Uppkörning på Torsdag!!10/7

Tiny Tiny

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2003
Hoj
Honda nsr 125R-92
Nu behöver jag så mycket tips och råd man kan få. Jag har kört två lektioner i körskolan och övat lite privat. Vad är det dom kollar speciellt mycket? Vad är det man ska tänka extra mycket på??HJÄLP!

Kolla mycket med huvet.. det ska inte vara still i tex villaområde utan det ska alltid röra på sig... håll hastighets begränsningen... ge tydliga signaler vart du ska... kör lungt... kolla inte på han bakom då blir man bara nervös.. Var trevlig mot han som ska köra med dig.. det brukar alltid ge ett gott intryck.. du ska klara serpentinbanan, garagesväng osv.. Tänk på att kolla ALLA vägmärken ifall det skulle vara något speciellt.. Det händer att man brukar sova lite :rolleyes: .. tror att jag har fått med allt nu

kolla övergångställen!!!! det va det som ja blev kuggad för..... ja o håll koll på galna cyklister osså :fakta :mad:

Kolla även järnvägskorsningar. Sakta gärna ner även om det finns bommar, det tycker dom om.

Kolla, blinka, sväng
tror inte det var skrivet innan..

kolla trafik ljuset en extra gång innan du kör..
gör inte som jag gjorde, hakade på bilen framför som körde mot rött :(

lycka till.. :tummenupp

själv har man nästa uppkörning i början av aug.

Kolla alltid döda vinkeln så fort du gör en sidoförflyttning och cykelövergångställen får man inte missa att kolla.

Tack så mycket för alla tips!!! Fan va nervös ja blev nu. Mycket att tänka på!Men men..Hoppas gubben man kör me blir nöjd!!

Det enda viktiga är att du inte tänker. Det gäller att till 100 % gå på rutin, va avslappnad och ta det lugnt. VV-gubben märker om du är säker eller inte, det brukar i slutändan vara viktigare än pettitesser i trafiken.

Jag har uppkörning på Fredag!!! :eek: *nervös* Ska ut och träna på garagevändningen nu snart när det blivit lite svalare. Som sagt Titta,blinka sväng!!Planera din körning och arbeta med blicken. Titta inte så nära din hoj utan LÅNGT bort så du kan planera, med jämna mellan rum ska du titta i din närhet så du inte kör på nått skit på vägen. Alltså JOBBA med blicken. När man är nervös så har blicken en tendens att åka ner TVINGA upp den! :whip Det sa min körlärare idag. Jag måste tänka lite mer på planeringen, och kika mer på övergångsställen om det kommer nån drulle där :rolleyes: LYCKA TILL ni som ska köra upp imorn!!Berätta hur det gick!! :)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing