uppkörning med sin egen hoj?

rydlinger

Medlem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Turbo laddad kärring cykel, 413 bhp, 23 kilo = 17.9hk/kg
Hej, nu ska det snart bokas upp körning och vill veta lite hur ni som har kortet redan gått till väga!?

Om ni körde med er egen hoj eller körskolans? Jag funderar på att köra med min egen hoj istället för körskolans för jag känner min egen hoj aningen bättre än körskolans.
Just nu saknas det backspeglar, blinkers fram och eftersom jag kör med enduro bak-ljuset. Det saknas ju en liten ljus lampa som ska lysa upp Red skylten på detta baklyset, Vad säger de om det när man ska köra upp? kommer man att skickas hem pga. det där lilla ljuset mot skylten saknas? (Jag kör en ktm 525 2006)
ktm-exc-125.jpg

Tack på förhand // MVH Nicholas Rydlinger

backspeglarna och främre blinkers har jag liggandes. inte orkat slänga på dom än bara! men som sagt regskylts lyset saknas ju på det baklyset jag har! och BTW måste man ha en röd reflex baktill under uppkörningen med?

Last edited:
Jag tror du måste ha allt som du måste ha för en godkänd besiktning på hojen för att få köra upp med den. Dumt att chansa. Ska du köra upp för mellankort?

japp mellankortet ja. så det blir till att skaffa nytt baklysa och hela köret då?

Hojen måste vara godkänd vid besiktning. Är den det (och du inte "moddat" den efter besiktningen) tror jag det är lungt. Kolla bara så att du inte överskrider Effekt/vikt-förhållandet. Nån får rätta mej om jag har fel, men om du kör upp för mellan (antar jag att det är eftersom hojen är en 525) får detta förhållande inte vara störren än 0,16Kw/kilo.
Lycka till...

Jag antar att den överskrider 25kw, men hur i allsindar ska dom kunna kolla det?
+ det sitter motardkit på hojen! måste jag byta tillbaka till enduro eller besiktiga den igen?

Du behöver inte byta baklyse. Dra bara ut en plus och minus från befintligt lyse och där sätter du bara en lampa som lyser vitt. Tejpa fast den under baklyset med typ ett spelkort emellan så den inte lyser uppåt. När du fixat uppkörningen rycker du bara kablarna.

Funkar iaf för besiktning. :)

Du måste ha med och visa upp reg. beviset för inspektören. Det är vad som står där som gäller. Står det att det är mer än 25kw så kommer du få ett "tyvärr" och sen får du boka ny tid...

okej, bra men då får jag kolla ordentligt på de papper jag har så får jag försöka matcha dem så bra jag bara kan då! :P

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing