tkdrille
Guest
Hej jag står i ett problem här just nu. De är så att jag tänkte beställa uppkörning nu och enligt vv:s sida står de såhär
A1 (lätt motorcykel)
motorcykel vars motor har en slagvolym av högst 125 kubikcentimeter och en effekt av högst 11 kilowatt.
A (begränsad effekt)
motorcykel som har en effekt av högst 25 kW och ett förhållande mellan effekt och tjänstevikt som inte överstiger 0,16 kW/kg.
A (obegränsad effekt)
motorcykel som har högre effekt än 25 kW eller ett förhållande mellan effekt och tjänstevikt som överstiger 0,16 kW/kg.
Behörighet A (obegränsad):
* Motorns slagvolym får inte understiga 700 cm³.
* Motorns effekt får inte understiga 35 kW.
Behörighet A, (begränsad):
* Motorns slagvolym får inte understiga 375 cm³.
* Motorns effekt får inte överstiga 25 kW.
* Förhållandet effekt/tjänstevikt får inte överstiga 0,16 kW/kg.
Mitt problem är då att jag har en suzuki 400 på 41 kw. och de är den enda mc jag kan få tag i till uppkörningen :S
får jag inte köra upp alls med denna hojen ?? med tanke på att för begränsad är kw för mycket och för obegränsad är slagvolymen alldeles för lite.
vägverket skall ringa mig imorron och man är lite kluven just nu tyvärr.
A1 (lätt motorcykel)
motorcykel vars motor har en slagvolym av högst 125 kubikcentimeter och en effekt av högst 11 kilowatt.
A (begränsad effekt)
motorcykel som har en effekt av högst 25 kW och ett förhållande mellan effekt och tjänstevikt som inte överstiger 0,16 kW/kg.
A (obegränsad effekt)
motorcykel som har högre effekt än 25 kW eller ett förhållande mellan effekt och tjänstevikt som överstiger 0,16 kW/kg.
Behörighet A (obegränsad):
* Motorns slagvolym får inte understiga 700 cm³.
* Motorns effekt får inte understiga 35 kW.
Behörighet A, (begränsad):
* Motorns slagvolym får inte understiga 375 cm³.
* Motorns effekt får inte överstiga 25 kW.
* Förhållandet effekt/tjänstevikt får inte överstiga 0,16 kW/kg.
Mitt problem är då att jag har en suzuki 400 på 41 kw. och de är den enda mc jag kan få tag i till uppkörningen :S
får jag inte köra upp alls med denna hojen ?? med tanke på att för begränsad är kw för mycket och för obegränsad är slagvolymen alldeles för lite.
vägverket skall ringa mig imorron och man är lite kluven just nu tyvärr.