Uppkörning: Onsdag

lorkan skrev:
2201068 Jag befinner mig i lyckochock just nu. Hela sommaren har raserat totalt. Nästa gång min handledare och VV's tider sammanfaller är någon gång i augusti, vilket betyder att hojen lika gärna kan säljas nu.


:banana :hoppa


Edit;

Om man tar och kör in hojen själv, tror ni någon VV-inspektör misstycker då ("han är dum i huvet vi kuggar honom direkt..")?

varför inte be någon frakta dit den på släp om inte annat då? någon polare med b-kort har du väl? Bara hyra ett släp och dumpa av den :tummenupp
 
lorkan skrev:
2199813 Livet är väl härligt. Murhpy uppbådade sig för mig idag, jo han finns, jag vet, tro mig. Jag ringde i slutet av april för att boka tid, jag gjorde klart att jag endast kunde köra upp på onsdagar, och att onsdagen vecka 22 var den dagen jag ville köra upp, i Ängelholm. Onsdagen vecka 22 är alltså sista maj. Fick hem papperna, ögnade igenom dom lite snabbt, visst, uppkörning "sista maj", åtminstone 2006-05-30. (Ja, det är väl sista maj, tog jag för givet i min egna lilla bubbla)Betalade in inbetalningen för någon dag sen och allt var frid i fröjd, idag skulle jag göra det sista inför uppkörning, i det ingick att ringa till VV och kolla om det är tillåtet att köra upp med en kass startmotor. Tjejen hos VV-HBG visste inte och ingen inspektör fanns inne, då förklarade jag problemet och sa att jag hade uppkörning imorgon i Ählm. - Har du ? frågade hon och ville ha mitt personnummer. Jag uppgav det och fick som svar att min uppkörning hade börjat för 7 minuter sen, MIN UPPKÖRNING BÖRJADE 08:15, IDAG. Grattis ! :huvet

Vem klandrar jag ? Migsjälv förstås, jag förstår nu också varför jag har gått omkring ett tag och trott att maj bara har 30 dagar, jag hade ju uppkörning sista maj, den 30e alltså.. :gnissla

Dessutom klandrar jag personen som skulle boka åt mig som fick det klart och tydligt framlagt att jag var tvungen att ha en onsdag, jag bad specifikt om sista maj, och tänkte inte efter tillräckligt noga när jag fick hem papperna med datumet 05/30.

Som tur är var tjejen hos VV-HBG, Katrin/e (?), otroligt shysst och avbokade tiden, dessutom stod mina 840kr kvar hos VV tills jag bokar nästa prov, så pengarna är inte förbrukade ! All credits to you.

Problemet är bara att nu rinner tiden iväg, det ser jävligt dystert ut, eftersom det här var det datumet jag kunde. Nästa gång det sammanfaller så att min handledare kan igen och VV har en tid i Ählm är om ungefär 1 månad eller mer, och då är jag mitt uppe i mitt sommarjobb. Jag har ingen aning om när jag ska fixa mitt körkort nu, allt har gått åt helvete. :död



Lycka till du.. Vart ska du köra upp ?
:(

i arvika! börjar bli ganska så nervöst nu
 
lorkan skrev:
2201068

Edit;

Om man tar och kör in hojen själv, tror ni någon VV-inspektör misstycker då ("han är dum i huvet vi kuggar honom direkt..")?

Misstycker gör vi inte. Däremot ringer vi polisen och anmäler olovlig körning. Något körprov lär det heller inte bli.
Det var jag som stod och vänta på dig i morse. Har du fått igång startmotorn så har jag en lucka imorgon och jag har ditt protokoll kvar. Dock blir körningen i Hbg som du uttryckte farhågor om. Kan dock trösta dig med att det är samma trafikregler där som i Ählm. Hör av dig om det är intressant.
 
47 skrev:
2199858 Privat eller med skola?
har en känsla av att de är ngt hårdare mot privatister, tänkte försöka slå lite klarhet i detta..

