Starstriker
Som man googlar får man svar
Håller på att uppgradera min burk lite. Det är en P4 3.2 Ghz, och jag har tänkt försöka hålla liv i den ett tag till. Använder burken till lite av varje, dock ej tyngre spel (just pga att den är lite för trött för det)
Graffan är ett Asus Radeon X1950 Pro CrossFire 256MB. Hyfsat nytt, men inte high-end. Har idag 1GB minne i burken, men det skall uppgraderas (dels för att kunna köra Vista).
Köpte nyligen en extern 1TB disk. Funkar perfa. Tyst och fin.
Ökar prestandan märkbart om jag köper en snabbare disk (raptor) och lägger operativet på den? Ska jag lägga pengarna på nåt annat?
Har ytterligare 4k jag kan lägga på den här burken, sen lägger jag inte ner en spänn till på datorer förrän om 1-2 år då jag köper helt ny burk.
Var spenderar jag pengarna bäst?
Förresten, är det någon som har ett ok kabinett som står och samlar damm nånstans? Jag köper det om det finns i stockholmstrakten.
Mitt nuvarande är osmidigt, har dålig kylning och skramlar.
Graffan är ett Asus Radeon X1950 Pro CrossFire 256MB. Hyfsat nytt, men inte high-end. Har idag 1GB minne i burken, men det skall uppgraderas (dels för att kunna köra Vista).
Köpte nyligen en extern 1TB disk. Funkar perfa. Tyst och fin.
Ökar prestandan märkbart om jag köper en snabbare disk (raptor) och lägger operativet på den? Ska jag lägga pengarna på nåt annat?
Har ytterligare 4k jag kan lägga på den här burken, sen lägger jag inte ner en spänn till på datorer förrän om 1-2 år då jag köper helt ny burk.
Var spenderar jag pengarna bäst?
Förresten, är det någon som har ett ok kabinett som står och samlar damm nånstans? Jag köper det om det finns i stockholmstrakten.
Mitt nuvarande är osmidigt, har dålig kylning och skramlar.