Uppkörning om en timme!

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
KTM 640 sm
Tjenare gott folk. Ska köra upp för bil om en timme , halv elva.
Några heta tips såhär precis innan?
Är lite orolig för säkerhetskontrollen , tänker att man missar säkert något.. :S

Faaan måste klara det nu, hoppas hoppas hoppas, hade varit mitt livs lyckligaste dag om det går för sig! =)

Återkommer med besked så snart jag är hemma igen om hur de gick :gnissla

mp_87 skrev:
2488756 Tjenare gott folk. Ska köra upp för bil om en timme , halv elva.
Några heta tips såhär precis innan?
Är lite orolig för säkerhetskontrollen , tänker att man missar säkert något.. :S

Faaan måste klara det nu, hoppas hoppas hoppas, hade varit mitt livs lyckligaste dag om det går för sig! =)

Återkommer med besked så snart jag är hemma igen om hur de gick :gnissla

Ta det lugnt och var koncentrerad så kommer det nog gå finfint. Lycka till! :)

........ :näsblod kuggade skiten. fan. kass planering/placering enligt honom, och det kan jag väl kanske hålla med om iofs. jaja, bara på´t igen..

Roliga är att enligt körskolelärarn hade jag hela tiden fel växlar och körde helt fel , eftersom dem vill att man ska motorbromsa osv. för o "skona miljön och minska bränsleförbrukningen" , men enligt den killen jag körde upp med så var det inga problem med min fordonshantering... Är det verkligen så att fast man betalar 600kr/timmen på körskolorna så är dem så snikna att dem måste klaga på bensinförbrukningen, den millilitern extra som det går för att man inte motorbromsar?

Fattade även ett beslut när jag kom hem, att köpa mig en Fiddy igen. Måste ha något o köra av mig på nu när man sålt hojarna i hopp om att bilkortet närmat sig...

070 - 587 25 10 sista minuten bokning, bara ringa imorgon vid 08:00 och försöka jaga återbud.

mp_87 skrev:
2489038
Roliga är att enligt körskolelärarn hade jag hela tiden fel växlar och körde helt fel , eftersom dem vill att man ska motorbromsa osv. för o "skona miljön och minska bränsleförbrukningen" , men enligt den killen jag körde upp med så var det inga problem med min fordonshantering... Är det verkligen så att fast man betalar 600kr/timmen på körskolorna så är dem så snikna att dem måste klaga på bensinförbrukningen, den millilitern extra som det går för att man inte motorbromsar?

Det är kanske ngt de kan rekommendera till dig, men absolut inte ngt de kan kugga dig på. De ska skita i vilken växel du har i och hur du bromsar. Det enda som spelar roll är att du kan framföra ditt fordon trafiksäkert.

Ge ett lugnt intryck och planera din körning visa att du vet vad du håller på med visa tydligt var du ska. Då gåre fint.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg