Uppkörning i Borås

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
GSX-R 1000
Hallå kamrater,

Skrev precis teoriprovet och skall köra upp i Borås den 24/5. Jag behöver hjälp med vilken väg det kan gå på uppkörningen. Skulle vara EXTREMT tacksam och de goda kamrater som kört upp i Borås kunde hjälpa mig med vart jag skall träna? :hihi

det kommer gå runt innei stan en sväng å sen ut på 41an och göra vänstersvängar.. piece of cake.

sven666 skrev:
det kommer gå runt innei stan en sväng å sen ut på 41an och göra vänstersvängar.. piece of cake.

Jaha, det var ju en exakt beskriving. Ingen som har en mer exakt beskriving?

Jag vet inte hur det är nu men när jag körde upp för 3 år sedan så började man ju uppe på flygfältet med garagevändning bromsning osv. sedan åkte vi upp till McDonalds hulta och fick börja körningen därifrån. Jag fick börja köra mot Jönköping och göra vänstersväng Sörbo och därfrån kurvteknik till hyberg!
Sedan snurrade vi ner mot hässleholmen ner till stan och körde cityringen för att sedan köra upp tillbaks mot Mc´Donalds via bergsäter/coop.

/Lina :tummenupp

Bruzda skrev:
Jag vet inte hur det är nu men när jag körde upp för 3 år sedan så började man ju uppe på flygfältet med garagevändning bromsning osv. sedan åkte vi upp till McDonalds hulta och fick börja körningen därifrån. Jag fick börja köra mot Jönköping och göra vänstersväng Sörbo och därfrån kurvteknik till hyberg!
Sedan snurrade vi ner mot hässleholmen ner till stan och körde cityringen för att sedan köra upp tillbaks mot Mc´Donalds via bergsäter/coop.

/Lina :tummenupp

Tack Lina! Alla svar mottages tacksamt!

Akn78 skrev:
Jaha, det var ju en exakt beskriving. Ingen som har en mer exakt beskriving?

tja du dom kör ju inte samma rutt om och om igen.. men en sväng uppför allegatan och sen runt leden en sväng och sen ut på 41an.. det är standard..

Tjena!

Jag körde oxå upp ganska exact som Lina beskrev det.. fast i omvänd ordning, startade dock på Mc Donalds Hulta och avslutade där man skrev teoriprovet.

Lycka till!!

/ Fredrik

Tack så mycket! Jag kan behöva lycka till, klarar jag uppkörningen så har jag tagit mc körkort som privatist på 23 dagar från den dag jag fick mitt lämp. :D

Bruzda skrev:

Läbbigt! Jag körde exakt samma rutt på min uppkörning för tre somrar sedan! :skrämd

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph