Uppkörning i Barkaby, Sthlm, hitta dit?

Eldur

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
Honda CBR 125 -05, Kawasaki ZX6 C -88
Skall köra upp den 11 för lätt mc.

Vi var och rekade idag, och det var väldigt dåligt skyltat.vid IKEA pekar skylt med "förarprov" på grusväg som senare blir asfalt. Följer man vägen kommer man till något naturreservat lr ngt där det står massa fågelskådare, fortsätter man längre kommer man till en grind med skylten "Lötskö trafikskola" lr liknande.

Är det här förarprovet är? någon som har kört upp i Barkarby?

MVH / Eldur

Eldur skrev:
2142704 Skall köra upp den 11 för lätt mc.

Vi var och rekade idag, och det var väldigt dåligt skyltat.vid IKEA pekar skylt med "förarprov" på grusväg som senare blir asfalt. Följer man vägen kommer man till något naturreservat lr ngt där det står massa fågelskådare, fortsätter man längre kommer man till en grind med skylten "Lötskö trafikskola" lr liknande.

Är det här förarprovet är? någon som har kört upp i Barkarby?

MVH / Eldur

Japp. Det är bara att vänta där till han som håller provet dyker upp

Lycka till =)

Finns det några skumma trafikplatser eller liknande i området där man kör upp som man skall tänka på? Saker som kan ställa till det när man är sjukt nervös? :)

Låter som du hittat rätt!

Själv har jag ingen aning, jag har en total blackout från det att jag kom tills jag, leende med lappen i fickan, gasade därifrån! :tummenupp

Lycka till! Även om det är en moppe du skall köra upp för! :tungan

hordac skrev:
2142721 Finns det några skumma trafikplatser eller liknande i området där man kör upp som man skall tänka på? Saker som kan ställa till det när man är sjukt nervös? :)
Japp, om du kör tillbaka samma väg som du kom och fortsätter rakt fram ner till rödljuset och fortsätter sedan rakt fram kommer en rondell efter bron. Ska du köra rakt fram ska du ligga i vänsterfilen, då högerfilen bara leder till högersväng. Många som har blivit kuggade i den rondellen. Försök läsa skyltarna så gott det går, även fast man är mer nervös än under sverige-finland matchen i hockeyn :banana

Btw, Lycka till :tummenupp

Trafikfällor kan man alltid hamna i, när jag körde upp utgick vi från barkaby, sen drog vi ut på grusväg med en massa dolda skyltar (bakom träd mm). Det är ingen fara, slappna bara av och var uppmärksam så kommer storkortet om några år :tummenupp

Om du klarar manöverdelen och kommer ut i trafiken är det inte helt omöjligt att du får köra på E18 mot Kungsängen och därefter i själva Kungsängen (se upp för 30 sträckor) sedan tillbaka på mindre vägar via Jakobsberg till Barkarby.

Grusvägen mot Lennartsnäs (skyltat från Kungsängen) är också populärt.

Reka även området runt MC Donalds vid Stäket.

Lycka till!

Tack allesammans...

Imorgon gäller det...nu är man inte lite nervös alltså...

Några sista tips? Jag har bara kört privat, men jag har loggat ganska många mil...

Vad ska man tänka på i konbanorna? Hur långsamt ska det gå i första?

Sedan körningen, vad brukar de titta mest på förutom naturligtvis att man följer trafikreglerna?

Tack / Eldur

Eldur skrev:
2151231 Tack allesammans...

Imorgon gäller det...nu är man inte lite nervös alltså...

Några sista tips? Jag har bara kört privat, men jag har loggat ganska många mil...

Vad ska man tänka på i konbanorna? Hur långsamt ska det gå i första?

Sedan körningen, vad brukar de titta mest på förutom naturligtvis att man följer trafikreglerna?

Tack / Eldur

Ska du köra upp med egen cykel så glöm inte regbeviset!! Han blev lite irriterad över det i Måndags när jag kom med min övningskörare.

Lycka till! Mvh Stephenj

Antar att du menar på krypkörningen, körde upp idag och Kontrollanten gick bredvid.... så långsamt ska det gå. Tänk på att gå ut långt så att du får en lätt vändning..

tja.. haha tror jag såg dig idag om du körde upp på morgonen.. va iaf en med likadan hoj som på bilden som körde upp.. gick det bra?

Är det fortfarande på samma plats??? Har uppkörning imorgon bitti och har sumpat mina papper :huvet

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT