Felix83
Never trust a fart on a motorcycle
Härligt! Stort grattis!Klarade uppkörningen idag! Vilken känsla![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Härligt! Stort grattis!Klarade uppkörningen idag! Vilken känsla![]()
Klarade uppkörningen idag! Vilken känsla![]()
En undran: Du körde om i ca 105 km/tim på 100-väg och provförrättaren tyckte då att du inte överskred hastighetsgränsen tillräckligt mycket vid omkörning? Det går ju i sådana fall stick i stäv med vad man får lära sig under teorin?Den ena var ute på motorvägen vid omkörning då provförrättaren tyckte att jag körde om lite för långsamt, håller med honom (körde ca 103-105km/h på 100 väg).
Håller absolut med dig. Du kan även bli kuggad om du tex kör ut till vänster i ditt körfält för att skapa sikt vid en skymd högerkurva (för att sedan skära in kurvan). Då vill provförrättaren att du håller dig i mitten istället eftersom du utsätter dig för risk att bli påkörd framifrån om du kör ut till vänster.En undran: Du körde om i ca 105 km/tim på 100-väg och provförrättaren tyckte då att du inte överskred hastighetsgränsen tillräckligt mycket vid omkörning? Det går ju i sådana fall stick i stäv med vad man får lära sig under teorin?
Det fick jag också lära mig, mitten av körfältet vid skymd kurva.Håller absolut med dig. Du kan även bli kuggad om du tex kör ut till vänster i ditt körfält för att skapa sikt vid en skymd högerkurva (för att sedan skära in kurvan). Då vill provförrättaren att du håller dig i mitten istället eftersom du utsätter dig för risk att bli påkörd framifrån om du kör ut till vänster.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |