Uppkörning

Hur pass noggranna är de med hastigheten?, d v s gör det något om man kör en ca 5km/h för fort eller för sakta( obs! menar inte krypkörningen)

Funderar på om jag ska boka en uppkörningstid också, den 14 september fanns det en :confused:
 
Tidsbiten är borttagen... Liksoim garagevändningen
 
Thyg0d skrev:
2430672 Tidsbiten är borttagen... Liksoim garagevändningen

Så mao handlar allt bara om att göra det fint, mjukt och följsamt eller?
Samma sak gäller lågfartsdelen förmodar jag?
Varför hör man tal om 50km/h o.s.v? Nå sånt ser väl inte inspektören?

/Dennis
 
Last edited:
Taget från MC boken väldigt sammanfattat:
Lågfart:
Du ska kunna balansera, krypköra och samtidigt styra hojjen.

Högfart:
Du ska kunna utföra en undamanöver i minst 50 köra serpentinbana och avsluta med kontrollerad inbromsning från ca 50 där du använder både fram och bakbroms..
 
mrdaez skrev:
2430712 Så mao handlar allt bara om att göra det fint, mjukt och följsamt eller?
Samma sak gäller lågfartsdelen förmodar jag?
Varför hör man tal om 50km/h o.s.v? Nå sånt ser väl inte inspektören?

/Dennis

Inspektörerna gör det här everysingleday24/7 dom vet vilken hastighet du har! Dom som är osäkra klockar dig!

= Försök inte lura en VV inspektör!!!


Lycka till! ! :tummenupp
 
OK, tack för alla svar. Nu är det så att uppkörningen ska troligtvis bokas imon och det ser ut som om jag får en tid redan om någon vecka:tummenupp = dags att börja ladda.

Är det något speciellt jag bör tänka på? kom gärna med tips om tex placering, tillvägagångssätt på de verse övningarna m.m.:va
 
Om du har otur så kanske du får som jag fick, sist på manöver och sist på uppkörning. Då kan det hela ta lite tid och då kanske det e bra att ha med vatten och fika så man inte får tuppjuck när det e dax!

Lycka till! :tummenupp
 
olofma skrev:
2438928 Om du har otur så kanske du får som jag fick, sist på manöver och sist på uppkörning. Då kan det hela ta lite tid och då kanske det e bra att ha med vatten och fika så man inte får tuppjuck när det e dax!

Lycka till! :tummenupp

OK, ska tänka på det:D

Jag har chans att se manöverbanan dagen innan uppkörningen, tror ni att de kommer att ändra konerna som står uppställda eller kommer det att bli den banan som står uppsatt?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top