/47

Jag hade kört sex lektioner på skola denna säsong men förra säsongen så körde jag tre-fyra gånger med kompisar och detta råkade slippa ur mig när vv-gubben och jag stod och småpratade lite så han kanske tog mig för delvis privatist ??? Tror också att de är lite mer uppmärksamma på privatister då de inte vet vilka kunskaper handledaren ligger inne med.
 
Hoppsan skrev:
2201691 Misstycker gör vi inte. Däremot ringer vi polisen och anmäler olovlig körning. Något körprov lär det heller inte bli.
Det var jag som stod och vänta på dig i morse. Har du fått igång startmotorn så har jag en lucka imorgon och jag har ditt protokoll kvar. Dock blir körningen i Hbg som du uttryckte farhågor om. Kan dock trösta dig med att det är samma trafikregler där som i Ählm. Hör av dig om det är intressant.


Lorkan, vakna nu! Här kommer en hygglig vv-inspektör o är flexibel o reko, ta chansen!
 
Ta det bara lugnt så kommer det att gå bra.
Kuggar du är det ju bara att försöka igen, säsongen är ju lång!
Det kommer gå skitbra!
 
Hoppsan skrev:
2201691 Misstycker gör vi inte. Däremot ringer vi polisen och anmäler olovlig körning. Något körprov lär det heller inte bli.
Det var jag som stod och vänta på dig i morse. Har du fått igång startmotorn så har jag en lucka imorgon och jag har ditt protokoll kvar. Dock blir körningen i Hbg som du uttryckte farhågor om. Kan dock trösta dig med att det är samma trafikregler där som i Ählm. Hör av dig om det är intressant.

Ah, det var ändå inget alternativ. Självklart är det samma regler men jag tycker att det känns tryggare att köra upp i en stad som man har kört i förut, därav att jag ville köra upp i Ählm.
Jag hoppas att det var fler än en som hade uppkörning den där dagen, så att ni inte stod där ute i onödan.

Jag hoppas att vi ses den 13 juni istället, då är det nämligen dags, och nu har jag defintivt koll på tid och datum. (:gnissla)

Angående startmotorn så hoppas jag att jag kan fixa den, dock har jag just nu oerhört mycket skolarbete att ta mig an och den lokala MC-verkstaden står med hojar upp över öronen, men förhoppningsvis hinner dom titta på den innan dess. Om så inte skulle vara fallet, är hojen inte godkänd att köra upp med då ? Är det tillåtet att springa igång hojen när man ska visa nödstoppet och är det tillåtet att göra samma sak när man ska ställa upp hojen inför lågfartsmanöverbanan ?

Pelleh skrev:
2202161 Ta det bara lugnt så kommer det att gå bra.
Kuggar du är det ju bara att försöka igen, säsongen är ju lång!
Det kommer gå skitbra!

Tyvärr är det så att om jag misslyckas den 13 juni blir det inget A1-kort, min handledare försvinner till norrland för att fiska, mitt sommarjobb startar och efter det en semester på ett par veckor. Och vad är det för vits med att köra upp i augusti/september, när säsongen nästan är slut ?



Men. Jag känner ingen press eller så.. :rolleyes:
 
Ahh du skulle tagit chansen o testat, hade det inte funkat i Hgb är det ju bara o boka ny tid asap!

Ge inte upp, kör på. Jag tog mitt kort sent förra sommaren, o då gick det ju att köra änta tills slutet på oktober :banana

Se positivt på det hela och ta det lugn så går det. Ta det när som på säsongen, då slipper du ju denna skiten nästa sommar =)

Lycka till!
 
lorkan skrev:
2208348 Ah, det var ändå inget alternativ. Självklart är det samma regler men jag tycker att det känns tryggare att köra upp i en stad som man har kört i förut, därav att jag ville köra upp i Ählm.
Jag hoppas att det var fler än en som hade uppkörning den där dagen, så att ni inte stod där ute i onödan.

