UppkÖrnings Tabbar???

Under övningen innan uppköningen hade börjat brände jag allt. Låste bakhjulet vid bromsning varje gång och även garagevändningen gick knackigt. Den andra killen från skolán körde klanderfritt.

När det så var dags var jag mycket fokuserad på att inte låsa bakhjulet, det var det enda jag tänkte. Gör ett bronmstest i 50 sa han - jag körde serpentinen och gjorde bromstest - utan att låsa bak! Jag fick göra om det i alla fall. Gick sådär på övriga bromstest. Fick göra om både 50, 60 och 90 under eviga rättelser om att jag låg för nära tanken eller det inte såg bra ut etcetera. Däremot låste jag inte bakhjulet alls. När jag bromsat första 90 sa han
- Det börjar bli många omtag nu! Se till att göra det här rätt.
Så då gjorde jag det! Trodde knappt det var sant när han sa att jag kunde åka och sätta mig. Var tvunge att fråga om det var godkänt. Efter det var nervositeten som bortblåst.

På trafiken hade han inget att anmärka men det kunde han naturligtvis inte nöja sig med. Tyckte därför att jag hade växelfoten konstigt och att jag skulle ändra det. Det var dock inte trafikfarligt så han godkände mig. Tack för det!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top