Uppkörning i Norrköping

Shogo

Snel Hest
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
Yamaha YZF-1000R
Hej !

Har sett refrenser till att man skall kunna köra upp i Norrköping för tung mc, var dock idag inne på vv´s hemsida och lyckas inte hitta någon provningskontor i norrköping ? Har jag fått felaktig information eller mörkar VV som vanligt?:)

Om man inte kan köra upp / skriva teori i norrköping, vart gör man det då i östergötaland ?

Jag tänkte utnyttja Lasses körskola, nån som har några erfarenheter av dom ?
http://www.algonet.se/~lassestr/lasses.htm

/Shogo

snart e vintern över....

Shogo skrev:
Hej !

Har sett refrenser till att man skall kunna köra upp i Norrköping för tung mc, var dock idag inne på vv´s hemsida och lyckas inte hitta någon provningskontor i norrköping ? Har jag fått felaktig information eller mörkar VV som vanligt?:)

Om man inte kan köra upp / skriva teori i norrköping, vart gör man det då i östergötaland ?

/Shogo

snart e vintern över....

Tog mitt kort hösten 2002 så det kan ju ha ändrats, men tror inte det.
Skulle ha kört upp i Lkpg men blev pga dubbelbokningar ändrat till Nkpg och det är jag glad för idag då jag fick en ganska enkel uppkörning. De har sitt förarprovskontor vid SMHI numera och jag är nästan säker på att det finns kvar.

Annars är det väl Linköping som gäller antar jag, de har sitt kontor på garnisonsområdet. Enkelt teoriprov hade de på menyn oxå. :hihi

Men. som sagt, det BORDE finnas kontor i Norrköping, lycka till.

Jo visst kan du köra upp i Norrköping. Jag körde iof upp för 6 år sedan. Uppkörning brukar starta på F13 flygfält med manöverprov. Prata med någon bilskola annars så hjälper de dig säkert.

//Mange

Det ligger kvar vid SMHI min sambo skrev upp för bil där förra veckan
och ska köra upp nästa vecka för bil.

Jag tog körkort på Lasses körskola för 11 år sedan bil och MC
jag tyckte att de var väldigt bra då de hade bäst statestik på den tiden.

Lasse är fortfarnade i farten.

Vi kollade på Lasses för min sambo nu när hon ska ta körkort för bil och MC
Men lotten föll på en annan skola då Lasses inte är uppdaterade på dator fronten utan fortfarande kör med de gamla pärmarna jag har för mig att de enbart hade 1 dator att tillgå.

Åk dit och prata med dem så får du se vilket intryck du får.

NÄr jag tog korten för ett år sen, så skrev jag upp vid Smhi & körde upp vid flygplatsen, VV har en nyasvalterad raka där dom har en bana för uppkörningar, tror det är många som även tränar där - för det finns en bra konbana utmarkerad & bromspunkter där!

Jag har inga erfarenheter an Lasses men jag gick på Norrköpings Bil & MC där jag fick bra hjälp och de försökte inte blåsa mig på pengar.

CBR-Mange, är det domhär ?
http://www.gulasidorna.se/query?wha...=Trafikskolor&advert_code=GSID_01337954&lang=

Jag tänkte ta och försöka fixa teoriprovet på egen hand då jag nu haft B kort i nästan 5 år.

Men jag hittar fortfarande inte någon provningsplats på Vägverkets hemsida.. Skall ringa dom och försöka boka en teoritid nångång i februari, får se vad dom säger.

Såg nu när jag tittade i gulasidorna att det finns en hel drös med trafikskolor i norrköping, nån som har något att säga om dom ?

Jag sökte men hittade inte bilskolan jag gick på så den har väl gått i graven.
Där ser man vad som hänt sedan man flyttade där ifrån.

Shogo skrev:
Hej !

/Shogo

snart e vintern över....

