Uppkörning med R-hoj?

Ville bara säga att dom tar bort garagevändningen 2005, så ska du köra upp i vår så spelar just den inget roll....
 
Freddeboy skrev:
Hur äre att köra upp med en R-hoj? och är det många som kör upp med en?

Gåre att köra manöverbanan med garagevändningen bra?
Vill du vara säker på att klara uppkörningen,kör med körskolehoj,skillnaden mellan en R-hoj och körskolehojjen är som att åka moppe,men övar du mycket på din så är det nog inga problems.. :banana :banana
 
Måste tala om att jag inte tänkt köra upp med en R-hoj. Undrade bara om det var vanligt det var och och det går att ha en sån under uppkörning.

Jag tänker köra med den hojen som körskolan har så ni kan lugna er lite. Om jag ägde en R hoj så skulle jag inte ha den till uppkörningen endå tror jag.
 
Last edited:
Freddeboy skrev:
Hur äre att köra upp med en R-hoj? och är det många som kör upp med en?

Gåre att köra manöverbanan med garagevändningen bra?
Jag körde upp med en VFR 750 och såg inte det som något svårare än att köra med någon annan hoj, det är ju som någon annan nämde att man anpassar rutan efter svängradien på hojen.
Det var ju förvisso min egen hoj så jag hade gott om tid att öva.
Dessutom är ju slalombanan och bromsningen mycket lättare med en med en R hoj.
Åkte på bakhjulet under acceraltionen i slalombanan var inte populärt hos uppkörningsinspektören he he, fick göra om den körningen en aning långsammare.
 
Jag körde upp på min CBR1000F -88, 260kg blysläde. Gick fint, garagevändningen var inte problem efter lite övning och serpentinen gick nånstans på 17 sekunder.

(Iofs, jag hade kört mc ett bra tag då redan, och det var min egen hoj)
 
jag har kuggat på 2 uppkörningar , med min sporthoj och jag kan säga att allt annat förutom garagevändningen är lätt, den är mkt svår med min hoj, iaf lättare med offroad för man hänger inte så mkt på styret.
 
Jag körde upp med min Cbr900rr och det gick alldeles utmärkt! gick som smör i manöver banan o garagevändningen o inbromsningarna gick underbart enda klagomål jag fick var att han tyckte att jag fega lite me omkörningen i trafiken sedan han sa "du har ju för fan en hoj med kapacitet för omköning det e ju bara att gasa lite" blev lite förvånad men jag tyckte det var lite nära till en skymd kurva!
//Jocke
 
Freddeboy skrev:
Hur äre att köra upp med en R-hoj? och är det många som kör upp med en?

Gåre att köra manöverbanan med garagevändningen bra?


Det går alldeles super!!!! Jag körde upp med min Gsxr 750 träningträning så funkar det....
Ska tillägga att jag var den enda som körde privat av 6 st,det var bara jag som klarade kortet.....Kändes jävligt skönt att bevisa att det går köra upp privat och klara det....Men som sagt du måste träna så det sitter i ryggmärgen..... :tummenupp Lycka till
 
Jag körde upp på min gsx-r 750 och det gick jävligt bra, det var bara att lära sig att känna hojen innan.
 
Freddeboy skrev:
Måste tala om att jag inte tänkt köra upp med en R-hoj. Undrade bara om det var vanligt det var och och det går att ha en sån under uppkörning.

Jag tänker köra med den hojen som körskolan har så ni kan lugna er lite. Om jag ägde en R hoj så skulle jag inte ha den till uppkörningen endå tror jag.


HAHAHA alla vi ligger på och ger tips och så tänker inte ens killen göra't, mycker roligt faktiskt! :D
 
Körde upp på min GPZ900, inte direkt kända för att vara den smidigaste hojen kanske...inte den lättaste viktmässigt heller. Men jag passerade igenom smidigt redan på första försöket. Har man bara koll på hojen kvittar det vad du kör på.

EDIT: stvafle
 
Även om man anpassar garagevändningen till hojen ifråga kan det vara lite joxigt för vid högersväng har handtaget en förmåga att nästan stöta i tanken...
 
körde upp på min r6 och kuggade. han tyckte det gick för fort runt...
så inget att rekomendera..
 
Gsxr

Jag körde upp på en GSXR 750 när jag tog mitt kort -00. Det gick bra men det är klart att man kanske la några extra timmar på manöverbanan.

Lycka till med körkortet!
 
rockagill skrev:
Jag körde upp på en GSXR 750 när jag tog mitt kort -00. Det gick bra men det är klart att man kanske la några extra timmar på manöverbanan.

Lycka till med körkortet!


Förlorar jag någonsin mitt kort ska jag köpa/hyra mig en Dodge Tomahawk att göra om uppkörningen på, kosta vad det kosta vill! :Rockbanan

I med ettan, tomgång, långsamt ut med kopplingen och sen är man säkerligen uppe i 50-60 utan att man hängt med alls. :)

Måste ju vara en pärla att göra garagevändningen på. :)
 
själv körde ja upp på blyklumpen zxr750 92. gick hur bra som helst bara att första gången ja va där va det en snubbe som körde upp för tung med samma hoj fast ostrypt! =) så han ville inte släppa iväg mig först. klarade allt perfekt förutom gjorde en högersväng istället för vänster sen vände å sen drog över korsningen pga att ja vi hade en bil bakom oss! vart kuggad pga det. inte lätt å va privatist =)
 
Freddeboy skrev:
Hur äre att köra upp med en R-hoj? och är det många som kör upp med en?

Gåre att köra manöverbanan med garagevändningen bra?


Körde upp med R1 -00 (privatist) gick bra
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top