Uppkörning nu i Veckan

Yamaha-Killen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
Yamaha r6
:tummenupp Hej nu är det dags för min uppkörning i veckan på torsdag:) Skulle villja kolla med er om någon vet hur det är att köra upp i Växjö? Eller om någon vill ge lite råd att tänka på eller så? Har kört mycker cross som liten och äldre men det är inte redigt samma sak som att göra i sand och grus som på asfallt och alla deras regler:)

Så alla tips och råd är jag tacksamm för :yoparty

Tack på förhand alla :D

Vilken trafikskola??
Bor själv i växjö och ska ta kortet snart.=)

Tjenis!
Kan ju be om lite tips i samma ärende fast i jönköping.. Har min på fredag. Så man ska gå omkring och vara nervös i en hel vecka :gnissla (snarare en månad, sen jag fick tiden...).
Men lycka till i alla fall! Man kan ju hoppas att dom har lite överseende eftersom det nog inte blir fler chanser i år...:tuttar

Ni ska tänka på att titta mycket överallt o ta det lungt men inte för lungt. Cykelöverfarter är ena riktiga bovar. Så fort ni ska korsa en så titta extra noga först, samma med järnvägar. (kuggade bl.a. på det) Kör alltid i rätt hastighet o bromsa i tid. Försök alltid ligga ett steg före.

I manöverproven så kan ni hålla ca 5-10 km/h saktare än vad ni ska. De märker inget men ni får det lättare.

LYcka till :D

Önskar dig lycka till med uppkörningen och du behöver inte var oroad att dom kommer vara för hårda då dom nog är lite snällare på höstkanten. Det var dom med mig iallafall som låste bakhjulet vid bromsprovet.

Ja jag vet är med rätt så nervös för det kommer nog inte så många chanser till detta året man vill ju inte ha slössat bort en massa pengar i onödan för att sen vänta några månader på nya chanser:(

Jo jag går på dhals trafikskola

Men tack för dom tips jag har fårt av er :)

:yoparty

Jag klarade mig!!!:yoparty
Fast jag låste bak i 70, tog fel väg och chansade i en mystisk korsning...
Det sista såg han nog inte för jag stannade aldrig hi hi
Sååå jäkla skönt!! Hoppas bara att man hinner ta ett par svängar innan vädret sätter stopp. Jobbar hela helgen samt måndag så det får bli på tisdag.
Jag längtar redan:2cool

dom vill att man håller jämn fart genom högfarten samt bromsprovet,att du inte accelererar eller släpper av innan bromsningen resp hindret. passa er för cykelvägarna..dom kan va lätt att glömma och rör på huvudet hela tiden..Tänk riskmedvetet hela tiden.Man får inte va för mesig heller för det gäller ju ta plats när man kör mc,annars blir du lätt prejjad
:confused: Tror nog allt dom har överseende me vissa saker så här sent på säsongen...men om ni kuggar är det bara på den igen i april:tummenupp
Lycka till nu allihopa..håller tummarns för er:tummenupp

Yamaha-Killen skrev:
2483585 :tummenupp Hej nu är det dags för min uppkörning i veckan på torsdag:) Skulle villja kolla med er om någon vet hur det är att köra upp i Växjö? Eller om någon vill ge lite råd att tänka på eller så? Har kört mycker cross som liten och äldre men det är inte redigt samma sak som att göra i sand och grus som på asfallt och alla deras regler:)

Så alla tips och råd är jag tacksamm för :yoparty

Tack på förhand alla :D

Körde upp nu i växjö den 11 september. Kan ju säga så här visa tydligt var du ska och visa att du har koll över allt som rör sig, t ex ha inte koncentrationen på fel ställe i trafiken.

Det kommer gå fint uppkörningskillarna var riktigt schyssta båda gångerna jag körde upp i växjö.

Lycka till allihop, det grejar sig :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...