Jag hoppas att vi ses den 13 juni istället, då är det nämligen dags, och nu har jag defintivt koll på tid och datum. (:gnissla)

Angående startmotorn så hoppas jag att jag kan fixa den, dock har jag just nu oerhört mycket skolarbete att ta mig an och den lokala MC-verkstaden står med hojar upp över öronen, men förhoppningsvis hinner dom titta på den innan dess. Om så inte skulle vara fallet, är hojen inte godkänd att köra upp med då ? Är det tillåtet att springa igång hojen när man ska visa nödstoppet och är det tillåtet att göra samma sak när man ska ställa upp hojen inför lågfartsmanöverbanan ?



Tyvärr är det så att om jag misslyckas den 13 juni blir det inget A1-kort, min handledare försvinner till norrland för att fiska, mitt sommarjobb startar och efter det en semester på ett par veckor. Och vad är det för vits med att köra upp i augusti/september, när säsongen nästan är slut ?



Men. Jag känner ingen press eller så.. :rolleyes:


"Visa nödstoppet"??? när gör man det??

/47
 
Bästa du kan göra är att helt enkelt tagga ner, uppkörningen är inte så hemsk som du tror, det är inget krav att man måste sätta allt på första försöket för att bli godkänd. När dom bedömer om du ska bli godkänd eller inte så kollar dom helheten.

Sov ut natten innan och starta dagen med rejäl frukost, då lovar jag dig att du sätter det! :banana
 
Du lorkan du får nog ta å skärpa till dig verkar det som. Finns ju massa sätt att fixa saker på som du ser som jätte problem, en uppkörning skulle jag kunna fixa i morgon om jag vill:D

Be någon på sporthoj köra din cykel till uppkörningen eller liknade om nu din handledare inte finns närvarande.

Vill man så kan man :tummenupp
 
Mr Helmut skrev:
2209265 Du lorkan du får nog ta å skärpa till dig verkar det som. Finns ju massa sätt att fixa saker på som du ser som jätte problem, en uppkörning skulle jag kunna fixa i morgon om jag vill:D

Be någon på sporthoj köra din cykel till uppkörningen eller liknade om nu din handledare inte finns närvarande.

Vill man så kan man :tummenupp

Helt klart,finns viljan så brukar det lösa sig. Jag blir tvungen att dra cykeln på släpvagn 23mil enkel väg för att köra upp och jag ska vara där 08:15 :huvet

Orsaken är att vägverket har tagit bort möjligheten att köra upp som privatist på den ort som är närmast (5mil) utan flyttat dom till Lycksele (13mil) men där kunde inte vägverket tala om när det skulle bli någon uppkörning.

Det blev med andra ord till att åka till Umeå för uppkörning och dra släpvagnen 46mil (tur/retur) så det blir till att kliva upp TIDIGT och tänja lite på hastighetsgränsen :tummenner
 
lorkan skrev:
2208348
Jag hoppas att det var fler än en som hade uppkörning den där dagen, så att ni inte stod där ute i onödan.

Angående startmotorn så hoppas jag att jag kan fixa den,


Tyvärr är det så att om jag misslyckas den 13 juni blir det inget A1-kort,

Men. Jag känner ingen press eller så.. :rolleyes:

Jag hade fler aspiranter den morgonen så att du inte dök upp betydde bara längre fika för mig :)

Startmotorn måste du fixa. Inte för manöverprovets skull utan trafiken där startmotor (eller kick) kan vara bra att ha.
 
Hallhoj

Tråkigt att det inte gått så bra kan ge dig ytterligare en sann historia om uppkörnings problem ska för övrigt dit o visa upp mig i slutet denna månad o då blir det det fjärde försöket förra gången trillade hojen på den täckta kärran vänsterbackspegel gick förlorad plus uppkörningen 0.7 avbrutet prov v backspegel saknas står det så fick inte köra en meter den gången. De andra gångerna en lågfarts miss på körskolans blytunga segcykel och ett påpekande om en miss i säkerhetskontrollen glömde kolla om stöd nere = cykel dör när man lägger i växel o nästa gång det var dags var det en högfartsmiss som satte stopp o då var det på min egna cykel men körde på fel sida om sista konen i den långa slalomraden när jag vände runt efter den första etapen slalom + låst bakdäck för mycket/länge på blöta löv vid bromsprovet i 90
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top