Uppkörning Rörken, Uppsala

Trixie

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2025
Hoj
2024, Honda CB750 Hornet
Finns det några här som har erfarenhet av uppkörning med utgång från Rörken i Uppsala? Vilka rutter osv. Vore ytterst tacksam om ni kunde dela med er av era upplevelser därifrån. Vh T

Enda jag vet är att det börjar med grusväg ut från gokartbanan till stora vägen och sedan, åtminstone för en rutt, så avslutas körningen inne vid Fyra mackar vid Tycho Hedéns väg

Last edited:
Finns det några här som har erfarenhet av uppkörning med utgång från Rörken i Uppsala? Vilka rutter osv. Vore ytterst tacksam om ni kunde dela med er av era upplevelser därifrån. Vh T
Ärligt talat så tror jag att du oroar dig i onödan. Rent generellt så brukar de som har hand om körkortsproven köra olika vägar. Dvs för att vara säker så ska du vara inkörd på rätt många vägar.
Och enligt min erfarenhet så är dom mest intresserade av att se att du visar dig kompetent att framföra motorcykeln i trafik. Min trafiklärare lämnade mig vid startplatsen utanför uppsala och sade att jag kunde köra hem själv när jag fått körkortet. Hans svar på min fråga om vad som händer om jag kuggar var att "Det tror jag inte du gör men i så fall så får du ringa så hämtar jag dig.".
Men rent generellt så skulle jag säga att om du är beroende av att veta exakt vilken väg du kommer att köra för att kunna klara uppkörningen så är du inte redo för körkortet och "köra vilken väg som helst." .
Om du är redo för att har körkort och faktiskt gör ditt bästa så kommer du att klara uppkörningen också.

så oroa dig inte så mycket.
Någonstans i grunden så är tanken att man ska bedömma om du är tillräckligt duktig för att köra själv eller om du behöver övningsköra mer och om du inte lyckas övertyga besiktningsmannen så kanske du borde övningsköra mer för din egen säkerhet.

På min uppkörning sa handledaren "kör vart du vill" . Nervös som jag var så blev jag helt ställd. Men det gick bra

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2