Uppkörning Jönköping

Nyborjan

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2020
Ort
Jönkoping
Hoj
2020-Suzuki GSX-S
Det stundar snart för den beryktade uppkörningen som blir i Jönkoping.

Tänkte höra om det är någon här inne som kört upp där? Som möjligtvis vet lite hur rundorna i trafiken brukar vara när man kör eftermiddag.

En del säger att man inte är i Huskvarna utan mer håller sig åt Axamo hållet, stämmer detta?

Är inte ifrån Jönkoping, så har ju inte världens koll.

Med vänlig hälsning,
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det finns en annan väldigt aktuell tråd här på SH i ämnet uppkörning, där man sammanfattar det kort och koncist - bävar du för att köra upp är du förmodligen inte färdig att släppas ut i trafiken på egen hand. Så krass är tyvärr verkligheten.
 

fieskmask

Medlem
Gick med
1 Jan 2020
Ort
Hedemora
Hoj
Ingen än
Det stundar snart för den beryktade uppkörningen som blir i Jönkoping.

Tänkte höra om det är någon här inne som kört upp där? Som möjligtvis vet lite hur rundorna i trafiken brukar vara när man kör eftermiddag.

En del säger att man inte är i Huskvarna utan mer håller sig åt Axamo hållet, stämmer detta?

Är inte ifrån Jönkoping, så har ju inte världens koll.

Med vänlig hälsning,
Läs skyltar och följ regler så ska du se att det går bra. Om annat, åk dit med bil och spana in staden så du har en hum om hur det ser ut.

Skickat från min XQ-AT51 via Tapatalk
 

Nyborjan

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2020
Ort
Jönkoping
Hoj
2020-Suzuki GSX-S
Det finns en annan väldigt aktuell tråd här på SH i ämnet uppkörning, där man sammanfattar det kort och koncist - bävar du för att köra upp är du förmodligen inte färdig att släppas ut i trafiken på egen hand. Så krass är tyvärr verkligheten.
Läs skyltar och följ regler så ska du se att det går bra. Om annat, åk dit med bil och spana in staden så du har en hum om hur det ser ut.

Skickat från min XQ-AT51 via Tapatalk
Ah de är faktiskt planen att åka en runda helgen innan körningen. Bara så man har ett hum som du säger om hur city ser ut.
 

fieskmask

Medlem
Gick med
1 Jan 2020
Ort
Hedemora
Hoj
Ingen än
Gör det. Oftast är det en fördel att köra upp i en stad man inte är bekant med, man har mer fokus och missar sällan viktig information, hemma är det lätt att man blir för bekväm.

Skickat från min XQ-AT51 via Tapatalk
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
Gör det. Oftast är det en fördel att köra upp i en stad man inte är bekant med, man har mer fokus och missar sällan viktig information, hemma är det lätt att man blir för bekväm.

Skickat från min XQ-AT51 via Tapatalk
Håller med, man blir lätt hemmablind. Håll koll på skyltar och kör enligt reglerna så går det bra. Du behöver troligen inte köra mitt i smeten inne i city oavsett vilken stad du kör upp i (inte mer än nödvändigt iaf). Det ger inte mycket för förättaren att se hur bra du är på att sitta stilla i en kö.
 

Nyborjan

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2020
Ort
Jönkoping
Hoj
2020-Suzuki GSX-S
Då är mc kortet i hamn, i torsdags var de dax!
Nervig var man men under kontroll jag fann mig i allt och de gick sjukt bra utan anmärkning i verken manöverbanan eller i trafiken. Det är fan ett kvitto på att man har lagt ner en sin själv att lösa detta nu, den känslan är obeskrivlig. Jag hade tankarna med ifrån de militära att lösa uppgiften och inte ge upp, då går de bra.

Vi var 5 st som körde upp, de var student i Jönkoping denna dagen de var skönt körde 20min sen klart.
Vilken fantastisk känsla man har nu!

3 av 5 kuggade på lågfarten dom kom aldrig ut i trafiken. Tacka tusan sig själv att man har nött manöverprovet många gånger på fritiden så de satt bra utan att bli super nervös! Provförrättaren var inte munter person i första anblick, han bara blängde på en ungefär. Tills han berättade att jag var godkänd, sen jäklar släppte spänningarna totalt då tjötande han hejdlöst, hur trevlig som helst.

Vart fall folkens nu börja mc livet!
 

fieskmask

Medlem
Gick med
1 Jan 2020
Ort
Hedemora
Hoj
Ingen än
Då är mc kortet i hamn, i torsdags var de dax!
Nervig var man men under kontroll jag fann mig i allt och de gick sjukt bra utan anmärkning i verken manöverbanan eller i trafiken. Det är fan ett kvitto på att man har lagt ner en sin själv att lösa detta nu, den känslan är obeskrivlig. Jag hade tankarna med ifrån de militära att lösa uppgiften och inte ge upp, då går de bra.

Vi var 5 st som körde upp, de var student i Jönkoping denna dagen de var skönt körde 20min sen klart.
Vilken fantastisk känsla man har nu!

3 av 5 kuggade på lågfarten dom kom aldrig ut i trafiken. Tacka tusan sig själv att man har nött manöverprovet många gånger på fritiden så de satt bra utan att bli super nervös! Provförrättaren var inte munter person i första anblick, han bara blängde på en ungefär. Tills han berättade att jag var godkänd, sen jäklar släppte spänningarna totalt då tjötande han hejdlöst, hur trevlig som helst.

Vart fall folkens nu börja mc livet!
Grattis! Vet hur det känns.
Vi hade också 3 st som försvann före högfartsbanan, man funderar ju på varför dom kör upp oförberedd?
En av dom hade aldrig ens testat lågfartsbanan eller högfartsbanan, jag menar... Kom igen

Lycka till nu, ta det lugnt på vägarna, kom ihåg vad du lärt dig och kom även ihåg att vidareutbilda dig. Dandanfireman på Youtube är en perfekt kanal med analyser på olyckor och tillbud, en olycka på MC händer rätt fort så det är bra att ha ett annat tänk när man kör. Kom även ihåg att det är DU som har ansvar för din egen säkerhet.

Skickat från min XQ-AT51 via Tapatalk
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top