Uppkörning: Onsdag

Hoppsan skrev:
2211885 Jag hade fler aspiranter den morgonen så att du inte dök upp betydde bara längre fika för mig :)

Startmotorn måste du fixa. Inte för manöverprovets skull utan trafiken där startmotor (eller kick) kan vara bra att ha.

Jag får alltså inte, d.v.s jag kommer defintivt att bli nekad på en uppkörning om hojen inte har en fungerade startmotor ? :huvet

lorkan skrev:
2213963 Jag får alltså inte, d.v.s jag kommer defintivt att bli nekad på en uppkörning om hojen inte har en fungerade startmotor ? :huvet

Ta tag i detta nu istället :fatta! Fixa startmotorn och ring vv varje morgon så har du uppkörning snart igen(dvs tidigare än schedulerat nu). Börja se möjligheter istället för hinder, har du ingen handledare uppkörningsdagen så fixar du hojen till uppkörningen på nåt annat sätt.

Lycka till!

Last edited:
Yadis skrev:
2214469 Ta tag i detta nu istället :fatta! Fixa startmotorn och ring vv varje morgon så har du uppkörning snart igen(dvs tidigare än schedulerat nu). Börja se möjligheter istället för hinder, har du ingen handledare uppkörningsdagen så fixar du hojen till uppkörningen på nåt annat sätt.

Lycka till!

Oj vad allting är lätt. Till och börja med kan jag inte ens plocka av startmotorn (Honda NSR är väl för härliga), den verkar sitta med tre bultar, och den sista sitter så att den inte går att dra ut, den tar i motorblocket, så det verkar inte vara bättre än att jag måste demontera hela motorn för att överhuvudtaget kunna plocka av startmotorn. Dessutom är jag ingen hejare på att skruva, så det är ett litet problem. Uppkörning har jag den 13 juni och denna tänker jag fullfölja, om inte min är giltig pga av den inte går att starta med startmotorn alltid, får jag väl hyra/låna en annan 125 då.
:)

lorkan skrev:
2215207 Oj vad allting är lätt. Till och börja med kan jag inte ens plocka av startmotorn (Honda NSR är väl för härliga), den verkar sitta med tre bultar, och den sista sitter så att den inte går att dra ut, den tar i motorblocket, så det verkar inte vara bättre än att jag måste demontera hela motorn för att överhuvudtaget kunna plocka av startmotorn. Dessutom är jag ingen hejare på att skruva, så det är ett litet problem. Uppkörning har jag den 13 juni och denna tänker jag fullfölja, om inte min är giltig pga av den inte går att starta med startmotorn alltid, får jag väl hyra/låna en annan 125 då.
:)

du lossar på generatorkåpan, sen tar du bort dom 2 stora bultarna som går in i startmotorn, ta loss sladdarna och dra ut startmotorn.

DJM skrev:
2215547 du lossar på generatorkåpan, sen tar du bort dom 2 stora bultarna som går in i startmotorn, ta loss sladdarna och dra ut startmotorn.

Om jag inte är blind, är de 3. Jag ska titta på detta imorn.. Bytt startmotor på NSR för eller ?

lorkan skrev:
2216001 Om jag inte är blind, är de 3. Jag ska titta på detta imorn.. Bytt startmotor på NSR för eller ?

ok, kanske var 3. Svagt minne av att det var 2. Men men. Jepp hade själv en såndär och den funkade lite halvt. Smörjde upp och bytte lager så funkade den.

Synd att du inte hade bott lite närmare.

DJM skrev:
2216116 ok, kanske var 3. Svagt minne av att det var 2. Men men. Jepp hade själv en såndär och den funkade lite halvt. Smörjde upp och bytte lager så funkade den.

Synd att du inte hade bott lite närmare.

Jaså okej. Tack för tipset (om det nu var något), jag ska försöka mig på helvetet igen.

Yadis skrev:
2214469 Ta tag i detta nu istället :fatta! Fixa startmotorn och ring vv varje morgon så har du uppkörning snart igen(dvs tidigare än schedulerat nu). Börja se möjligheter istället för hinder, har du ingen handledare uppkörningsdagen så fixar du hojen till uppkörningen på nåt annat sätt.

Lycka till!

Hoppas det löser sej för dej med din uppkörning.
Vill bara ge ett tips och det är att kolla tider via internet,, visst funkar det för MC oxå?
Min son håller på med B kortet och jag har kollat teoriprovet och hittat massor av tider åt honom då han kuggat ett par gånger.
Först skulle han få vänta nästan 2 mån tills han skulle få skriva igen.
Men jag har hittat tider åt honom, så 4:e gången han skrev fixade han det.
Och det var inom en månad alla gånger.
Nu håller jag koll på uppkörningen åt han.
Återbuds tider kan ju trilla in under hela dygnt, så kolla flera gånger så finns det snart en tid!

Lycka till
/m

Moe skrev:
2219904 Jag tror att det bara är för B man kan boka via nätet. För A är det ringa och tjata på VV som gäller, tel 0771-171819.

https://secure1.ore.vv.se/bokaprov/login.asp

"De prov som kan bokas är kunskapsprov B på svenska och körprov B med manuellt växlad Vägverksbil."

*aha* men vad korkat!
Varför kan dom inte ha samma på A kortet :va

Ok men se till å ring då,, men mer än en gång om dan.

/m

niuck skrev:
2198208 Jag kuggade första gången, men det var inte på konbanan. Ute i trafiken tyckte han att jag accelererade för dåligt ut på stora vägar.. vilket jag gjorde med flit. :3freak

Dom vill nog att man ska vara jävligt bestämda i sin körning och inte köra som kärringar (no offence girlies).

Enligt min vv-kontrollant axxade jag för snabbt när jag körde in på en 90-väg!! :/.

GeaX skrev:
2550790 Enligt min vv-kontrollant axxade jag för snabbt när jag körde in på en 90-väg!! :/.
Lyfta månader gamla trådar :yoparty :rolleyes:

Ni ska inte behöva tänka på att axxa kraftigt eller axxa långsamt med flit.

Ni ska axxa lugnt men bestämt.. utan att tänka på hur ni axxar,
det ska bara komma naturligt, allt ska komma naturligt och behöver ni tänka på hur ni kör så
kommer det inte naturligt och detta har kontrollanten märkt och kuggat er.

Oj vad saklig och tråkig man var idag. :näsblod :)

Oddjob skrev:
2551726 Lyfta månader gamla trådar :yoparty :rolleyes:

Ni ska inte behöva tänka på att axxa kraftigt eller axxa långsamt med flit.

Ni ska axxa lugnt men bestämt.. utan att tänka på hur ni axxar,
det ska bara komma naturligt, allt ska komma naturligt och behöver ni tänka på hur ni kör så
kommer det inte naturligt och detta har kontrollanten märkt och kuggat er.

Oj vad saklig och tråkig man var idag. :näsblod :)

Men när man kör upp är man ju smått nervös och tänker på allt man gör :) och jag axxar iofs snabbt annars oxå för att inte störa trafikrytmen.

GeaX skrev:
2551777 Men när man kör upp är man ju smått nervös och tänker på allt man gör :) och jag axxar iofs snabbt annars oxå för att inte störa trafikrytmen.
då tänkte du ju inte igenom det :näsblod
för varför ska du störa trafikrytmen på uppkörningen :tungan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma