Uppkörning på en "fel reggad" hoj?

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Såhär är det.
Jag har en polare som har en Duke II 640 som han gärna vill köra upp för tungt med.
Problemet som kommer då är ju att det måste vara minst 700cc för att köra upp för tung.
Kört trodde vi, men när vi kollar i hans regbevis så står det 1000cc. Det måste ha blivit väldigt fel när hojen kom in i registret.

Min fråga är: tror ni att man kan dyka upp, visa pappret och spela dum?
Alternativt hävda att den är fetborrad? :)

Hävda att den är fetborrad, kör upp, hyr ut den till andra som ska köra upp!

Det förekommer att körskolor borrar upp 600-650cc till godkänd uppkörningshoj.

Det är det som står i regbeviset som gäller, din polare köpte ju just den hojen för att den var borrad till tusen?

Vad jag kommer ihåg gick kontrollanten och kollade allas regbevis sen var det bra med det. Jag hade nog chansat på att det går :)
Ni kan ju alltid tejpa över "640" om det står på hojen någonstans!

Tja, uppkörningsgubben kan ju iaf inte börja mäta cylindervolymen där. Det kan gå.

Eventuellt kanske han sätter sig på tvären om det står "640cc" eller något sånt på cylindern och det inte finns något i regbeviset om att motorn skulle ha varit ändrad. Då kanske han anser det vara så att din kompis har en 1000cc egentligen (1000cc stånka, hemska tanke :3freak ), men har slängt på en 640cc cylinder för att den ska vara lättare att köra på uppkörningen. Då kan han säga att din kompis inte får köra upp.

Frågan är om man blir av med dom 1500 kr eller vad nu en uppkörningen kostar om gubben vägrar?

Hur ska han kunna vägra om det står 1000cc i regbeviset? Ring även vv och kolla för säkerthets skull i deras register om den står reggad som 1000.

kan ju inte vara nåra problem.. de är ju spec modellen som kom från ktm det året. :hihi

Tja, uppkörningsgubben kan ju iaf inte börja mäta cylindervolymen där. Det kan gå.

Eventuellt kanske han sätter sig på tvären om det står "640cc" eller något sånt på cylindern och det inte finns något i regbeviset om att motorn skulle ha varit ändrad. Då kanske han anser det vara så att din kompis har en 1000cc egentligen (1000cc stånka, hemska tanke :3freak ), men har slängt på en 640cc cylinder för att den ska vara lättare att köra på uppkörningen. Då kan han säga att din kompis inte får köra upp.

goldammers vinnarhoj va på nära 1000cc, harleymotor med en cylle. :banana

trouble.jpg

Last edited:
Är det egentligen nåt att fundera på? Besiktningsmannen har väl alltid rätt,får han en misstanke om att det inte är en 1000cc kan han säkerligen neka dig att köra upp. Du kommer bara att bli nervös över hojen och tro mig när jag säger dig att du kommer vara nervös över andra saker.

Om den är borrad så ska väl det oxå stå i reg, beviset?

Kör upp på rätt hoj så besparar du dig risken att bli nekad uppkörning.

Varför inte visa upp hojen på körskolan och fråga om det är ok att köra upp på den, svårare än så kan det väl inte vara lr:confused:

Funkar det så kommer den hojen att bli guld värd i andrahand, för smidigare hoj godkänd att köra upp på kommer inte att finnas :hihi

Humm, dom vibrerar rätt bra orginal, det lär ju inte bli bättre om man sågar av halva motorn :jisses Den där lär ju hoppa av vägen i kurvorna :skrämd

goldammer bygger inte bara för show, dom ska va "körbar"
han vann året innan på en likn men han hade för litet framhjul. på frågan
varför han valde ett större detta år var att den gick inte o pressa så hårt i kurvorna med det mindre framhjulet.
jag tror på han, han kör med flertal på hastighetsbanor, saltöknen o sånt.
c_goldammer_cycle_goldmember_sm.jpeg

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing