Uppkörning:Imorgon - Try 2

lorkan skrev:
2233434 JAG KLARADE DET ! :banana

Hoppas det gick bra för er andra också. Om någon av er två som gick vidare från manöverbanan på uppkörningen idag i Ählm är medlem här, kan ni väl säga hur det gick för er ?

Lycklig som få nu. Day of the year. Måste sticka och tanka nu, för här ska det köras ! :fyllisar

Grattis!! Å så tar vi det försiktigt nu då i början.. :tummenupp

Din avatar är inte "i början" då ? :rolleyes: :D

Ja föffan, så jävla fort går det ju ändå inte med 125..

lorkan skrev:
2233476 Din avatar är inte "i början" då ? :rolleyes: :D

Berätta gärna lite om uppkörningsdagen :) alltid lika intressant. Gjorde du några småfel osv osv. Vilka banor körde du osv osv..

lorkan skrev:
2233476 Din avatar är inte "i början" då ? :rolleyes: :D

Går fort nog för att man ska kunna göra sig riktigt illa.. kör med insidan av huvudet.. !

happ , då var det bara jag kvar då, den 5e juli..

Nej, men Grattis till er som klarade det! :)

Jag vill också säga grattis till er andra som klarade kortet. Dessutom måste jag säga att det var en oerhört trevlig VV-inspektör som jag fick köra upp för idag, hoppas att fler får köra upp med henne. (Nu minns jag inte namnet, antagligen på grund av att jag var oerhört nervös när vi hälsade. :död)

Motin skrev:
2233561 Går fort nog för att man ska kunna göra sig riktigt illa.. kör med insidan av huvudet.. !

Sant. Yesbox, självklart. Fast det har varit svårt att låta bli, åtminstone idag, för jag är så otroligt glad. :D

Motin skrev:
2233547 Berätta gärna lite om uppkörningsdagen :) alltid lika intressant. Gjorde du några småfel osv osv. Vilka banor körde du osv osv..

Jag minns faktiskt inte själva uppkörningen särskilt väl, speciellt i trafikdelen är det väldigt dimmigt.

Lågfartsdelen var den "vanliga" serpentinkonbanan, och högfartsbanan var den som ska likna en landsväg, köra rakt fram, en undanmanöver, vända, och sedan tillbaka i slalom mellan konerna. Konbanorna gick bra, det kändes bra åtminstone, och det var ändå den delen jag fruktade mest för. Kanske att det gick lite fort ett litet tag i lågfartsdelen, men jag satte aldrig ner foten, var inom begränsinglinjen vid vändningenoch körde inte på några koner. I trafiken var där nog några småfel som jag normalt sett inte brukar göra, utan dom kan jag tacka Herr Nervositet för. Exakt vad minns jag inte, som sagt, jag var oerhört koncentrerad och NERVÖS. Känns skönt att det är över. Inför nästa MC-uppkörning lär det inte vara lika nervigt, då har man ju åtminstone lite erfarenhet sedan tidigare. En grej som är viktig och värd att nämna för er som snart har uppkörning, glöm inte att använda både bak-och frambroms i trafiken, de vill se att ni kan behärska det.

JiPPPiieeee

:banana Jag klarade oxå kortet idag, varmt som faen var det... men va f_n gör det :banana

Lågfartsdelen sabbade jag förs genom att få motorstopp, fixade detta genom att starta hojen igen med fötterna uppe.... MEN, sen körde jag rakt ut över spärrlinjen :huvet

Högfartsdelen gick fint, ett tips är att ligga lite under 50 knyck in i banan, det blir fan så mycket lättare då, Hellre 45 än 55...

Bromsningarna gick bra dom med..

Trafikdelen gick oxå bra, dock tyckte "uppkörningsmannen" att jag skulle ha 4 fingrar på bromsen istället för 2 samt att han hade lite synpunkter på min körning ut ifrån enkelriktad gata, skulle svänga vänster och la mig i mitten istället för till vänster..

"Uppkörningsmannen" aka Arne var jävligt bra, bedömde saker och ting med förnuft utan att vara så där jävla nitisk som vissa inom den branshen kan vara.

Grattis grattis Lorkan!!
Då ser vi dig på MCK Vilses storrundor sen? ;)

Vishy skrev:
2232288 Hej Shoei,
Jag bor inte nära barkaby, men har kört en hel del där vid flygplatsen.
hade första uppkörningen där, har nästa snart
Kör med Lötsjö trafikskola.
Några erfarenheter att dela med dig? :)

Okej.. :) Har inte så mkt erfarenheter jag heller, så tyvärr. Men vi får väl ta ett race nån gång ;- )

Grattis till er som tagit kortet. Tog det själv förra månaden!

Ett tips! Glöm inte att knäppa hjälmen innan ni åker iväg som jag gjorde :3freak :hihi

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman