Uppkörning med tonat visir?

Datexx

KUNG
Gick med
16 May 2007
Hoj
BMW K1200S - RMZ CUP 100
Hallå, vad säger "inspektören" om att man har ett tonat visir vid uppkörningen?

Kan man bli nekad att köra?

Kan ju vara värt att offra 30 sekunder och hänga på
ett klart visir så slipper du fundera:D

sa inget till mig och jag körde med spegelvisir

Körde upp i juni med min AGV S4 med mörkt visir, inga problem. Snygg hjälm sa han bara...

Skillnaden på en bil om mc är väl att det är lite svårare att ta bort på en bil när det blir mörkt :D så jag skulle nog gissa på att du får köra upp med tonatvisir så länge du gör det innan skymningen.

Som många redan skrivit... Jag gjorde min uppkörning med mörkt och han sa inget om det. skulle ha svårt att tro att du nekas uppkörning för felaktigt visir. Isf har han/hon blivit nekad ligga väldigt länge.

3144990 Då får man väl antagligen inte köra med solglasögon heller :tungan

Många poliser som gör fel då :P
Faktum är att det är olagligt att köra med solglasögon bakom visiret, var uppe i en tidigare tråd med hänvisning till en säker källa, orkar dock inte söka efter det nu. Men JA, varje jävla mc-snut med solbrillor är olaglig :D

jag körde också upp med tonat visir, jag frågade om det var ok, japp sa han, dock så är det ju bra om man "överdriver" huvudrörelserna i t.ex korsningar osv, så han ser att man är uppmärksam

Faktum är att det är olagligt att köra med solglasögon bakom visiret, var uppe i en tidigare tråd med hänvisning till en säker källa, orkar dock inte söka efter det nu. Men JA, varje jävla mc-snut med solbrillor är olaglig :D

jisses, låter konstigt...
Det måste väl va farligare att köra utan solglasögon ibland... Finns det någon som någonsin fått böter för att ha haft solglasöon när dom kör och det är ljust?

Den som jag körde upp för hade svart tonat visir :va

kan inte komma fram till den slutsatsen att det är helt ok att köra med tonat visir vid dagsljus... Precis som det är helt ok att köra bil med solglasögon.

Har nu mailat vägverket och ställt frågan:
"Är det tillåtet att använda sig av solglasögon under visiret på en MC-hjälm? Finns det några andra regler för visir på hjälmar? Att de inte få vara en viss färg etc.?"

Vore helt makabert om man INTE skulle få använda solglasögon då det behövs.
Jag körde upp utan hjäm. Det va inga problem.
Yeah, right...:D

Inga problem här heller. Båda 2 som körde med mig hade tonat visir och förrättaren sa ingenting om detta.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti