito är riktigt snygg speciellt den med ducati designen.
Vet dock inte om kvaliten på dom är så värst bra.

har du otur så får du en med trasig tempmätare eller något annat elfel som orsakar att avgasports motorn inte funkar,

Men en 50-100 kr senare så är det fixat

utöver det är dom bombsäkra,
Det bästa att göra e att gå över den lite här o där,

Klåparen till min mito hade slarvat bort åtal gummiploppar och skruvar, gjort fuckolösningar på vissa ställen och sen ställt förgasaren rent åt helvete,

Ett cylinderbyte och lite arbete på det yttre och förgasar inställningar e de som ny, helren
 
Last edited:
Okej :)
Låter bra men vet inte om jag har pengar för ett cylinderbyte.
Finns det nåt sätt man kan plugga den utan att få FP och slita som fan på motorn? :gnissla

Tänkte kanske 23 HK från början och sen jobba mig uppåt om jag vill.
 
Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Back
Top