Uppkörning på onsdag. Hyra hoj?

Scorp10

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750cc -97
Hallå där, på onsdag är det dags för uppkörning. Jag har egen hoj. Men det är en suzuki gsx-r750 och kanske inte den lättaste att köra upp på. Så min fråga är om ngn vet ett bra sätt eller ställe att hyra en hoj till uppkörningen?

kör upp i tullinge.
tack på förhand!

Tja! kör oxå upp nu på onsdag =) fast påå en zx-9r har övat en hel del o de börjar sitta nu så varför skulle de inte gå på din gisxr? =)

Den sida jag har sett är http://www.mabirent.se/ Men vet tyvärr inget om dom alls ;)

Lycka till på onsda så syns vi på vägarna :näsblod :yoparty

Kankse sent ute men hör med trafikskolorna i området om de har en hoj ledig, de har oftast lättkörda hojjar oxå...

Nödlösningen är ju att provköra en på blocket i samband med uppkörningen:D

mabirent i barkarby har hojar som dom hyr ut för uppkörning. Å ja hyrde ett par hojar där innan ja köpte min å dom e kanontrevliga där. så det kan va ett tips att höra med dom

Lycka till på onsdag

Finns inte en sportslig att ja hade klarat konbanan med min hoj...
Nu vet jag ju inte hur mycket smidigare 750:n är... eller om du är ett ess på att köra :D

Men ja lånade körskolans gamla honda 750 för 600:- Smidig å lättkörd.. å slö :P

*Edit:
*Lågfarten alltså*

Kuggade första, men klarade det idag på min 750, men konbanan är FAAAN inte lätt att krypköra på den inte :D

Kuggade första, men klarade det idag på min 750, men konbanan är FAAAN inte lätt att krypköra på den inte :D

Den nya konbanan är väl typ som en garagesväng för varje kon man ska runt + att man måste starta stillastående i första svängen.

Ja då får vi väl gratulera då!

Den nya konbanan är väl typ som en garagesväng för varje kon man ska runt + att man måste starta stillastående i första svängen.

Det finns två olika konbanor, den ena är ur en smal passage och sedan serpentin runt fyra konor, tajt vändning, serpentin och genom smal passage tillbaka.
Den andra är lite mer invecklad med några skarpa vänster och högersvängar, starten är dock enklare då det inte är ett 90-gradershörn man ska runt.

Last edited:
Lycka till med uppkörningen!
Jag körde själv upp tidigare i år och det har blivit många mil med min Hornet i sommar...

Då får ja haka på så snart ja har kortet klart..
nästa helg åker ja å utbildas me NBG dock.. men ska försöka pressa några mil på helgerna när ja är hemma.. bara vädret tillåter!

Är det inte dags att ta en sticky på det här, jag tycker ämnet återkommer störande ofta :)

att folk tar körkort? =)
störande ofta?

hmm.. hänger inte me :tungan

Att folk tar MC-kort kan ju absolut inte hända för ofta!! :)

Jag tänkte på det där med "uppkörning om 2 timmar, var hyra hoj". Frågan kommer så ofta att man borde göra nån av trådarna sticky.

By the way - Grattis! :tummenupp

Att folk tar MC-kort kan ju absolut inte hända för ofta!! :)

Jag tänkte på det där med "uppkörning om 2 timmar, var hyra hoj". Frågan kommer så ofta att man borde göra nån av trådarna sticky.

By the way - Grattis! :tummenupp

Ahh.. då e ja me på noterna.. och är beredd på att hålla me :)
på Torsdag smäller de.. inte långt kvar.. måtte de gå vägen.. har längtat länge nu :rolleyes:

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul