Uppkörning Imorgon Torsdag! 22/5 - Nära krash!

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
Så, imorgon var det uppkörning för mig. Det känns rätt bra, har till och med luftat frambromsen som jag tyckte tog för dåligt, nog fan tar den bättre nu, det gick jag med besked bevis på. Åkte till banan vid gocartbanan och körde lite, bromsade som vanligt, sen skulle jag göra en ordentlig bromsning, nyper i bromsen alldeles för hårt och framhjulet FETLÅSER sig, jag släpper givetvis efter och sätter ner foten av ren reflex!

AJJJJJJJJJJJJJJJJJ!!!!

Det var inte speciellt smart gjort och lite skärrad blev jag allt. Har rätt ont nu ikväll men inget benbrott i alla fall förmodligen muskelbristning lite här och var. Fick en massagekur av morsan och har smörjt in med Voltaren ZON kräm och HOPPAS att det inte svullar eller nå skit under natten!

Till saken hör att jag redan var på dåligt humör, farsan hade bara någon timme på sig så jag fick skynda på till banan, när vi väl kommer dit är en körskola där och kör(som vanligt, man får ju bara dela banan, så har vi gjort hittils). Körskoläraren säger åt mig att jag inte får köra förens om 30 minuter för han har "betalat" för banan, skitsnack säger jag och tror inte en sekund på att man betalar för banan... Då säger han att det är körskolornas bana och vägverkets bana, och säger åt mig att det sitter en skylt där det står "obehöriga äga ej tillträde". Jag säger att vi ju med lätthet kan dela banan, men det går verkligen inte enligt honom. Jag vart tvärförbannad men farsan lugnade ner mig och sa att vi kunde köra lite i stan så länge...

Jag kan ju ha fel, men har inte fått känslan av att man hyr in sig på banan... Rätta mig gärna om jag har fel, annars ska en viss körskolärare få höra ett och annat.

Annars känner jag bara positivitet för morgondagen, bättre att låsa hjulet nu innan uppkörningen än på själva uppkörningen... 08.15 imorgon gäller det. Önska mig lycka till!

Det är vägverket som äger asfaltsplätten, antar att trafikskolorna betalar en slant till vv för att använda platsen så dom har nog företräde, brukar ju vara låst och igenbommat där annars.

Ang bromsningen, börja inbromsningen mjukt och gå på hårt tills du vet var gränsen ligger, då kan du öva in att hitta gränsen ganska snabbt. Och som vanligt, blicken långt fram, krama tanken med benen och var avslappnad i armarna. Fast det vet du nog redan.

Däcklåsning, studs och omkullbromsningar är inge kul :gnissla

Lycka till!!

Lycka till. Jag slutar jobbet 15:30 och hade tänkt ut och köra lite om vädret tillåter. Du kan ju haka på då, om det har gått bra dvs, men det gör det nog!
:squid

Aj aj..

Tjena!
Ja, jag hörde av djungeltelegrafen att du nästan åkte i backen. Vi mötte dig på väg därifrån.
Hoppas det går bra för dig och alla andra i morgon!
Lycka till alla! Ta det bara piano och tänk er för innan övningarna, ingen panik och ingen brådis så går nog allt finemang! :tummenupp

/Jonas

Lycka till med uppkörningen. Det går bra ska du se. Kom bara ihåg allt du lärt dig fram tills nu.

En liten fågel viskade i mitt öra att han klarade det!:tummenupp
Nu ska vi kolla på hojar. FINT VÄDER!!!:yoparty

Uppkörningen gick bara finfint, fick göra om 50bromsningen en gång annars hade hon tydligen inget att anmärka på! Ni som kikat på Two Wheels den senaste tiden har säkert sett en Silver ZR-72 -02 1800 mil... Den är jag ruskigt sugen på, gick jävligt hårt också tycker jag... provade en FZ1000 men den blev jag fan smått skrajj för... för mkt pulver nästan.

Alltså säljes en DR800 nu fungerande precis som den ska och som man vill!
Suzuki DR800 -96 4100mil

JAG HAR KÖRKORT!!!!!!!!!!!!! FÖR MC!!!!!!!!!

Grattis, heja och le om du ser en röd z750 där ute på vägarna så ska det hejas tillbaka ;)

Blev sugen, blir fara ut en sväng i kvällssolen :D

Jag lyckades oxå med bravur på uppkörningen idag!!

Svårt att förstå att jag nu får köra själv precis när jag vill.....

Aaaaaah.....grymt härlig känsla.
Vi syns ute på vägarna...:-D

Hade också svårt att förstå att det var helt fritt och lagligt att ha så roligt när jag körde första gången efter uppkörningen!

iofs inte lagligt att köra fort, men det är ju en annan femma. ;)

Grattis till dig med!

Veckan efter jag körde upp så var det lite snö på backen om jag inte minns helt fel. Det blev en lååång vinter!
Grattis till er båda!:tummenupp

Gratinerar väldans! ser du en tok med svart skoterställ på en flåtrimmad vit FZR 1000 så är det jag som hejar! (kultstället är på lagning ;) )

Gör som jag heja på alla! Det kan vara din granne! t.o.m fartkameran kan inte skilja folk åt :D:D:D

Code:
Alltså säljes en DR800 nu fungerande precis som den ska och som man vill! 
Suzuki DR800 -96 4100mil
Lägg upp den på annonstråden här och här och sen eventuellt på blocket såklart så ska du nog bli av med den snabbare!
Nä men du har gjort ett riktigt bra köp plus att hojen såg mycket fräschare ut än den på Two Wheels!
Fasen jag vill oxå ha en ny hoj! Någon som har en SV1000 till salu? Var lite sugen på en sån.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT