uppgradera broms

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag vill ha bättre bromsar till min Triumph Thruxton - 04 och har 2 val:
1: Beringer 4 kolvs ok.
2: Pretech 6 kolvs ok.
Båda är bolt on och inkluderar belägg.
Priset är ungefär samma + frakt, skiljer bara några hundralappar och har ingen betydelse för mig.
Beringer har jag bara hört gott om, men hur är det med Pretech? Orginal sitter det ett 2 kolvs ok från Nissin.
Skulle behöva lite input från nån med lite mer kunskap!!

Båda är riktigt bra ok. Jag hade valt Beringer därför att tillgången på pads från andra leverantörer än tillverkaren själv är bättre...

Bromsprestandan är grym oavsett...

Fast varför inte montera ett par klassiska guldiga Brembo?

Såvitt jag vet finns inga brembo "bolt on" till min hoj. Och säkert inte till samma pris, runt 3500 kr inkl. frakt.

Visst finns där bolt on kit även med Brembo-ok. De jag hittat är dock kompletta med allt inkl skiva så de kostar mer.
brembo1.jpg

Snikvarianten är att köpa okhållaren och sen köper man oket beg på ebay. De har suttit på mängder av cyklar och går att få för några hundra. Givetvis skall det vara guld och inte svart...

Brembos klassiska 4kolvare ger i mina ögon ett mer stilrent och klassiskt raceintryck men smaken är ju som baken...

Satan också, nu fick jag huvudbry. Har letat brembo tidigare men inte hittat.
Var hittade du dom? Tycker också brembo är classik.
Jag vill dock köpa nytt, gillar inte beggat av flera anledningar.

Satan också, nu fick jag huvudbry. Har letat brembo tidigare men inte hittat.
Var hittade du dom? Tycker också brembo är classik.
Jag vill dock köpa nytt, gillar inte beggat av flera anledningar.

Allt kan handlas från http://www.qtmi.com/TRIUMPHbrakes.html men jag hade nog bara handlat bracket och sen köpt ett guldfärgat ok då de envisas med svart eller crome.

Ett nytt P4 ok går lös på strax under 2kkr och sen får man undersöka hur det är med bromspumpens diameter men det bör vara ok...

Allt kan handlas från http://www.qtmi.com/TRIUMPHbrakes.html men jag hade nog bara handlat bracket och sen köpt ett guldfärgat ok då de envisas med svart eller crome.

Ett nytt P4 ok går lös på strax under 2kkr och sen får man undersöka hur det är med bromspumpens diameter men det bör vara ok...

Tack för ditt svar! Jag lägger väl in en blänkare i thruxtontråden hur utfallet blir när jag bestämt mig. Det lutar dock mer och mer åt beringer.
Pumpen är inget problem enl. uppgifter från andra som gjort byte till nämnda ok.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back