uppkörning på tisdag..

Nej faktiskt inte, för de vill helst se en inbromsning som är precis så stark så att ABSen inte går in. Men det ska vara en välkontrollerad inbromsning så du klarar det säkert även om ABSen börjar jobba, tänk på att ha mjuka armar då och att krama tanken med knäna så att du inte åker fram med överkropp + axlar.

Lycka till! (jag satte mitt idag) :tummenupp

Körde också upp med ABS-hoj. Pressade bromasarna så hårt hand och fot kunde, och ABSen fick jobba men instruktören sa inget om det varken då eller efteråt.

Min erfarenhet med inbromsningen var att nita lagom så att abs:en inte går i. Innan sa han inget om det men "körskolan" sa att låt inte abs:en gå i utan det dom kollar efter är kontroll och position, sträckan är sekundär. De vet att alla har testat på riskutbildningarna att bromsa som idioter.

I trafiken sa han liknande som till andra, kör som att du vore ensam, jag hinner alltid ikapp och mesa inte.

Enda kritik jag fick vara att jag "mesade", det ska ju vara roligt att köra MC, gasa mer, utnyttja accet i mc:n sa han. Men allt annat var korrekt, ses i trafiken. Fan man var ju nervös och ville göra allt korrekt och inte åka dit på något. Kan tänka mig att de möter många som mig som tar det extra lugnt för att vara säkra och nervösa, hålla hastigheten perfekt m.m. Nu kan jag säga att det gasas en hel del och roligt är det.

Mitt tips: åk inte ifrån trafikförättaren i 50km/h på 30-väg...
(30km/h mellan kl. 06-16, annars 50..)

Jag började Min körning kl 15.15... Körde grusväg till banan, Gjorde manöverbanan, högfartsbanan gick galant, bromsade som Pegasus!! Han vart toknöjd, jag ännumer nöjd, han plockade ihop konerna, grusvägen Tillbaka, han pratade med sin kvinnliga kollega, vi gick igenom hur det gick till i trafiken och mecka på komradion...
Snabb matte i huvudet så var jag säker på att klockan var över 16... Klockan var egentligen 15.55..
Med sårat ego och irriterad över mitt klantiga misstag tog jag det andra ggn ist! :banana

Jag missade helt en konbana. Nån form av Blackout antagligen kombinerat med andra typer av koner mot vad jag hade tränat med. :fakta Han sa bara: Ja sådär skulle man ju inte göra. Gör om igen nu och visa hur man gör. ^^ Så gick det galant. Men när det hände ville man bara sjunka igenom isen :gnissla

De gick superb:tummenupp vart skit nervös när ja insåg att de va lågfartsbana alt 2 för hade aldrig kört den men instruktören va skit bra och visa och förklara sen va de bare o åk:yoparty så nu sitter man här med nytaget A kort och är jävligt nöjd med livet:D

Grattis!
Ser att du också är ifrån Karlstad. Har precis påbörjat A-körkort jag med här i stan. Ska också bli klar innan sommaren men jag har ingen hoj så jag får pröjsa körskolan för några körlektioner.

De gick superb:tummenupp vart skit nervös när ja insåg att de va lågfartsbana alt 2 för hade aldrig kört den men instruktören va skit bra och visa och förklara sen va de bare o åk:yoparty så nu sitter man här med nytaget A kort och är jävligt nöjd med livet:D

Grattis! Men... Vad gör du på Sporthoj då? Ut och kör! För du menar väl inte att lite regn skrämmer dig? :7peta

Min uppgradering blir till veckan, helgen får gå åt till att lära känna nya hojen ordentligt och träna banor :)

Grattis!
Ser att du också är ifrån Karlstad. Har precis påbörjat A-körkort jag med här i stan. Ska också bli klar innan sommaren men jag har ingen hoj

Patzie lånar säkert ut sin, han är nog inte ett skit körsugen :D

Grattis TS:tummenupp

Haha nej inte sugen alls, kört oavbrutet sen tis känns de som men nu blev de paus för student firande:) men så fort de är slut blir de ut i regnet!:yoparty kul med lite folk från karlstad bara nöta på och hänga på sen nör allt är klart:yoparty

Haha nej inte sugen alls, kört oavbrutet sen tis känns de som men nu blev de paus för student firande:) men så fort de är slut blir de ut i regnet!:yoparty kul med lite folk från karlstad bara nöta på och hänga på sen nör allt är klart:yoparty

Sinnessjukt GZ dude!! ;D woop woop:rock

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...