Uppkörning

mackmeister

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
zx6r -05
tja,
jag körde upp i veckan och jag har inte tagit en enda lektion eller kört upp tidigare, utan far har lärt mig helt och hållet.
självklart blev jag kuggad och lärarens anledning var att jag var en fara i trafiken och kunde bli påkörd bakifrån bara för att jag tände bromslampan och saktade ner MAX 5 km/h i korsningar och vände på huvet övertydligt för att vara säker på att ingen idiot kom i korsningen, det var hans anledning att kugga mig och jag vart ganska upprörd över det. har lärarna koll på om man har tagit lektioner eller inte på trafikskolor ? det känns helt klart som om att jag vart kuggad för att jag körde upp som privatist.

är det någon mer som aldrig tog lektioner som vart kuggad första gången och kände ungefär likadant ?:huvet

De kuggar dig inte för att du sänker hastigheten fem km/h vid korsningar, oavsett vad de säger till dig. Det var, med största sannolikhet, bara toppen på isberget, droppen som fick bägaren att rinna över eller vilken annan klyscha du känner för att använda..

Kan du köra så pass bra att du fixat banorna och fått gå vidare till trafik, ta bara en eller ett par trafiklektioner för att understryka det viktigaste så fixar du det nog nästa gång.

jag kuggade for jag låg 20 cm för ångt åt höger i filen! å inte exakt i mitten!

:rolleyes: :rolleyes:

För att göra det hela klart, det är inte en lärare som bedömer din körning vid en uppkörning, det är en "trafikinspektör", en lärare lär dig hur du ska köra!:mattias

jag kuggade for jag låg 20 cm för ångt åt höger i filen! å inte exakt i mitten!

:rolleyes: :rolleyes:

Asså alla dem här påståendena är så pinsamma:s
avskyr när folk ska ha massa undanflykter och skit.
Provförrättaren ser på 1000tals småpunkterom du är lämplig i trafiken eller inte.

Lika pinsamt som alla muppar som säger "Jag skulle köra ihjäl mig direkct!!!!"

/mvh Robin som avskyr undanflykter från folk som är kassa.

Helt klart behandlar "uppkörningsförättarna" olika, vem vet det kanske t.o.m finns en någonstans som kuggar folk på pin kiv för att dom har kört på "fel" trafikskola.

Helt klar så har dom väldigt stor makt att göra som dom vill och det finns ingen möjlighet att överklaga deras beslut i efterhand.

En uppkörning är ju i de flesta fall en Bedömningssport, såvida man inte bryter mot nån lag.

Om förorättaren e på dåligt humör så kan ju det färga beslutet lite granna.

Men, kör man som man ska hela vägen så ska inte ens den tjurigaste jävel kunna kugga en.

Om förorättaren e på dåligt humör så kan ju det färga beslutet lite granna.

Det är minst sagt så!:D
Det spelar större roll vilken inspektör man har än hur man kör, visst om du verkligen inte kan köra så klarar du dig aldrig. Men hur många småfel som tillåts varierar enormt mellan olika inspektörer!

Första gången kuggade denna alla som körde - på de minsta fel som kan tänkas!
Andra gången så godkände han vissa som inte alls hade full koll på hojen...:tungan

Haha.. Fick känna på samma känga när jag körde upp.. Var bara inne på en trafikskola för att köpa bok & cd till teorin.. fick körkortet sen iaf..
Surt att betala extra för nästa uppkörning.. men men... :)

Kan erkänna att jag oxå kuggade härom dagen... Det svider. Anledningen var dålig uppsikt/avsöknig, planering, främst i korsningar. Det löjliga är ju att jag kan det, tog för bil ca 2 månaders sen. Så rent slarv och dålig rutin eg.
Men, men bara å försöka igen...

Helheten kamrater...HELHETEN ! Jag är övertygad om att uppkörningsförrättarna är mer måna om att följa sina instruktioner (och behålla sina jobb) än om att djävlas med körkortsaspiranterna. En eller annan liten miss får slinka emellan, men om helhetsintrycket inte är övertygande blir det ingen lapp den gången. Detta är inget att hänga läpp över, på't igen bara ! Eller se det såhär - Om inspektören/förrättaren med sitt tränade öga (jodå, tro för fan inte annat) inte anser att någon är färdig att köra hoj på egen hand ännu kan han faktiskt ha räddat livhanken på denne någon. Känn på den.

Back