Uppkörning på tisdag !

wesslan.jr

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2011
Hoj
2010 kawasaki er6n
ja då har man uppkörning på tisdag då i uppsala :) börjar bli lite nervös :huvet

några små tips som kan vara bra att ha med sig ? är dom hårda på uppkörningen i uppsala ? :P

ska ju bli väldigt ostadigt väder på tisdag kan ju bara hoppas att det går bra :banana

Ta med en flaska vatten och lite folkvett så ska det nog ordna sig. :)

Ta din plats i trafiken. Ligg inte och fiskör bakom ett husvagnsekipage på motorvägen tex.
Var övertydlig med huvudrörelser när du ser dig omkring, så att förrättaren ser det.
Håll god bromsberedskap i korsningar, det gör inget att tända bromsljuset med fotbromsen.
Övertydlighet. :fakta

Lycka till!

Håller med Tommy, fiskör inte! jag höll på att kugga pga just det. :rodnar
& låt som sagt skallen gå på kullager i alla korsningar & dolda partier med buskage etc.
Lycka till! :tummenupp

Stort + på allt som skrivits hittills. Lycka till!! :)

MVH//Jan

Håller du ververna i cheak och får med det där uppe så kommer du upptäcka att uppkörningen är den lättaste körning du kommer göra med körskola. De vill ofta lura ut dig på grusväg om så ärmöjligt för att kolla hur du hanterar hojen

lycka till med att starta ditt nya liv som knutte :-)

Lite papper i fickan som du kan torka bort olja med om du får inspektera drivlinan.
Litet tips som får dig se förberedd ut.

Lycka till! :tummenupp

tack för alla svar :D får försöka tänka på det med att ha bromberedskap osv i korsningar, kan ju hoppas dom lurar ut en på grusväg för där är inga problem :P då jag kör 1km grusväg innan jag kommer till asfalt varje gång jag ska ut och åka :) så det borde vara lungt ! ska bli så jävla skönt om man klarar det på tisdag ! längtar som fan till att bara ut och glida :banana

använda båda bromsarna HELA tiden, även om du motorbromsar (och bromsar för visa bromsljus så använd båda!) kuggade första uppkörningen på 3 tillfällen varav 2 var 30väg och bara använde handbromsen.

Kör som vanligt. Anpassa hastigheten och ta det lugnt.

Ta med vatten & något att käka om du inte vill slänga ut pengar på fiket som ni troligtvis kommer att sitta på under tiden de andra kör. (Jobbigt om man kör sist).

Lycka till!

tack ! men okej, hur lång tid kan man få vänta om man kör sist ? sista dagen för att pressa in dom tipsen jag fått av er blir imorgon så hoppas de sitter då ! tack för alla tips :yoparty

tack ! men okej, hur lång tid kan man få vänta om man kör sist ? sista dagen för att pressa in dom tipsen jag fått av er blir imorgon så hoppas de sitter då ! tack för alla tips :yoparty

Jag körde upp i Torsdags och jag var trea. Det tog ungefär 40min innan jag fick köra banan. Därefter fick jag vänta i 2 timmar innan jag fick köra i trafik. Började uppkörningen 08:15 och var klar runt 11:20.. Lycka till :)!

Kör som du lärt dig och inte som du tror förrättaren vill att du ska köra så ska det nog lösa sig. :)
Lycka till :tummenupp

Önskar dig all lycka till på tisdag :) själv har jag uppkörning i västerås imorgon! så nu börjar nervositeten krypa sig på. Men med dessa tips så känns det en aning bättre redan! :)

Själv har man uppkörning imorgon :rolleyes: Har bara kört med uppkörnings-hojen en gång då jag inte kunnat fixa annat tillfälle än det :huvet Så är livrädd för den förbannade lågfarten! Vore så jävla tråkigt att kugga enbart för att man inte lärt sig hojen:gråta Resten är jag stensäker på, allra mest trafiken :) Så önska mig gärna lycka till:rolleyes:

Wesslan vi pratade om det i lördags, du grejar det där galant ska du se ;) /Calle

Nån pratade om regn? Ta det lugnt vid inbromsning vid halt väglag. Låsa bakhjulet = kugg direkt. Lägg bara foten på är mitt tips.

Lycka till ni som kör upp :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...