Uppkörning

knetulf

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
BMW S1000RR
Hej!!

Uppkörning närmar sig nu med stormsteg. Bara 1½ vecka kvar. Börjar bli lite smått nervös.
Har bara kört 2 ggr än men har 2 tider till nu i veckan. Jag är väl en av dom få som har gått på 2 körskolor samtidigt. Det föll sig så att jag skrev in mig på en körskola och allt hängde på hur snabbt jag gjorde teorin för att få börja köra eftersom han var precis fullbokad med tider. Gjorde teorin på 2 veckor och var färdig med det den 8 maj, sen sa han att jag inte får börja övningsköra förrän i slutet på aug!!! Så jag hörde med en annan körskola här och började köra hos honom och det har funkat bra som fan. Men nu ska jag köra upp med den andras cykel som jag inte ens kört men ska köra den en gång. Ärlite rädd att det trasslar sig lite. Dels när jag är van vid den andra hojen och dels för att deras åsikter om mig kan gå isär. Kanske?
Men nu till grejen jag har ju lite bökigt med krypkörningen. Det är inte så lätt. Fast det går ju visserligen bättre och bättre men jag känner mig inte säker än, det kanske man blir på 2 körlektioner till. Tänkte bara höra om lite tips om hur ni gjorde för att klara av det?
Har provat att sitta lite mer fram mot tanken och försöka hålla upp blicken, då har det funkat rätt bra, men sen blir man ju där igen och tittar precis framför däcket och tappar balansen igen. Körläraren säger att det går ibland med rätt fart och sen ibland med för hög fart, jag har lite svårt att veta hur sakta man verkligen ska köra.
Det ordnar sig säkert. Hoppas jag.

Har hittat en del hojar som jag tycker är rätt okej kanske, men har absolut ingen erfarenhet av mc. Honda cbr 600, suzuki gsxr, yamaha fzr 600, kawasaki gpz.

Ha det gott. :rock

Vill ju naturligtvis köpa mig en R1, men ringde försäkringsbolaget. 37 000:- för en helförsäkring!!!!!!!!!

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back