Jag körde upp i Norrköping i somras. Deras kontor (för teoriskrivning) är som alla andra sagt vid SMHI.

Vid uppkörning möter man upp VV-inspektören (samma inspektörer som pendlar mellan Norrköping och Linköping förresten) vid flygplatsen och kör manöverprovet, för att sedan åka ut i trafkien och därefter åka tillbaka till kontoret vid SMHI och få kortet eller ett "tyvärr, du kuggade på...".

För tidsbokning är det Linköpingskontoret som gäller...

Gällande trafikskolor har jag ingen egen erfarenhet av de i Norrköping, men jag har hört en hel del lovord om Arres, fast de kan vara lite dyra.

Lycka till!

Jag körde upp för bil 1993 och för MC 1995, båda gångerna gick jag hos Lasses. Jag övningskörde för Lasses son (minns inte vad han heter) men vi blev mycket goda vänner, personkemin stämde perfekt.

Så om inget har hänt de senaste 10 åren :rolleyes: kan jag rekommendera dom varmt :tummenupp

Lasses son heter Anders. Min stora son körde för honom förra hösten, funkade fint. Lasse och jag morsar när vi ses fortfarande, fast jag tog hojkortet 1978, där funkade visst personkemin också :)

Tackar för alla svar !

Skall ta och besöka dom körskolor jag har närmast. Framförallt se om man kan få nån av dom att erbjuda lite studentrabatt :)

Lasses körskola har bra rykte. Han släpper dej dock inte innan du kan hantera hojen även om du gnäller.

Shogo skrev:
Nu vart det vår, och jag måste ju ta och bestämma mig !

Tänkte kolla om någon har erfarenhet av Hanssons ? ( www.hanssons.nu )

Jag tog mitt kort via hanssons för 4 år sedan, då var dom helt ok.

Har även 2 kamrater som tagit mckort där senare och dom har båda sagt att det funkat bra och hansson är bra att ha och göra med.

/ mike

Hanssons har jag inte själv tagit körkort på men de är gamla i gemet och har vad jag förstått ett gott rykte. Undvik körskolan i haga vad den nu heter, där tog jag mitt kort och de var väl lite sådär tyckte jag.

Shogo skrev:
Nu vart det vår, och jag måste ju ta och bestämma mig !

Tänkte kolla om någon har erfarenhet av Hanssons ? ( www.hanssons.nu )

Jag tog mitt kort på Hanssons -99. Brorsan rekommenderade dem så jag tog både A & B där.

Trevligt bemötande och kompetent personal. Nu råkar jag veta att den mc-lärare jag hade har slutat så jag kan inte uttala mig om lärarna i dagsläget.

Hanssons är nog ett bra val. (det är ju svårt att jämföra när man inte har behövt ta kortet fler gånger). :hihi

Lycka till!

Kanske är som här hos oss. Vi kunde inte SKRIVA upp i Enköping, utan fick göra det i Uppsala. Men Uppkörning fanns det i Enköping iaf. Men Norrköpet e ju så pass stort att det borde finnas både och där tycker man ju.. :confused:

Il Mostro skrev:
Jag tog mitt kort på Hanssons -99. Brorsan rekommenderade dem så jag tog både A & B där.

Trevligt bemötande och kompetent personal. Nu råkar jag veta att den mc-lärare jag hade har slutat så jag kan inte uttala mig om lärarna i dagsläget.

Hanssons är nog ett bra val. (det är ju svårt att jämföra när man inte har behövt ta kortet fler gånger). :hihi

Lycka till!

Om det är Peter Hansson du hade, så kan jag glädja er med att han har börjat undervisa MC igen! Jag tog mitt 125:a-kort för honom -86 och sedan mitt tunga kort -03, då var han tillbaka efter en tids uppehåll.

Hej hej! Är det någon som har hört något om Centrala i Norrping?

Shogo: Vad pluggar du? (Jag vet, :felämne ...)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026