Uppkörning imorgon

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Var dig själv, visa fingret och kör ifrån uppkörningsläraren ... eller kanske inte.För övrigt så finns det ingen skyltad hastighet som är bra för mc i Sverige.Allt det roliga börjar nämligen vid 200 km/h. :crash
 
Last edited:

maxido

Ny medlem
Gick med
12 May 2016
Ort
-
Hoj
Harley davidson forty eight -11*såld* Honda cbr fireblade -98*såld* Yamaha fz1-n -09 *Såld*
Lycka till !
 

ledkips

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2016
Ort
Malmö
Hoj
2012, Yamaha, YZF R125
Äh fyfan vilken härlig känsla. Kom precis tillbaka från trafiken, godkänd! :banana
 

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Nice. :)

En kille som körde upp före mig kuggade på att han inte använde fotbromsen i vanlig trafik. Ibland kör instruktören väldigt nära just för att se hur man sköter alla kommandon.
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Lustigt det där med fotbromsen. Jag är rätt säker på att jag aldrig använde fotbromsen i trafiken och fick ingen anmärkning på det. Lär vara individuellt mellan instruktörer.
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Lustigt det där med fotbromsen. Jag är rätt säker på att jag aldrig använde fotbromsen i trafiken och fick ingen anmärkning på det. Lär vara individuellt mellan instruktörer.

Håller på med kortet just nu, läraren har påpekat flera gånger att man bör använda fotbromsen i trafik (mjukare inbromsning än frambromsen) och att instruktörerna kollar på just det.
Sen att bromsverkan kan vara rädd bedrövlig på vissa hojar är en annan femma men.. Antar det viktiga är att man ska visa att man har lite koordinationsförmåga i fötterna :D
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
GRATTIS!

Ha så kul nu och bra gjort. Jag skulle aldrig kunna ta om hojkortet idag.

Du lär väl inte svara eller skriva här idag gissar jag. Lär nog vara ute på vägarna :)
 

Smagatusk

Guest
Lustigt det där med fotbromsen. Jag är rätt säker på att jag aldrig använde fotbromsen i trafiken och fick ingen anmärkning på det. Lär vara individuellt mellan instruktörer.

Så är det absolut. Dock finns det garanterat ingen instruktör som skulle kugga någon för att denne använder fotbromsen.

Såg ni så snyggt jag undvek användandet av ett nytt inneord som inte är könsbestämmande?
 

JwBob

Medlem
Gick med
26 Nov 2013
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R6 2002
Lustigt det där med fotbromsen. Jag är rätt säker på att jag aldrig använde fotbromsen i trafiken och fick ingen anmärkning på det. Lär vara individuellt mellan instruktörer.
Skulle gissa på att de vill se att du har bromsberedskap med både fram och bakbromsen. Man behöver inte använda den utan det räcker med att man iallafall lägger foten på den.
 

Fredde fart

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2016
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha R1 2003, Yamaha DT50MX 1986, Aprilia RS250 2001
GRATTIS!!!!
Njut av friheten, kör som faan, MEN med förstånd!!!!
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Använder så gott som aldrig fotbromsen efter 30 års mc körning bortsett från när den motioneras för att inte gegga ihop utan enbart främre bromsarna som är dom bästa på alla mc.Kan man inte bromsa mjukt med dessa längre enligt trafikskolorna !?.

Har för övrigt något som kallas för Dual Brake system på en av hojarna men det märker jag inte mycket av när kraften till de bakre bromsarna tydligen är minimal på mitt exemplar.
 
Last edited:

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
Så är det absolut. Dock finns det garanterat ingen instruktör som skulle kugga någon för att denne använder fotbromsen.

Såg ni så snyggt jag undvek användandet av ett nytt inneord som inte är könsbestämmande?

Grattis

Kugga för att man använder fotbroms inträffar inte men kuggning för att man inte använt fotbroms inträffar iallafall när jag körde upp, (de var ett tag sen),
Sen att man inte använder den så ofta är en annan femma.



iPhone Tapatalk
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top