Uppkörning Mellankort?

Elfie

ligger gärna för pengar!
Gick med
23 May 2004
Ort
Stadion
Hoj
GSX-R 600 *KRASHAD* // Suzuki Intruder 1400 *GLIDARE*
Tjenare,

Har uppkörning den 31/8'nde för Mellankort. Jag har A1(125cc) kortet just nu och då undrar jag vad dom kommer utsätta mig för på uppkörningen. Är de det vanliga med inbromsningar och väg eller slipper jag det och behöver bara köra lansväg?

// Mvh Erik
 
Nope... hela uppkörningen är det som gäller...

Var det väääldigt lång väntetid på uppkörningen??
Skriver på onsdag och kan ju inte boka förens efter det... *Suck*
 
Thyg0d skrev:
2372747 Nope... hela uppkörningen är det som gäller...

Var det väääldigt lång väntetid på uppkörningen??
Skriver på onsdag och kan ju inte boka förens efter det... *Suck*

Ok, har du någe koll på exakt villka moment som ingår i körningen som görs på VV's bana?
 
Finns massor av trådar om detta. Men iaf!


Uppkörningen består av:

Säkerhetskontroll
Lågfartsbana
Högfartsbana
Bromsning 70/90 km/h
Trafikkörning

Lycka till :tummenupp
 
Det finns 2 lågfartsprov och två högfarts prov.. Serpentinbanor allihopa
som man ska kunna köra åt båda hållen... d.v.s. ta första konan åt höger eller vänster... Högfartsprovet innehåller undanmanvöver i 50 samt inbromsning i 50km/h dessutom ska du göra inbromsning i 70 och 90...
Dessutom ska du leda hojen i en bana fram och vända... Sen har du motsvarande garagevändning som en del av högfartsprovet... du ska vända på en yta som är 8x8 meter med en massa koner och skit i...

Har du inte prövat att köra den snittslade banan (eller åtminstone har dom på papper) så föreslår jag definitivt att du gör det... Har inte kört den själv då jag inte fått hojen lev. än men dom ser skitkrångliga ut... Men det är ju jag som tycker det som inte suttit på en hoj dom typ 8 år... :D

Tack... glömde säkerhetskontrollen... :D
 
Last edited:
Åk och träna lite på krypkörningen bara så ska det nog vara lugnt..
Jag körde upp för en vecka sen hade bara tränat 2-3h på krypkörning, inte kört hoj på ett år och inte kört på gata på 3år, var inga problem.
 
Kan tilläga att jag har planer på att köra upp på en GSX-R 600.. Kanske lite tung att leda och att köra grypkörningen med? Tycker ni att jag borde hyra en hoj/handledare från körskola?
 
jag använder en Suzuki 750 på skolan, som jag också tänker köra upp med. så det ska inte vara några problem för dig.
 
Elfie skrev:
2372816 Kan tilläga att jag har planer på att köra upp på en GSX-R 600.. Kanske lite tung att leda och att köra grypkörningen med? Tycker ni att jag borde hyra en hoj/handledare från körskola?


Enda problemet jag ser är svängradien. Vet inte hur den är på den hojen, men det är svårare med sporthojar eftersom dom har sämre svängradie än tex en BMW R850R (som jag själv körde upp på)...
 
Glooie skrev:
2373546 Enda problemet jag ser är svängradien. Vet inte hur den är på den hojen, men det är svårare med sporthojar eftersom dom har sämre svängradie än tex en BMW R850R (som jag själv körde upp på)...


På vissa sporthojar så är det skitsvårt.. PÅ min aprilia så var svängradien större än vad vägen var där vi körde upp..så de gick åt helvete...
Får hoppas att det är bättre på en gixxer..:tummenupp
 
Elfie skrev:
2372816 Kan tilläga att jag har planer på att köra upp på en GSX-R 600.. Kanske lite tung att leda och att köra grypkörningen med? Tycker ni att jag borde hyra en hoj/handledare från körskola?
Jag ska köra upp på gsxr-600 också nu på tisdag. Har redan gjort ett försök och då var banorna inga problem. Men kan säga att det tog 2-3h innan man blev riktigt säker. Men kan vara lite klurigt, jag får iaf ta endel svängar med fullt styrutslag. (lågfartsbanorna)
så ett tips: Öva med hojen du ska köra upp med, så ska det inte vara några problem.
absolut inte omöjligt med sporthoj
 
Vanish skrev:
2372787 Finns massor av trådar om detta. Men iaf!


Uppkörningen består av:

Säkerhetskontroll
Lågfartsbana
Högfartsbana
Bromsning 70/90 km/h
Trafikkörning

Lycka till :tummenupp

ingår rulla motorcyklen i "lågfartsbana" eller är det en del för sig? *fniss* :rofl
 
Elfie skrev:
2372741 Tjenare,

Har uppkörning den 31/8'nde för Mellankort. Jag har A1(125cc) kortet just nu och då undrar jag vad dom kommer utsätta mig för på uppkörningen. Är de det vanliga med inbromsningar och väg eller slipper jag det och behöver bara köra lansväg?

// Mvh Erik

http://www20.vv.se/vvfs/htm/2004nr109.htm

Där hittar du ritning på konbana o allt du behöver veta.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top