RedBaron
Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Esquire skrev:Nope. Minimum för tunga är att det ska vara minst 700cc och minst 35kw på hojen man kör upp på.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Esquire skrev:Nope. Minimum för tunga är att det ska vara minst 700cc och minst 35kw på hojen man kör upp på.
Esquire skrev:Jag är inte helt säker på om de nu gällande körkortsklasserna fanns för tio år sedan. Men det var någon gång i den vändan de nya indelningarna av klasserna kom.
Brochs skrev:Frågar här istället för att starta en ny tråd.
Jag ska köra upp till våren och har köpt mig en xr650 som är strypt i reg. beviset. Men den är (självklart) ostrypt och de sitter även ett effektsystem på.
Får jag köra med min cykel i trafikskolan? och får jag köra upp med den?
Ljunghusen skrev:1. Förmodligen inte. Dom brukar vilja använda sina egna hojar
2. Nej det får du inte, men skit i det. Du behöver ju inte viska till kontrollanten att den är ostrypt
Brochs skrev:Okej, tänkte på att med effektsystemet så hör man och ser att den inte är strypt. Och nej jag har inte orginalsystemet.
Brochs skrev:Okej, tänkte på att med effektsystemet så hör man och ser att den inte är strypt. Och nej jag har inte orginalsystemet.
philsson skrev:Jo som rubriken lyder så undrar jag om man kan köra upp på en ostrypt hoj för A begränsad. Hört att man kan övningsköra med trafikskolan för tung redan vid 18 år så jag tänkte att man kanske kunde köra upp på en hoj med högre effekt än 25kw. Någon som vet?.![]()
Esquire skrev:Jag tror dig.
Man får strypa ner vilken hoj som helst till 25kw och köra den som en mellanklassare. HD, GSX 1400, Hayabusa eller vad man nu vill.
För uppkörning med en Abegr gäller:
* Max 25kw
* Max 0.16kw/kg (alltså måste man strypa den mer än till 25kw om den har en tjänstevikt som understiger 157kg)
* Minst 375cc
Men när man sedan har körkortet så kan man köra vad som helst så länge effekten inte överstiger 25kw samt att vikt/effekt förhållandet inte överstiger 0.16kw/kg.
lorkan skrev:Kunde inte ha sagt det bättre själv !![]()
Och angående vad ngn sa om att man får övningsköra på vad som helst, det beror ju på vad man har ansökt om i ansökan om övningskörning. Handlar det om A med begränsning så måste hojen uppfylla de krav som nämns i ovanstående citat, annars är det olovlig körning.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |