uppkörning

"matte"

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2005
Hoj
r1 års 00
har min första uppkörning om några veckor... är det någon som vet hur vanligt det är att man inte klarar uppkörningen på första försöket? :va

Last edited:
bil lr mc?

på bil har ja för mig att ungefär 60% av de som kör upp privat kuggar första gången.

själv har jag aldrig kuggat å har kört allt privat.

Varierar var man bor. Mellan 50%-70% klarar uppkörningen första gången läste jag i tidningen

MC på första :banana
Bil på andra :arsele
Lastbil på första :banana
Lastbil o släp på första :banana

Ett av ovanstående gjorde jag som privatist tre genom körskola gissa den som törs.. :3freak

Men jag tror ändå inte det spelar så stor roll om man är privatist eller inte, mycket beror på hur du är som människa, hur riskmedveten du e....

Men de e bara mina tankar... :fyllisar

matte skrev:
2119406 har min första uppkörning om några veckor... är det någon som vet hur vanligt det är att man inte klarar uppkörningen på första försöket? :va

Med den inställningen klarar du det nog inte:7peta

Beror nog mycket på vart man kör upp. Jag vet statistiken för 3 uppkörningar förra veckan då var det en kille av ca 9-10 personer som kuggade och han kuggade i trafiken. Hade tydligen åkt från nattskiftet i borlänge och suttit sig på cykeln för första gången under morgonen (uppkörningen var 8:15)

Vrid på huvudet och träna som fan på karlstad flygfält så fixar du det:)

Gufo skrev:
2119462 Kugga en B-uppkörning idag.......

Fan va tråkigt:( men de fixar du väll snart :tummenupp

Kuggade själv första uppkörningen för B-kortet.
Dock berodde mycket på att jag bara någon timme efter uppkörningen skulle ta tåget över nästan hela Sverige (160 mil drygt) för att åka till min mormors begravning.
Men visst, det var en hel del nerver som också spökade...

Teori och uppkörning. Bil, MC, Lastbil o Taxi. Allt på första!

Va lugn bara... dom verkar ofta griniga. Bara för att göra en nervös. Men allt släpper efter en stunds åkande.

körde upp som privatist igår.. hade bara krypkört med hojen 20 min å averkat sammanlagt 10 mil å inte kört serpentin banan eller bromsprov sen jag tog lätt mc -92 klarade det galant.. femte uppkörningen som jag klarade nu å tre var som privatist

blizzer skrev:
2119674 körde upp som privatist igår.. hade bara krypkört med hojen 20 min å averkat sammanlagt 10 mil å inte kört serpentin banan eller bromsprov sen jag tog lätt mc -92 klarade det galant.. femte uppkörningen som jag klarade nu å tre var som privatist
Vissa funkar chansningen för. ;)
När jag körde upp var det en kille med som inte hade kört nån av lågfartsbanorna alls utan bara litade på att han skulle greja det. Han verkade kunna köra hoj hyfsat i allmänhet men kuggade på att han gjorde typiska misstag som man gör på lågfartsbanorna om man inte kört några gånger. Hade han bara övat lite innan uppkörningen lär han ha klarat sig. Småonödigt...

Angående statistiken - se det inte som nåt slags sannolikhet att DU kuggar. Om det är 40% av alla som kör upp som kuggar så innebär inte att det är 40% risk för din del också, det innebär bara att 40% av de som körde upp inte hade sett till att de var nog förberedda. Är du förberedd? - i så fall grejar du uppkörningen :tummenupp

Fixade lätta kortet på andra försöket. Hade samma gubbe som första så den uppkörning vart en kort historia. Han ville väl ha sitt morgonkaffe lite tidigare än vanligt misstänker jag.

Bil fixade jag på första

Snart är det mellankortsuppkörning. Lite nojjig för de nya banorna... Men det ska väl ordna sig.

Vad är det vanligaste felen i dessa banor?

*/ ?>
Back