Uppkörning kristianstad, Har ni tips som an ska tänka på??

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
ska köra upp på måndag, har någon nått tips eller något man ska tänka på å vara vaken på när man kör upp där.. kommer från lund så ja har ingen aning om hur de e' att köra i k-stad,.. om de finns lurigheter som man bör tänka på.. tacksam för tips.. ha de...

finns lite enkelriktade gator i city som kan vara skit. de brukar ockrå köra utanför mosslunda och där finns en skitlurig korsning som inte är en riktig korsning men med en stoppskyllt. här kan hjärnan få spratt:D

finns lite enkelriktade gator i city som kan vara skit. de brukar ockrå köra utanför mosslunda och där finns en skitlurig korsning som inte är en riktig korsning men med en stoppskyllt. här kan hjärnan få spratt:D

men de säger väl var ja ska köra eller?? ja hittar ju som sagt inte där.. eller de säger sväng här å så e' de enkelriktat för att se hur man gör eller??

eller de säger sväng här å så e' de enkelriktat för att se hur man gör eller??

Tror mer dom använder sig av uttryck som tex, "Sväng första lämpliga vänster". Så det gäller att lyssna noga. Och kolla ordentligt. För den första vänstersvängen behöver juh inte vara den lämpigaste! Du kanske får köra förbi 4 vägar innan en icke enkelriktad kommer.

Annnars är det som vanligt bara... försök att inte vara så jättenervös. Oftast det som strular, inte kunskapen!

Lycka till! :jäs

ska köra upp på måndag, har någon nått tips eller något man ska tänka på å vara vaken på när man kör upp där.. kommer från lund så ja har ingen aning om hur de e' att köra i k-stad,.. om de finns lurigheter som man bör tänka på.. tacksam för tips.. ha de...

Körde upp där jag också, klarade det på första!
Jag såg till att jag var den som skulle ut i trafiken först, då blir det en del transportsträcka för att komma tillbaka till stan från teknikbanan och den biten är piece of a cake att klara.

Jag hade bott i stan i runt 3 år när jag skulle köra upp men sa iaf att jag inte hittade, då slipper man behöva ta egna initiativ ("Kör nu tillbaka till vägverket" exempelvis) utan kunde fokusera på att bara köra hoj och följa skyltar.

Lycka till! Tänk så skönt imorgon när du klarar det, så måste du tänka!

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025