Uppkörning tidigast efter midsommar

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Ort
ÖRNSKÖLDSVIK
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Tråkigt.

Vägverket kör inte igång med uppkörningar förrän efter midsommar.
Är det bara här i Örnsköldsvik eller gäller det hela Sveríge?

Man känner mig lurad på 1½ månad... typ. :confused:

Någon som vet varför det är på det här viset?
 
Jag antar att dom vill att dom som missade/inte körde upp förra året ska ha en tid att övningsköra mera?
 
Scott Sexpump skrev:
Tråkigt.

Vägverket kör inte igång med uppkörningar förrän efter midsommar.
Är det bara här i Örnsköldsvik eller gäller det hela Sveríge?

Man känner mig lurad på 1½ månad... typ. :confused:

Någon som vet varför det är på det här viset?



I Gbg börjar dem inte med uppkörning förrän v.19 :huvet :huvet

Antar att dem inte orkar ge sig ut i kylan tidigare :3freak
 
knäskrap skrev:
I Gbg börjar dem inte med uppkörning förrän v.19 :huvet :huvet

Antar att dem inte orkar ge sig ut i kylan tidigare :3freak


Jo, precis...

Och i era väderstermer så är det ju också väldigt sent.

Våren kommer ju till t.ex. Göteborg flera månader före norrland.
Så ni lider ju egentligen ännu mera....
 
knäskrap skrev:
I Gbg börjar dem inte med uppkörning förrän v.19 :huvet :huvet

Antar att dem inte orkar ge sig ut i kylan tidigare :3freak

Är nog tyvärr så i hela landet (södra delen iaf)
 
Själv har man uppkörning den 28 april :banana, å då bor jag i växjö...
så det var konstigt... :kocko
 
Fan va alla verkar ha fått tider.själv har jag fått till svar av körskolan
att vägverket inte har släppt uppkörningstiderna ännu?? :va

Någon som har hört nått mer om det?? :confused:
 
Scott Sexpump skrev:
Tråkigt.

Vägverket kör inte igång med uppkörningar förrän efter midsommar.
Är det bara här i Örnsköldsvik eller gäller det hela Sveríge?

Man känner mig lurad på 1½ månad... typ. :confused:

Någon som vet varför det är på det här viset?


ja det e ju konstigt för dom har ju uppkörningar till slutet på okt iaf när jag tog mitt kort så varför inte börja lika tidigt som dom slutar.... fattade du vad jag menade där eller.. :tungan
 
Jag ringde och hörde med vv. De sa att "schemat" inte var klart och de kunde kontakt mej senare via brev om jag ville lägga en bokning redan nu.

Borde man inte ha lite mer framförhållning?
"oj, de verkar ´som våren kommer i år också, då får vi nog lägga ett schema för körning med mc" :huvet
 
Japp jag tycker att detta är under all jävla kritik!! :mad:

Jag fattar inte vad de sysslar med på vägverket :confused:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top