Uppgifter om kontoutdrag, internetbank

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag gick igenom mitt lönekonto idag och såg då till min förvåning att det hade dragits en summa på 205:- med dagens datum som transaktionsdatum.
Till saken hör att jag har inget som helst minne av att jag har använt det kortet idag eller någon annan dag på minst en vecka för den delen då jag har två andra kort jag använder mig av.
Inte heller har jag reagerat på att det har funnits under "skyddat belopp" som det kan ligga under ett par dagar innan det dras.

Kan man se mer avancerade uppgifter på Swedbanks internetbank? Jag hittar inget dylikt men vill gärna veta om någon har lyckats stjäla mina kortuppgifter och att det är en sån som sitter och rycker småsummor från olika kort för att det inte ska märkas.

En kompis råkade ut för något liknande för några år sedan när han hade betalat med kortet på en pizzeria i Norge ett halvår tidigare, det blev polisanmälan och enligt banken så var det en stor bedrägerihärva som nyligen hade nystats upp och det var banken som kontaktade honom och först då märkte han det. En skitsumma på typ 50:- men likväl stjäl ju någon från kontot :mad:

Det står bara "Sweet chili" under kontohändelse...
Fan, har jag gått och blivit senil och handlat kinamat utan att komma ihåg det eller vad är problemet :va

Det var fyllematen kl 03.31 i lördags....

Hmm... Jag tror faktiskt att du har löst det hela :D

Inte i lördags natt utan vid lunch på lördagen så var jag fortfarande ganska full efter fredagens festande på Power meet och inte gjorde det saken bättre att jag befann mig på 30-årsfest ute i Dalarnas vildmark och hade påbörjat dagens fylla redan. 4 timmars sömn mellan fredag/lördag gjorde inte saken bättre heller.
Jag handlade sådeledes thaimat på en vägkrog i Björsbo eller nåt sånt, tydligen på detta kort :glömdet

Nåja, gott var det åtminstone och nu är tråden överflödig.

Fyllekäk och friåkartaxi är typexempel på sånt som kan dyka upp när man minst anar det...

Har haft ruggiga förseningar på mitt konto emellanåt.

Kan t ex köpa pizza idag, syns inget reserverat belopp eller liknande, men om typ 4-5 dagar kan pengarna vara dragna.

Kanske har att göra med att det är ett stort antal transaktioner nu under semestertider? Nordea har jag.

"på XXXX så var jag fortfarande ganska full efter XXXXX festande på Power meet och inte gjorde det saken bättre att jag befann mig på 30-årsfest ute i Dalarnas vildmark och hade påbörjat dagens fylla redan. 4 timmars sömn mellan XXXX/XXXXX gjorde inte saken bättre heller"

Är det OK om jag snor denna rakt av? Skall bli min nya universalursäkt tänkte jag :tungan

Själv fick jag 12500kr i måndags och i tisdags drogs dom igen, no clue :)

För några år sedan lyckades jag att betala hyran till Bolagsverket istället för BRF ....

Jag fick ett brev från Bolagsverket där de undrade vad det var för pengar. :gnissla

Sen har jag handlat projektor på Elgiganten, tog dem närmare 2 veckor att dra det från kortet. Hade hoppet uppe ett tag där.

Man kan ringa och fråga bankens kundtjänst, dom ser vart dragningen är gjord från, även om dom verkade lite småhemliga av sig (dom kanske inte får ge ut sånt per tfn egentligen?)

Gjorde det i vintras när det drogs några hundra, visade sig att det var ett köp från flygplatsen i Frankfurt (det drogs några veckor senare så hade glömt köpet)

Prexis, jag ringer telefonbanken. En service som tom Swedbank Sjuhärad har.

Som allt annat så finns det mindre exklusivare thairesturanger och dom som är mer exklusiva... 205 kr för thaimat och dryck är inget rån i mina ögon i alla fall.. På 90-talet var de det kanske...
I mina ögon så skulle jag i alla fall inte betala 205kr för en portion thaikäk på en vägkrog i Björsbo. Varken på 2010-talet eller på 1990-talet.

Ett lysande undantag från att inte betala ohemula priser för asiatisk mat på vägkrogar är då Mikado som tidigare låg i den gamla lanthandeln i Grytan, alldeles invid E14. Men där var man tvungen att beställa bord i förväg så det var inte så att man direkt råkade droppa förbi och handla fyllekäk. Och 205kr skulle knappt räckt till en förrätt.

Thaimat för 205kr? Så du var en aning fyllehungrig?

Jag tror att tjejen käkade en bakad potatis också. Ingen dryck dock, jag svepte 2 smirnoff Ice vid bakluckan på bilen innan maten kom då dessa fick agera återställare. Anledningen till att det blev vid bakluckan var för att vi var ett större sällskap och jag ville inte se ut som värsta sortens alkis, även om jag vid den tidpunkten kände mig som en :näsblod

Är det OK om jag snor denna rakt av? Skall bli min nya universalursäkt tänkte jag :tungan

Varsågod, slit den med hälsan :D

Last edited:
Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!