Uppkörning på Husaberg?

Begränsad borde ju funka.
Är ju reggad på mellan 6-9 kw.

Svårt att hitta bättre hojj att köra upp på enligt mig.
Inga problem med konbanorna där direkt.
 
mr_emcom körde upp på sin trots att det är som ni kommit fram till.

man får hoppas att snubben inte kollar tilläggsinfon. dock för mkt pengar för att chans imo.
 
Visst fan, fick för mig att gränsen var 650 cc för tung men det är ju 750 cc så klart :tummenupp

Nja, över 700cc är det.

Saxat från Transportstyrelsens hemsida:

Behörighet A (obegränsad):

Motorns slagvolym får inte understiga 700 cm³.
Motorns effekt får inte understiga 35 kW.
Behörighet A, (begränsad):

Motorns slagvolym får inte understiga 375 cm³.
Motorns effekt får inte överstiga 25 kW.
Förhållandet effekt/tjänstevikt får inte överstiga 0,16 kW/kg.
Behörighet A1:

Slagvolymen på en lätt motorcykel får inte understiga 120 cm³.
Motorns effekt får inte överstiga 11kW.
Du måste kunna visa upp det senast utfärdade registreringsbeviset för motorcykeln vid körprovet, oavsett vilken behörighet provet gäller.
 
Någon som vet om jag kan köra upp med min exc 450? Till mellankortet...

Är reggad som mellanhoj med blinkers och allt som gör den laglig. Blev lite orolig när jag läste det där om topphastigheten på papperet.
 
Det är ju lite pyssligt att köra långsamt i manöverprov med en stånka. Det blir lätt ryckigt och med en extremt snäv vändradie var i alla fall den tidigare använda s.k. garagevändningen extra svår. Finns klara fördelar med ett jämnt drag från en radfyra och med låg tyngdpunkt som t.ex. de gamla körskole-trotjänarna gsx750 har.
 
Förra året när jag körde upp i Säve/GBG så var det en kille i samma grupp som mig som kom med sin Husaberg 650. Han fick köra upp med den. Uppkörningsförättaren blev dock lite konfunderad över den låga effekten som står skrivet i reg.beviset.
Jag körde upp med min Suzuki drz400, så det var minsann två motarder den dagen :)
 
Det är ju lite pyssligt att köra långsamt i manöverprov med en stånka. Det blir lätt ryckigt och med en extremt snäv vändradie var i alla fall den tidigare använda s.k. garagevändningen extra svår. Finns klara fördelar med ett jämnt drag från en radfyra och med låg tyngdpunkt som t.ex. de gamla körskole-trotjänarna gsx750 har.

Husan är överlägsen när det kommer till balans och manöverövningarna.
Att det kan vara lite ryckigt är inga problem eftersom att kopplingen alltid finns där.
Garagevändningen finns inte längre, det är endast krypkörning numera.
Jag var själv ute och körde med min Husky motard igår, då körde jag banorna tillsammans med några polare som ska ta kort. Lekande lätt med en så pass lätt och smidig cykel.

Jag skulle absolut försöka köra upp på en motard om det går, jag tror att man halverar svårighetsgraden.

Jag vet att det var någon körskola som borrade upp cyklar som låg under gränsen.

Kanske kan vara något?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top